تفاوت شهروندی و اقامت ترکیه

تفاوت شهروندی و اقامت ترکیه

تفاوت بین زندگی در ترکیه و شهروندی ترکیه هنوز برای بسیاری از مردم نامشخص است. و بسیاری دیگر فکر می کنند اقامت با تابعیت ترکیه در واقع یک چیز است. از سال 2012 مزیت های اقامت و تابعیت ترکیه نه تنها شهروندان ایرانی، بلکه شهروندان بسیاری از کشورهای اروپایی و عربی دیگر مانند انگلستان، ایرلند، هلند، دانمارک، استرالیا، نروژ، فرانسه و کشورهای عربی را نیز سوق داده است. کشورهای حوزه خلیج فارس. ، برای بازدید از ترکیه ماندن و زندگی را انتخاب کنید.

اقامت به چه معنی می باشد؟

برای دانستن تفاوت زندگی با تابعیت ترکیه، ابتدا باید چیزی در مورد زندگی به شما بگوییم. اگر معنای لغوی اقامت را بررسی کنیم، متوجه می شویم که اقامت به معنای سکونت و اقامت در جایی است. این زمانی است که قانون اقامت به رابطه حقوقی بین یک کشور و یک شخص اشاره دارد. در ضمن اگر بخواهیم به کلمه اقامت بپردازیم باید اشاره کنیم که منظور از اقامت، اقامت قانونی یک فرد در کشور مورد نظر مانند ترکیه است. به عنوان مثال باید اشاره کنیم که منظور از اقامت یک شهروند ایرانی در ترکیه همان آدرس پستی است که در کارت ملی فرد ذکر شده است. اگر به کشورهای اروپایی نگاه کنید می بینید که آدرس رسمی یک شهروند یک کشور بر اساس کد شناسایی آن شخص در جمعیت و جمعیت این کشور به طور رسمی ثبت می شود. در ترکیه تمامی بانک ها و سیستم های دولتی بر اساس کد شناسایی افراد به آدرس افراد دسترسی دارند. این در صورتی است که آدرس فرد ثبت نشده باشد، شخص جریمه می شود.

اقامت کشور ترکیه

تفاوت بین اقامت و تابعیت ترکیه چیست؟ اقامت ترکیه بر اساس قوانین اقامت این کشور است. اگر شخصی بخواهد برای مدت طولانی در ترکیه بماند باید برای اقامت ترکیه اقدام کند. اقامت توریستی که به آن اقامت یک ساله ترکیه نیز می گویند. در این نوع اقامت که فرد اجازه اقامت یک ساله در ترکیه را دارد، متقاضی مجوز کار رسمی در ترکیه ندارد. اقامت یک ساله باید پس از پایان دوره تمدید شود. در این نوع اقامت فرد باید ملکی را در ترکیه اجاره کند و فرم نوبت دهی را پر کند و سپس کارت کیملیک دریافت کند. در صورت کامل بودن مدارک فرد به فرد و اعضای خانواده وی (همسر و فرزندان زیر 18 سال) یک سال اقامت اعطا می شود. البته باید بدانید که اقامت ترکیه تنها به اقامت یک ساله محدود نمی شود، بلکه شامل اقامت کاری و تحصیلی نیز می شود. هر کدام از این موارد شرایط خاص خود را دارد.

تفاوت شهروندی و اقامت ترکیه

تابعیت یا شهروندی ترکیه

در این مقاله سعی کرده ایم تفاوت اقامت و تابعیت ترکیه را به شما معرفی کنیم. تابعیت یک وضعیت رسمی و قانونی است که به تابعیت، گذرنامه و بالاتر از همه به حقوق و وظایف متقابل تضمین شده توسط قانون اساسی منتهی می شود. با تابعیت است که فرد با دولت پیوند خورده است و باید دانست که حقوق و تکالیف موضوع توسط این روابط تعیین می شود.

مزایای شهروندی ترکیه

تفاوت زندگی در ترکیه و شهروندی را زمانی می توان به خوبی نشان داد که بدانید داشتن تابعیت ترکیه، کشوری که در جهان نفوذ دارد و جایگاهش در مجامع بین المللی در مواجهه با مشکلات و مسائل برای شما مهم است. مجاز. میدان جهانی کارت برنده است. این بدان معناست که با اخذ تابعیت ترکیه، فرد می تواند از حقوق خود استفاده کرده و از تضییع آن جلوگیری کند. اما این مشکل در مقایسه با شهروندان ایرانی بسیار ناچیز است و کمترین حقوق را در کشورهای دیگر دارند. مثلاً می بینید که اموالشان به راحتی مصادره می شود، حسابشان مسدود می شود یا از این کشور اخراج می شوند. شهروندان ترکیه به راحتی می توانند بدون ویزا به بیش از 100 کشور جهان سفر کنند. یا طبق شرایط توافقنامه آنکارا در اتحادیه اروپا و بریتانیا اقامت داشته باشید و از حقوق شهروندی برخوردار شوید.

تفاوت اقامت با شهروندی در ترکیه چیست؟

  • در صورتی که فرد اقامت یک کشور به مانند اقامت ترکیه را اخذ کند حق و حقوق بسیار محدودی برای زندگی، تحصیل، تجارت و حتی انجام امور اداری در آن کشور دارد. همچنین این شخص دارای حق رای در ترکیه نمی باشد. این در حالی است که باید عنوان کنیم فردی که موفق به اخذ شهروندی ترکیه گردیده است همانند شهروند آن کشور به حساب می آید.
  • اقامت در یک کشور دارای محدودیت زمانی می باشد و کشورهای محدودی اجازه اقامت کوتاه مدت را به اتباع خارجی اعطاء می کنند. این در حالی است فردی که شهروند یک کشور محسوب می گردد برای اقامت وی در کشور نامبرده هیچ گونه محدودیت زمانی وجود ندارد.
  • در اقامت در واقع به شخص اجازه داده می شود با توجه به نوع اقامتی که دارد در ترکیه ساکن باشد ولیکن اگر این فرد بخواهد در جایی کار کند باید اجازه کار در ترکیه را بگیرد و یا در صورتی که بخواهد کسب و کاری را در ترکیه راه اندازی کند باید اقدام به ثبت شرکت در ترکیه نماید.
تفاوت شهروندی و اقامت ترکیه

تابعیت دوگانه و یا مضاعف چیست؟

برخی از افراد دارای تابعیت دوگانه هستند. تابعیت دوگانه به این معناست که یک فرد تابعیت بیش از یک کشور را داشته باشد. این بدان معناست که فرد همزمان شهروند دو کشور مانند ایرانیانی است که شهروند کانادا یا ترکیه نیز هستند. فردی که تابعیت دو کشور را دارد، پاسپورت هر دو کشور را نیز همزمان دارد. برخی کشورها و دولت ها دیدگاه های متفاوتی در مورد تابعیت مضاعف دارند. مثلا تابعیت دوم شما را قبول نمی کند یعنی ربطی به آن ندارد. یعنی فقط تابعیت کشور خودش را به یک شخص می شناسد. به عنوان مثال ایران یکی از کشورهایی است که تابعیت دوم ایرانیان را به رسمیت نمی شناسد. در حالی که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران ممکن است محدودیت هایی برای دو تابعیتی ها در نظر بگیرد. اما دولت ایران تنها برخی از این محدودیت ها را اعمال کرده است، مانند عدم قرار دادن این افراد در پست های حساس دولتی و مناصب عالی دولتی. مثلا وقتی دوتابعیتی داشته باشید در سفارت ایران در کشورهای دیگر با شما به عنوان یک ایرانی برخورد می شود و ملیت دوم شما اهمیت چندانی نخواهد داشت.

5/5 - (1 امتیاز)

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.