آشنایی با قوانین مهاجرت به ترکیه

قبل از مهاجرت با قوانین کشور ترکیه آشنا شوید

در سال های اخیر بسیاری از فعالان اقتصادی ایرانی و یا کسانی که به دنبال زندگی متنوع تر در ترکیه هستند، به دنبال اخذ اقامت ترکیه و بهره مندی از مزایای آن بوده اند. در این مقاله قصد داریم راه های عالی اخذ اقامت ترکیه را به طور کامل بررسی کنیم اقامت در ترکیه قبل از ورود به مراحل اخذ اقامت ترکیه، بهتر است ابتدا در مورد اصول اولیه مهاجرت صحبت کنید تا درک این مقاله آسانتر شود.

ابتدا به توضیح این که اقامت چیست و چه تفاوتی با ویزای ترکیه دارد و چه تفاوتی با پاسپورت ترکیه دارد خواهیم پرداخت

ویزای ترکیه: این مجوزی است که به شما اجازه ورود به ترکیه را می دهد. خوشبختانه ترکیه روابط دوستانه ای با ایران دارد و ایرانی ها می توانند بدون نیاز به ویزای ترکیه وارد این کشور شوند و تا 90 روز به عنوان توریست در این کشور اقامت داشته باشند، اما حتی ایرانیان نیز ملزم به تحصیل یا کار در ترکیه هستند.

پس از دریافت ویزای ترکیه و ورود به ترکیه، اکنون مقیم ترکیه هستید. اگر بدون ویزا به ترکیه سفر کرده اید، مدت اقامت شما در ترکیه 90 روز است. اما اگر با انواع دیگر ویزای ترکیه وارد این کشور شوید، مجوزهای اقامتی دریافت خواهید کرد که ماندگاری بیشتری خواهند داشت. اقامت هایی که مدت زمان محدودی دارند (مثلا یک سال) اقامت موقت در ترکیه نامیده می شوند و به مجوزی که بتوانید برای مدت نامحدود در ترکیه بمانید اقامت دائم ترکیه می گویند. در این مقاله ببینید می توانید شهروندی ترکیه و پاسپورت ترکیه را دریافت کنید. در این صورت شما شهروند ترکیه خواهید بود و مانند یک شهروند عادی ترکیه هستید. با داشتن پاسپورت ترکیه از تمامی حقوق مردم ترکیه برخوردار می شوید و می توانید برای مدت نامحدودی در این کشور زندگی، کار و تحصیل کنید، چه برای اقامت موقت یا دائم ترکیه اقدام کنید. قبل از هر چیز بهتر است از شرایط زندگی و کار در این کشور آگاهی کامل داشته باشید و سپس برای اقامت ترکیه اقدام کنید.

قبل از مهاجرت با قوانین کشور ترکیه آشنا شوید

مزایای اخذ اقامت ترکیه

مزایای اخذ اقامت ترکیه ،  ترکیه کشوری با سبک زندگی اروپایی و آسیایی است. مردم ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران در بسیاری از فرهنگ ها و سبک های زندگی شباهت های زیادی با مردم ایران دارند، اما از سوی دیگر ترکیه با کشورهای اروپایی همسایه است و به همین دلیل زندگی در ترکیه ترکیبی از سبک زندگی اروپایی است. مزایای اخذ اقامت ترکیه نسبت به اخذ اقامت سایر کشورهای اروپایی بیشتر است و حتی داشتن اقامت موقت ترکیه امکانات و مزایای بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

از مزایای اخذ اقامت ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان افتتاح حساب در بانک‌های ترکیه

دریافت وام های با سود بسیار پایین در صورت ایجاد کسب و کار در ترکیه

بهره‌مندی از آموزش رایگان زبان ترکی برای افراد دارای اقامت ترکیه

بدون شرط حضور در ترکیه

اخذ ساده و سریع اقامت ترکیه ممکن است.

امکان اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه

اخذ ساده مجوز کسب و کار ( کمتر از یک هفته )

امکان اشتغال در ترکیه با حقوق پایه حدودا دو برابر ایران

امکان دریافت کارت اعتباری ویزا کارت یا مستر کارت برای پرداخت‌های اینترنتی بین‌المللی

سهولت در دریافت ویزای آمریکا ، کانادا ، انگلستان و ویزای شینگن برای ایرانیان مقیم ترکیه

بهره مندی از قیمت پایین و کیفیت بالای پوشاک ترکیه

امکان تحصیل فرزندان در مدارس بین المللی

امکان تحصیل فرزندان شما در مدارس ایرانی مورد تایید آموزش و پرورش

انواع روش های اخذ اقامت ترکیه

مراحل اخذ اقامت ترکیه قبل از مهاجرت به ترکیه باید با انواع اقامت در ترکیه آشنا شوید. اکثر متقاضیان اخذ اقامت ترکیه تنها به دنبال پاسخ این سوال هستند که چگونه اقامت ترکیه را دریافت کنیم، ضمن اینکه آشنایی با انواع اقامت ترکیه اولین قدم برای شروع مراحل اخذ اقامت ترکیه می باشد. انواع اقامتگاه در ترکیه اگر قصد اقامت در ترکیه را دارید، ابتدا باید مشخص کنید که هدف از زندگی شما در ترکیه چیست و چند سال باید در ترکیه بمانید، سپس باید تصمیم بگیرید که یکی از اقامتگاه های زیر را بگیرید: یک سال اقامت توریستی در ترکیه تعطیلات توریستی یک ساله ترکیه یا در اصطلاح رایج تعطیلات یک ساله ترکیه برای کسانی است که قصد اقامت موقت در ترکیه را دارند. با این نوع اقامت نمی توانید تابعیت ترکیه و پاسپورت بگیرید. اقامت یک ساله در ترکیه را می توان از راه های مختلفی به دست آورد اما نکته مهم این است که بعد از سال 2020 قانونی در ترکیه به تصویب رسید که بر اساس آن امکان تمدید اقامت توریستی به مدت یک سال در ترکیه به یک صورت وجود ندارد. یعنی مثلاً اگر با اجاره خانه در ترکیه اقامت یک ساله دریافت کرده اید، پس از یک سال دیگر نمی توانید این نوع اقامت را با اجاره خانه تمدید کنید و علاوه بر اجاره خانه، باید واجد شرایط اقامت یک ساله دیگر باشد. اقامت توریستی یک ساله در ترکیه راهی آسان و کم هزینه برای زندگی در ترکیه است. اگر می خواهید برای اقامت در ترکیه تصمیم بگیرید، بهتر است با یک اجازه اقامت یک ساله شروع کنید و پس از مدتی اقامت در ترکیه، تصمیم خود را برای اقامت دائم ترکیه نهایی کنید.

با اقامت دائم ترکیه می توانید بیش از یک سال در ترکیه زندگی کنید. تنها با داشتن اقامت دائم ترکیه می توانید واجد شرایط شهروندی ترکیه و پاسپورت شوید. این نوع اقامت برای کسانی است که قصد اقامت دائم در ترکیه و یا اخذ پاسپورت ترکیه را دارند. اخذ اقامت دائم ترکیه راه دشوارتر و پرهزینه تری نسبت به اقامت یک ساله در ترکیه است.

اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

یکی دیگر از راه های محبوب برای دریافت اجازه اقامت در ترکیه، خرید ملک در ترکیه به ارزش کمتر از 250000 دلار است. مزیت این روش نسبت به اجاره خانه در ترکیه این است که شما می توانید خانه خود را اجاره کنید و علاوه بر دریافت اقامت ترکیه، کسب درآمد نیز داشته باشید. همچنین اگر خانه ای در محله مناسب خریدید، می توانید آن را سرمایه گذاری خوبی بدانید و سود ببرید. لازم به ذکر است که با خرید خانه ای کمتر از ۲۵۰ هزار دلار تنها می توانید اقامت توریستی یک ساله در ترکیه داشته باشید و از این طریق نمی توانید پاسپورت ترکیه دریافت کنید. برای گرفتن پاسپورت ترکیه و اقامت دائم ترکیه نیاز به خرید خانه یا ملکی به ارزش بیش از 250 هزار دلار در ترکیه دارید که در قسمت بعدی به تفصیل توضیح خواهیم داد. برای خرید خانه در ترکیه حتما با مشاوران متخصص مشورت کنید. هرگونه خرید خانه در ترکیه باید از طریق سامانه اسناد رسمی ترکیه (تاپوتاکس) انجام شود و در نهایت سند خانه (تاپو) برای شما صادر می شود. با توجه به تفاوت قوانین حقوقی ایران و ترکیه ممکن است هنگام خرید خانه در ترکیه فریب بخورید. به همین دلیل توصیه می کنیم با مشاوران با تجربه در این زمینه مشورت بگیرید.

اقامت در ترکیه با اجاره خانه

ساده ترین راه برای اخذ اقامت ترکیه اجاره خانه در این کشور است. اگر در یکی از شهرهای ترکیه خانه اجاره کنید بدون هیچ قید و شرطی اقامت ترکیه را دریافت خواهید کرد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که با اجاره خانه در ترکیه از اقامت توریستی یک ساله در این کشور بهره مند می شوید و با این اقامت نمی توانید پاسپورت ترکیه را دریافت کنید. در ضمن داشتن اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه به شما اجازه کار در این کشور را نمی دهد و برای کار در ترکیه باید مجوز کار از ترکیه یا Challenge Isani بگیرید.نکته مهم دیگر این است که اجاره خانه در ترکیه در همه شهرها و همه مناطق امکان پذیر نیست. به عنوان مثال، اجاره خانه در منطقه ورتنیورت و فاتح استانبول برای اخذ اقامتگاه توریستی ترکیه امکان پذیر نیست. در برخی موارد علاوه بر اجاره بها، هزینه های دیگری مانند آب و برق نیز از مستاجر گرفته می شود که اغلب در قراردادهای اجاره ایرانی چنین نیست. بنابراین بهتر است قبل از اجاره خانه در ترکیه با مشاوران مهاجرتی معتبر و با تجربه مشورت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.