مهاجرت به ترکیه با لیسانس حقوق

مهاجرت به ترکیه با لیسانس حقوق

یکی از سوالاتی که علاقه مندان به مهاجرت به کشور ترکیه و اقامت در این کشور دارند، در خصوص امکان مهاجرت به ترکیه با لیسانس حقوق است. جالب است بدانید که تحصیل در رشته حقوق در کشور ترکیه دارای شرایط مناسبی بوده و ترکیه یکی از بهترین فضاهای دانشگاهی در رشته حقوق را در خود جای داده است. از این روی در چند سال اخیر، بهتر بگوییم در ده های اخیر، مهاجرت های با ویزای تحصیلی در رشته حقوق زیادی به مقصد کشور ترکیه صورت گرفته است.

در ادامه با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانیم.

آیا امکان مهاجرت به ترکیه با لیسانس حقوق وجود دارد؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم رشته حقوق در کشور ترکیه بازار کار مناسبی دارد، اما در نظر داشته باشید که شما نمی توانید با داشتن لیسانس حقوق در ایران، به کشور ترکیه مهاجرت کنید. بلکه لازم است که با دریافت ویزای تحصیلی در این رشته، به عنوان دانشجو به ترکیه سفر کرده و در صورتی که بتوانید تحصیلات خود در رشته حقوق را در این کشور به درستی به دست بیاورید، امکان دریافت اقامت برای شما از مسیرهای مربوط به آن وجود خواهد داشت.

در نظر داشته باشید که رشته حقوق مانند رشته های داروسازی و دنداپزشکی در شمار رشته های ممنوعه اشتغال در کشور ترکیه برای خارجی ها محسوب می شود و تنها در صورتی می توانید در این رشته مشغول به کار شوید که پیش از آن شهروندی ترکیه را به دست آورده باشید. بدیهی است که برای گرفتن شهروندی کشور ترکیه روش های مختلفی وجود دارد که یکی از ساده ترین آن ها، تمدید اقامت یک ساله ترکیه برای 5 سال متوالی و پس از آن درخواست جهت دریافت حق شهروندی است.

با داشتن شهروندی ترکیه، می توانید نسبت به فعالیت کاری در رشته حقوق در این کشور نیز اقدام کنید.

گرایش های حقوق در کشور ترکیه شامل موارد زیر می شود:

  • حقوق جزا و جرم شناسی
  • حقوق مالکیت
  • حقوق خصوصی
  • حقوق اقتصادی
  • حقوق عمومی
  • حقوق بین الملل
  • حقوق بشر
  • حقوق تجارت بین الملل
  • حقوق محیط زیست

لزوم شرکت  در آزمون یوس برای تحصیل در رشته حقوق

برای آن که بتوانید تحصیل در رشته حقوق در کشور ترکیه را آغاز کنید، لازم است که حتما پیش از آن در آزمون یوس یا yos شرکت کرده باشید و نمره قبولی در این آزمون را به دست بیاورید. آزمون یوس از سوی دولت کشور ترکیه برای پذیرش کردن دانشجویان خارجی برگزار شده و لازم است که برای تحصیل در هر رشته ای، نخست در این آزمون شرکت کرده و نمره قبولی را به دست بیاورید.

هزینه تحصیل در رشته حقوق در ترکیه

قطعا برای تحصیل در رشته حقوق در کشور ترکیه، باید هزینه ای را پرداخت نمایید و قطعا داشتن آگاهی نسبت به این هزینه پیش از شروع و اقدام به تحصیلات، باعث خواهد شد تا نتیجه بهتری گرفته و برنامه ریزی بهتری پیش از هر گونه فعالیتی داشته باشید.

برای آن که بتوانید در رشته حقوق تحصیل در کشور ترکیه تحصیل کنید، لازم است که هزینه ای نزدیک به 7 هزار یورو برای این موضوع در نظر بگیرید. البته این هزینه در حال حاضر معنا داشته و ممکن است در سال های آینده کاملا متفاوت باشد. از این روی پیشنهاد می کنیم که پیش از اقدام، حتما در خصوص هزینه های تحصیل در رشته حقوق در کشور ترکیه، تحقیقات لازم را به عمل بیاورید.

به علاوه در دانشگاه های مختلف، این هزینه متفاوت تعریف شده و در صورتی که از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر استعلام قیمت تحصیلات در رشته حقوق را داشته باشید، با اعداد و ارقام تا حدودی مختلف روبرو خواهید شد.

میزان درآمد فارغ التحصیل های رشته حقوق در ترکیه

اگر موفق به اخذ مدرک وکالت خود در کشور ترکیه شوید، بازار کار بسیار خوبی در انتظار شما است. در واقع در بیشتر کشورهای جهان که ترکیه نیز از دایره آن ها خارج نیست، شغل وکالت درآمد مناسبی داشته و نسبت به دیگر مشاغل در جامعه، در ردیف بهتری قرار دارد. میزان درآمد وکلا در کشور ترکیه در مقایسه با نرخ متوسط درآمد ملی بالاتر بوده و در صورتی که بتوانید در این رشته به موفقیت مناسبی دست یابید، بازار کار عالی در انتظار شما خواهد بود.

بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته حقوق

از بهترین دانشگاه های کشور ترکیه برای تحصیل در رشته حقوق، می توان به دانشگاه های آنکارا، استانبول، مارمارا، قاضی، حاجت تپه، باهچه شهیر، آنادولو، استانبول بیلگی، دوکوز ایلول، گالاتاسرای و … اشاره کرد.

امتیازتان را با ما به اشتراک بگذارید

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.