مهاجرت به ترکیه بدون پاسپورت

مهاجرت به ترکیه بدون پاسپورت

اخیرا خبری منتشر شده است که ایرانیان بدون داشتن پاسپورت ایرانی خود، می توانند از کارت شناسایی استفاده کرده و به کشور ترکیه سفر داشته باشند. البته این موضوع در حال بررسی بوده و هنوز به شکل قانون کلی و قطعی در نیامده است. از این روی برای مهاجرت به ترکیه بدون پاسپورت هنوز نمی توان هیچ گونه اظهار نظر قطعی کرد و باید ابتدا موضوع سفر توریستی به این کشور برای ایرانیان بدون داشتن پاسپورت مشخص شده و پس از آن برای فاز بعدی، منتظر باز شدن تسهیلات و امکانات بیشتر باشیم.

در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم وضعیت این ماجرا چطور پیش می رود.

آیا مهاجرت به ترکیه بدون پاسپورت امکان پذیر است؟

در صورتی که نیاز به مهاجرت ترکیه داشته باشید، باید حتما پاسپورت شما حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. لازم به ذکر است که در حال حاضر حتی برای سفر معمولی توریستی به کشور ترکیه نیز باید پاسپورتی با حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. زیرا این قانون سفر ایرانیان به ترکیه بدون پاسپورت هنوز تصویب نشده و باید حتما پاسپورت با حداقل مدت اعتبار 6 ماهه داشته باشد.

این در شرایطی است که برای سفر به ترکیه نیازی به ویزا نداشته و مسافران تبعه ایران می توانند بدون داشتن ویزا و تنها با پاسپورتی که اعتبار لازم را داشته باشد، به محض ورود به کشور ترکیه و در همان فرودگاه ترکیه ویزای فرودگاهی بگیرند. به علاوه صدور ویزا برای ایرانیان در فرودگاه ترکیه کاملا رایگان بوده و مبلغی از این بابت به ریال یا لیر ترکیه دریافت نخواهد شد.

همان طور که می دانید ویزای توریستی ترکیه برای مدت 3 ماه صادر شده و پس از سپری شدن 90 روز پیوسته، ایرانیان باید خاک ترکیه را ترک کرده و در یک دوره 6 ماهه دیگر، امکان مجدد ویزا توریستی را خواهند داشت.

نکته: با داشتن ویزای توریستی، امکان کار یا تحصیل یا هر گونه اقدام دیگری که شکل حقوقی در کشور ترکیه را داشته باشد، نخواهید داشت. از این روی اگر قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارید، لازم است که حتما پاسپورت معتبر داشته و از روش های مهاجرتی برای دریافت شهروندی و پاسپورت کشور ترکیه اقدام کنید.

مهاجرت به ترکیه بدون پاسپورت

مدارک لازم برای سفر به ترکیه بدون پاسپورت

در صورتی که موضوع سفر به ترکیه بدون پاسپورت مورد موافقت قطعی قرار بگیرد، به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • بیمه مسافرتی
  • خرید بلیط هواپیما
  • ووچر رزرو هتل
  • کارت ملی یا شناسنامه
  • پرداخت عوارض خروج از کشور

لازم به ذکر است که به دلیل نزدیکی و مجاورت کشور ترکیه با ایران، شما می توانید به هر دو روش زمینی و هوایی سفر به کشور ترکیه داشته باشید.

کلام آخر

شما چه نظری درباره شانس مهاجرت به ترکیه بدون پاسپورت دارید و در صورتی که چنین فرصتی مهیا شود، تا چه اندازه سفرها به کشور ترکیه افزایش پیدا خواهد کرد؟ نظرات و ایده های خود در این باره را با ما و دیگر کاربران وب سایت در میان بگذارید. همین طور توصیه می کنیم که این مطلب را برای دوستان خود نیز ارسال کرده و برای آن ها اطلاع رسانی داشته باشید.

4.3/5 - (3 امتیاز)

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.