مهاجرت به وان ترکیه

مهاجرت به وان ترکیه

شهر وان ترکیه یکی از شهرهای زیبای این کشور محسوب شده و برای مهاجرت شرایط مناسبی دارد. در صورتی که بتوانید شرایط مهاجرت به وان ترکیه را داشته و در مسیر درستی برای دستیابی به اقامت این کشور گام بردارید، زندگی خوب و امنی را در این شهر از کشور ترکیه تجربه خواهید کرد.

اگر بیشتر مواقع برای مهاجرت ترکیه، صحبت از شهرهایی چون استانبول، آنکارا، آنتالیا و مانند آن ها است، اما شهری مانند وان نیز شرایط اقامتی ایده الی دارد و در صورتی که بتوانید به این شهر مهاجرت کرده و اقامت در آن را تجربه کنید، زندگی خوب و راحتی در انتظار شما خواهد بود.

شرایط مهاجرت به وان ترکیه

یکی از اصلی ترین مزایای مهاجرت به وان ترکیه، نزدیک بودن این شهر به مرز ایران است. با این حساب ایرانیانی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه را داشته و ترجیح می دهند که همچنان در فاصله کمی با کشور ایران زندگی کنند، شهر وان را فوق العاده خواهند یافت. شهر وان در 300 کیلومتری شهر ارومیه ایران قرار گرفته است و این باعث شده تا مهاجران ایرانی علاقه زیادی به سکونت در این شهر داشته باشند.

شهر وان یکی از شهرهای کوچک کشور ترکیه به حساب آمده و آب و هوایی خوب و موقعیت های گردشگری جذابی دارد. این شهر با داشتن تاریخی قدیمی و قدمت قابل توجه، بخش قابل توجهی از فرهنگ و تاریخ ترکیه را در خود جای داده است.

جالب است بدانید که نماد شهر وان گربه های آن است و این شهر معمولا گربه های زیادی را در خیابان ها و کوچه پس کوچه های خود جای می دهد.

جمعیت شهر وان به چیزی نزدیک به 400 هزار نفر می رسد و همان طور که اشاره کردیم حجم زیادی از مقاصد گردشگری کشور ترکیه را در خود جای داده است. اگر چه دیدنی ها و مراکز تفریحی وان هرگز به استانبول نمی رسد، اما همچنان می توان این شهر را یکی از مقاصد گردشگری کشور ترکیه به حساب آورد.

روش های اقامت در شهر وان ترکیه

برای اقامت و مهاجرت به وان ترکیه، می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. یکی از روش هایی که برای اقامت در شهر وان بسیار مناسب بوده و نتیجه سریعی با خود به همراه دارد، خرید خانه در شهر وان است. به این شکل در صورتی که بتوانید هزینه خرید خانه در شهر وان با توجه به نرخ جدید اعلامی از سوی دولت ترکیه را بپردازید، ظرف مدت کمتر از 3 ماه، اقامت دائم ترکیه را به دست خواهید آورد.

البته در صورتی که شما قادر به پرداخت این مبلغ نبوده و بخواهید با هزینه کمتری برای دریافت اقامت ترکیه اقدام کنید، همچنان روش های مختلفی برای شما وجود خواهد داشت.

نکته: لازم به ذکر است که شما می توانید برای سفر به شهر وان و اقامت کوتاه مدت در این شهر به جای خرید خانه از روش های ساده تری نیز استفاده کنید.

هزینه خرید خانه در شهر وان ترکیه

قطعا قیمت خانه و ملک در شهر وان ترکیه در مقایسه با دیگر شهرهای کشور ترکیه از جمله استانبول و آنتالیا به مراتب ارزان تر بوده و شما می توانید با هزینه کمتری برای خرید آپارتمان یا ملک در این کشور اقدام کنید.

به طور مثال خرید ملک در شهر وان از متری 2000 لیر تا 5000 لیر در جریان بوده و شما می توانید به راحتی ملک مورد نظر خود را در مناطق مختلف این شهر خریداری کنید. بدیهی است که قیمت خانه در شهر وان با توجه به منطقه، سن بنا و دیگر شرایط منطقه ای و محیطی آن، متغیر خواهد بود.

اجاره آپارتمان در وان ترکیه

همین طور شما می توانید با اجاره کردن یک آپارتمان در شهر وان ترکیه، به اقامت کوتاه مدت یک ساله دست یابید. اگر می خواهید یک آپارتمان یک خوابه در خیابان های مرکزی شهر، اجاره کنید؛ هزینه ای بین 600 تا 700 لیر برای شما متصور هستیم. به هیمن شکر در صورتی که به سمت خیابان ها و محله های دورتر از مرکز شهر و کمی با دسترسی پایین تر بروید، هزینه های شما به اندازه قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

کلام آخر

شما چه نظری در خصوص مهاجرت به وان ترکیه داشته و این شهر را تا چه اندازه برای اقامت ایرانیان مناسب می دانید؟

4.4/5 - (26 امتیاز)

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.