همه چیز درباره زندگی در استانبول

همه چیز درباره زندگی در استانبول

استانبول در صدر فهرست شهرهای بزرگ جهان قرار دارد و به خاطر بازار بزرگ، مسجد آبی، ایاصوفیه شهرت بیشتری پیدا کرده است. اگر تصمیم به مهاجرت ترکیه داشته باشید، دانستن موارد بسیاری در خصوص زندگی در استانبول برای شما موضوعیت خواهد داشت. پس از مدتی زندگی در استانبول، یاد می‌گیرید که چطور از دیدنی های این شهر عبور کرده و مسیر خود به خیابان های مختلف را به بهترین شکل طی کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا درباره زندگی در استانبول بیشتر بدانیم.

شرایط زندگی در استانبول

برای تازه واردان به شهر، شرایط جغرافیایی کمی طول می کشد تا به آن عادت کنند. دریای سیاه در شمال شهر قرار دارد، مرمره در جنوب و تنگه بسفر این دو را به هم متصل می کند. در دو طرف بسفر، دو طرف اروپایی و آسیایی شهر قرار دارند، در حالی که شاخ طلایی ورودی مهمی از تنگه بسفر است که شهر قدیمی (شبه جزیره سلطان احمد که زمانی کل شهر را تشکیل می داد) و شهر جدید در سمت اروپایی را تقسیم می کند.

این جغرافیای منحصر به فرد قاره ای است که به استانبول اهمیت استراتژیک می دهد و دلیل تاریخ مهم آن است.

استانبول همچنین در صدر فهرست شلوغ ترین شهرهای جهان قرار دارد، و سفر به هر نقطه با ماشین یک تمرین خسته کننده در صبر، استقامت و توانایی مقاومت در برابر صدای بوق مداوم است. خوشبختانه استانبول یک سیستم حمل و نقل عمومی نسبتا معقول دارد که از مترو، تراموا، اتوبوس، فونیکولار، قطار، متروبوس و سیستم کشتی تشکیل شده است. شما به سادگی یک Istanbulkart می‌خرید (مانند کارت Oyster در لندن)، شارژ می‌کنید و می‌روید. لازم به ذکر است که بیشتر کرایه‌ها بیش از دو لیره (50p) قیمت ندارند.

تاکسی برای دورتر رفتن یا سفرهای آخر شب مفید است، اما مراقب باشید، برخی از رانندگان در این شهر وجود دارند که سعی می کنند پول بیشتری از خارجی ها بگیرند – به خصوص اگر در اطراف میدان تقسیم یک تاکسی سوار شوید.

بی تاکسی اپلیکیشنی است که به شما امکان سفارش تاکسی های معتبر پیش پرداخت را می دهد و اوبر نیز در آنجا فعالیت می کند.

همه چیز درباره زندگی در استانبول

فرهنگ مردم استانبول

ترکیه شکاف بین اروپا و آسیا را پر می کند و فرهنگ آن جایی در وسط قرار دارد، نه به عنوان ترکیبی از این دو، بلکه به عنوان یک هویت متمایز ترکی. و در حالی که 97 درصد از جمعیت ممکن است خود را مسلمان معرفی کنند، این اغلب یک تمایز فرهنگی است.

غذاهای استانبول

یکی از بهترین وجه های زندگی در استانبول باید تنوع باورنکردنی غذاهای ترکی باشد. فقط در مورد کباب صحبت نمی کنیم. اگرچه آنها ممکن است معروف ترین صادرات کشور باشند، اما فقط نوک کوه یخ هستند. درست است که ترک‌ها در انتخاب غذا کاملاً ملی‌گرا هستند، اما این از غرور در فرهنگ آشپزی آنها ناشی می‌شود.

علاوه بر این، این کشوری است که هنوز با فصول خود در ارتباط است، و وقتی توت فرنگی، هندوانه، خیار، نخود تازه، آلو سبز یا ساتسوما ترش وارد فصل می شود، می توانید مطمئن باشید که این همان چیزی است که همه می خورند. صبحانه ترکی با میزهایی مملو از بشقاب‌های کوچک پنیر، زیتون، مرباهای خانگی، سوسیس سیر و شیرینی‌ها، پر شده است.

غذاهای خیابانی لذت دیگری برای کشف است. صدف پر شده با برنج ادویه‌ای، سیمیت (نمیزه‌های کنجدی) با پنیر بز، ساندویچ ماهی خال مخالی کبابی، برنج کره‌ای و نخود که روی آن مرغ خرد شده و روده‌های تند کبابی در یک رول ترد قرار داده شده است، برخی از لذت‌های پیشنهادی هستند.

اجاره آپارتمان در استانبول

اگر تصمیم به خرید ملک در استانبول نداشته باشید، باید به عوض آن برای اجاره آپارتمان در استانبول اقدام کنید. محله های مختلفی در شهر استانبول وجود دارند که اجاره کردن آپارتمان در آن ها می توانید مقرون به صرفه باشد. شما می توانید آپارتمان های مبله را به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت اجاره کرده یا به سراغ اجاره آپارتمان های بلند مدت ساده و بدون مبله بروید.

هزینه اجاره آپارتمان در استانبول به صورت ماهیانه چیزی بین 600 تا 700 دلار است. این هزینه برای اجاره کردن یک واحد آپارتمانی ساده یک خوابه است که باید در جایی با فاصله از مرکز شهر بپردازید. در نظر داشته باشید که با نزدیک شدن به مرکز شهر یا بالا رفتن سطح امکانات؛ هزینه اجاره ای که عنوان کردیم، بیشتر خواهد بود.

5/5 - (2 امتیاز)

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.