وضعیت ترکیه برای مهاجرت

وضعیت ترکیه برای مهاجرت

زندگی در ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران، هزینه پایین زندگی و شباهت های فرهنگی با ایران یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری و اقامتی برای علاقه مندان به مهاجرت است. در این مقاله با نگاهی به شرایط زندگی در ترکیه، شما را با مردم ترکیه، مزایا و معایب زندگی در این کشور، شرایط تحصیل و شرایط کاری و مشاغل مورد نیاز در ترکیه آشنا می کنیم.

اگر می خواهید اطلاعات جدید، کامل و مفیدی در مورد زندگی در ترکیه و شرایط زندگی در این کشور به دست آورید، این مقاله را از دست ندهید. پس از خواندن این مقاله تا انتها با شرایط زندگی در ترکیه و شهرهای مهم آن به طور کامل آشنا خواهید شد.

ترکیه چه نوع کشوری است؟

ترکیه یک کشور اوراسیایی در خاورمیانه است که بخشی از آن در اروپا واقع شده است و یکی از توسعه یافته ترین کشورهایی است که تحت نظام جمهوری ایجاد شده است. دولت فعلی ترکیه در سال 1923 به رهبری شخصی به نام آتاتورک تأسیس شد. موقعیت جغرافیایی این کشور به گونه ای است که از سه طرف به دریا دسترسی دارد. از شمال به دریای سیاه، از جنوب به دریای مدیترانه و از غرب به دریای اژه. کشورهای همسایه شرقی ترکیه؛ ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان، از شمال غربی؛ یونان و بلغارستان و جنوب شرقی؛ سوریه و عراق در حال شکل گیری هستند. استانبول بزرگترین شهر ترکیه است اما پایتخت آن آنکارا است، کشوری زیبا که همواره یکی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

ترکیه کشوری با چند آب و هوای متفاوت

ترکیه کشوری با آب و هوای مختلف است. نواحی ساحلی نزدیک به دریای اژه و مدیترانه

دارای آب و هوای معتدل مدیترانه ای و نواحی حاشیه دریای اژه دارای آب و هوای اقیانوسی با زمستان های خنک و مرطوب و تابستان های نسبتاً گرم هستند. بیشترین بارندگی در منطقه دریای سیاه است و خشک ترین مناطق ترکیه دشت های مالاتیا و قونیه است. گرم ترین ماه های سال در ترکیه اردیبهشت و خشک ترین ماه های جولای و آگوست است. به طور کلی ترکیه کشوری نسبتا پرباران است که زندگی در ترکیه را برای علاقه مندان به آب و هوای معتدل دلپذیرتر می کند.

جمعیت ترکیه چقدر است؟

ترکیه با بیش از 80 میلیون نفر جمعیت یکی از پرجمعیت ترین کشورهای خاورمیانه است. بر اساس گزارش مرکز آمار این کشور، ترکیه تا سال 2040 به بیش از 100 میلیون نفر جمعیت خواهد رسید و به این ترتیب شهرهای استانبول، آنکارا، ازمیر، بورسا و آنتالیا در رده های بالای پرجمعیت ترین شهرهای این کشور قرار خواهند گرفت. به طور کلی، جمعیت ترکیه در مناطقی متمرکز است که کشاورزی، صنعت و تجارت از رونق بیشتری برخوردار است. کم جمعیت ترین شهر ترکیه تونجالی با جمعیتی حدود 82000 نفر در نزدیکی مرز ایران است. از لحاظ قومیتی، 80 درصد جمعیت ترک و 20 درصد باقیمانده را کردها و سایر اقوام تشکیل می دهند که عمدتاً در شرق و جنوب شرق کشور زندگی می کنند.

وضعیت ترکیه برای مهاجرت

مردم ترکیه چطور هستند؟

قبل از ورود به بحث فرهنگ این کشور دموکراتیک باید دانست که مردم ترکیه بسیار خونگرم، مهربان و مهمان نواز هستند و از نظر فرهنگی اشتراکات زیادی با مردم ایران دارند. ترکیه به دلیل مهاجرت ها و هجوم های فراوانی که در قرن های گذشته در این کشور صورت گرفته، دارای فرهنگ بسیار متنوعی است.

ترکیه تلفیقی از فرهنگ آسیایی و اروپایی است

این رسم ترکی است که زنان پس از ازدواج از نام خانوادگی شوهر خود استفاده می کنند. بر خلاف اروپایی ها، ترک ها مایلند روابط خود را طولانی تر کنند. بر این اساس، هر چه یک رابطه طولانی تر و عمیق تر باشد، تعهد و تعهد طرفین بیشتر می شود. همچنین در طول قرون گذشته رشد و تنوع زیادی در موسیقی و هنر ترکیه وجود داشته است. در حالی که موسیقی این کشور تلفیقی از موسیقی سنتی ترکی، ایرانی، پاپ، آمریکایی و موسیقی است.

دین و مذهب مردم ترکیه

دین مردم ترکیه همیشه خاستگاه ادیان مختلف بوده است. حدود 47 میلیون نفر از جمعیت این کشور مسلمان (سنی) و بقیه شامل حدود 18 میلیون علوی، حدود یک میلیون شیعه و حدود 750000 پیرو سایر مذاهب یا غیر مذاهب هستند. مسلمانان سنی ترکیه از مذاهب مختلف سنی پیروی می کنند، اما حنفی ها بزرگترین گروه هستند و عمدتاً در مرکز و غرب ترکیه زندگی می کنند. همچنین وجود مساجد و کلیساهای زیبا نشان از احترام ساکنان این کشور به ادیان مختلف دارد.

زبان مردم ترکیه

زبان رسمی این کشور ترکی و یکی از قدیمی ترین زبان های جهان است. ترکی استانبولی هیچ تفاوتی با ترکی آذری ندارد و تفاوت چندانی بین آنها نیست. علاوه بر زبان ترکی، برخی از ترک ها (کردها) نیز به زبان کردی صحبت می کنند که عمدتاً در شرق و جنوب شرق کشور صحبت می شود. ناگفته نماند که به دنبال رونق صنعت گردشگری در ترکیه، افرادی که با گردشگران تعامل دارند به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند.

اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

یکی دیگر از راه های محبوب برای دریافت اجازه اقامت در ترکیه، خرید خانه ای به ارزش کمتر از 250000 دلار است. مزیت این روش نسبت به اجاره خانه در ترکیه این است که شما می توانید خانه خود را اجاره کنید و علاوه بر دریافت اقامت ترکیه، کسب درآمد نیز داشته باشید. همچنین اگر خانه ای در محله مناسب خریدید، می توانید آن را سرمایه گذاری خوبی بدانید و سود ببرید. لازم به ذکر است که با خرید خانه ای کمتر از ۲۵۰ هزار دلار تنها می توانید اقامت توریستی یک ساله در ترکیه داشته باشید و از این طریق نمی توانید پاسپورت ترکیه دریافت کنید. برای گرفتن پاسپورت ترکیه و اقامت دائم ترکیه نیاز به خرید خانه یا ملکی به ارزش بیش از 250 هزار دلار در ترکیه دارید که در قسمت بعدی به تفصیل توضیح خواهیم داد. برای خرید خانه در ترکیه حتما با مشاوران متخصص مشورت کنید. هرگونه خرید خانه در ترکیه باید از طریق سامانه اسناد رسمی ترکیه (تاپوتاکس) انجام شود و در نهایت سند خانه (تاپو) برای شما صادر می شود. با توجه به تفاوت قوانین حقوقی ایران و ترکیه ممکن است هنگام خرید خانه در ترکیه فریب بخورید. به همین دلیل توصیه می کنیم با مشاوران با تجربه در این زمینه مشورت بگیرید.

شرایط اقتصادی ترکیه چگونه است؟

مهمترین منبع اقتصادی ترکیه صنعت گردشگری است. این کشور به طور متوسط ​​سالانه حدود 40 میلیون گردشگر را جذب می کند که سود و گردش مالی زیادی را به همراه دارد. ترکیه کشوری سنتی-مدرن است و به طور کلی اقتصاد این کشور علاوه بر صنعت گردشگری مبتنی بر صنعت کشاورزی بوده و دائما در حال گسترش است. به این ترتیب 35 درصد نیروی کار کشور در صنعت کشاورزی شاغل هستند. کتان، تنباکو، زیتون و… از جمله محصولات مهم کشاورزی این کشور هستند. علاوه بر این، تولید پوشاک، تجهیزات، مواد اولیه و حمل و نقل بین المللی از جمله محصولات و خدمات صادراتی ترکیه است. واحد پول این کشور لیر است.

بهترین مناطق ترکیه برای زندگی کدامند؟

اگر شما هم قصد مهاجرت به ترکیه را دارید طبیعتا این سوال در ذهن شما ایجاد می شود که چه از نظر معیشت و چه از نظر آب و هوا مناسب ترین شهر برای زندگی کدام شهر است. شهر استانبول را قلب اقتصادی ترکیه می نامند. دلیل این نامگذاری موقعیت جغرافیایی این شهر است که مسیر تجاری دریایی و زمینی خاصی دارد.

آنتالیا و ازمیر نیز جزو مهمترین شهرهای تفریحی ترکیه و اولین مقصد گردشگری ترکیه به حساب می‌آیند. چرا که این شهرها دارای مردمی بسیار با فرهنگ و دوست داشتنی، آب و هوای معتدل، سواحل و تفریحگاه‌های زیبا و بافت شهریِ تاریخیِ جذاب هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.