اقامت خدمات درمانی ترکیه

اقامت خدمات درمانی ترکیه

بسیاری از خارجی ها برای بهره مندی از اقامت خدمات درمانی ترکیه  برای مدت طولانی یا کوتاه مدت به ترکیه می آیند. قبلاً خارجی ها بدون ویزای الکترونیکی به ترکیه می آمدند که به آنها اجازه می داد حداکثر 3 ماه در اینجا بمانند.

به منظور اقامت ترکیه  برای مدت طولانی تر در ترکیه، بیماران حق دارند برای مقاصد درمانی برای اقامت کوتاه مدت درخواست دهند، در مواردی که ویزا برای مراقبت های پزشکی کافی نیست. در این صورت، فرد خارجی باید با پر کردن فرمی در سامانه آنلاین مهاجرت و گرفتن وقت ملاقات از اداره مهاجرت، ضمن داشتن ویزای معتبر، برای اجازه اقامت اقدام کند. با گرفتن وقت ملاقات در مدت اعتبار ویزا، فرد خارجی می تواند به طور قانونی تا تاریخ تعیین وقت در ترکیه بماند، حتی اگر اعتبار ویزا تمام شده باشد. لطفا توجه داشته باشید که در مناطق توریستی مانند استانبول، آنتالیا و ازمیر، تاریخ ملاقات 1 تا 2 ماه داده می شود.

اقامت خدمات درمانی ترکیه

شرایط اقامت خدمات درمانی ترکیه

پس از دریافت تاریخ نوبت، بیمار باید مدارک موجود در لیست زیر را آماده کند تا در تاریخ ویزیت تحویل داده شود.

  1. فرم درخواست پر شده به صورت آنلاین در
  2. کپی پاسپورت
  3. کپی ویزای الکترونیکی یا مهر ورود (برای شهروندانی که ویزای رایگان دارند)
  4. 4 عکس بیومتریک
  5. بیمه درمانی معتبر
  6. مدارک نشانی محل سکونت:

الف) در صورت اجاره منزل توسط بیمار، قرارداد اجاره محضری

ب) در صورتی که فرد خارجی در بیمارستان بستری باشد، سند تأیید شده با امضا و مهر صادره از بیمارستان.

ج) در صورتی که بیمار در منزل شخص ثالث (شهروند ترکیه) سکونت داشته باشد، تعهد محضری (در صورتی که میزبان متاهل باشد، تعهد باید با رضایت همسر باشد)

  1. یک سند مهر و موم شده / مهر شده که نشان دهنده مدت درمان است که توسط پزشک ارشد و پزشک امضا شده است.
  2. صورت حساب بانکی برای یک حساب بانکی خارجی یا داخلی
  3. دریافت هزینه اجازه اقامت (این هزینه بسته به کشور خارجی متفاوت است)

علاوه بر این، مراقبین نیز می توانند برای این دوره اجازه اقامت دریافت کنند. در صورتی که بیمار کودک باشد می توانند در طول مراحل درمان برای مراقبت از کودک (بیمار) مجوز اقامت توریستی دریافت کنند. با این حال، مقامات مهاجرت درخواست گواهی تولد محضری و ترجمه شده به ترکی خواهند داشت.

اگر کشور متقاضی در موافقتنامه آپوستیل 8/9 گنجانده نشده باشد، گواهی تولد باید توسط کنسولگری آن ایالت در ترکیه قانونی و توسط وزارت امور خارجه تایید شده باشد.

اگر سرپرست تنها به عنوان یکی از والدین در ترکیه بماند، والدین دیگر باید رضایت نامه والدین را ارائه دهند و ترجمه ترکی محضری داشته باشند.

در صورتی که سرپرست یکی از زوجین باشد، سند ازدواج باید به همراه سایر مدارک به عنوان مدرک به اداره کل مدیریت مهاجرت ارسال شود. لطفا توجه داشته باشید که اگر این سند ازدواج از محل دیگری از مقامات ترکیه گرفته شده باشد، باید به صورت آپستیل باشد و ترجمه ترکی محضری در آن موجود باشد. اگر کشور متقاضی در توافقنامه آپوستیل 8/9 گنجانده نشده باشد، گواهی ازدواج باید توسط کنسولگری آن ایالت در ترکیه قانونی و توسط وزارت امور خارجه تایید شده باشد.

امتیازتان را با ما به اشتراک بگذارید

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.