فرم راندوو و اقامت در ترکیه

همه آنچه باید در مورد فرم راندوو ترکیه بدانید

اقامت برای مقاصد غیر توریستی و به طور دائم در کشوری غیر از کشور ما نیاز به مراحل خاصی دارد که باید طی شود. کسانی که قصد مهاجرت ترکیه را دارند باید با مراحل قانونی مهاجرت آشنا شوند و نسبت به گرفتن نوبت اقدام کنند تا مشکلی نداشته باشند. اقامت در ترکیه برای گردشگران دارای مقاصد گردشگری دو بار در سال و هر بار به مدت 90 روز مانعی ندارد. اما برای افزایش این مدت باید فرآیند مهاجرت را با فرم تصادفی تکمیل کنید.

راندوو اقامت ترکیه چیست؟

اقامتگاه راندو در ترکیه چیست؟ اگر به فکر مهاجرت به ترکیه هستید بدون شک کلمه rendered را شنیده اید زیرا می توان گفت رندر یکی از پرکاربردترین واژه ها در رابطه با مهاجرت در ترکیه است. استفاده از این کلمه تنها به مهاجرت محدود نمی شود و معمولا در ترکیه از آن به عنوان قرار ملاقات یاد می شود. اما در زمینه مهاجرت، انتصاب به معنای قراری است که در اداره مهاجرت ترکیه مشخص شده است. طی فرآیندی باید با پرکردن فرم و ارائه مدارک رضایت ترکیه برای مهاجرت به آنجا را دریافت کنیم.

گرفتن وقت راندوو

برای گرفتن وقت، بهتر است زمانی که در ترکیه هستید درخواست دهید. اگر در ترکیه هستید باید فرم ها را تکمیل کرده و قبل از اتمام ویزای 90 روزه خود وقت بگیرید، در غیر این صورت باید 3 ماه ترکیه را ترک کرده و پس از 90 روز برگردید. می توانید به ترکیه سفر کنید. اگر با اقامت توریستی 90 روزه در ترکیه هستید، باید فرم نوبت دهی را تکمیل کرده و قبل از پایان 89 روز، نوبت دریافت کنید. این اولین بار است که برای اقامت ترکیه اقدام می کنید. البته این شرایط زمانی اعمال می شود که برای اولین بار برای اقامت در ترکیه اقدام می کنید و اگر برای تمدید اقامت اقدام می کنید، بهتر است حداقل سه ماه قبل از پایان اقامت خود در ترکیه اقامت خود را تمدید کنید. هیچ مشکلی نداشته باشی اما بهتر است قبل از خروج از ایران با شرایط قرار و مدارک لازم آشنا شوید زیرا اگر نتوانید در چارچوب ویزای 90 روزه در ترکیه وقت بگیرید شرایط برای شما پیچیده می شود .

مدارک لازم برای راندو ترکیه چیست؟

پر کردن فرم راندوو

بیمه یک ساله

اجاره نامه مهر شده یا نوتر در صورتی که در یکی از شهرها اجاره نشین هستید.

قبض برق یا گاز یا آب که بنام شماست.

عکس واضح تمام رخ با پیش زمینه به تعداد 4 قطعه

اصل پاسپورت به همراه کپی که از آن تهیه کردید.

ترجمه‌ی رسمی پاسپورت

شماره مالیاتی یا ورگی نومرسی

افرادی که کمتر از 18 سال سن دارند باید رضایت نامه کتبی پدر و مادر را هم به همراه داشته باشند.

پرداخت هزینه‌های ادراه‌ی مهاجرت یکی دیگر از شرایط لازم برای گرفتن راندو ترکیه است.

ممکن است در روز مصاحبه بنا به صلاحدید مامور اداره‌ی مهاجرت از شما مدارک دیگری بخواهد: از جمله گواهی عدم سوءپیشینه یا پرینت حساب بانکی

خرید ملک در استانبول

استانبول به عنوان توریستی ترین شهر ترکیه همواره دارای بیشترین رشد قیمت خانه بوده و از نظر سرمایه گذاری مناسب ترین شهر ترکیه می باشد.

قیمت خانه یک خوابه در استانبول از ۳۰۰ هزار لیر شروع میشود.

از نظر بازار خرید ملک در استانبول در ترکیه پر رونق ترین شهر محسوب می شود.

وقت راندوو خانوادگی

ممکن است فکر کنید که قرار ملاقات خانوادگی به این معنی است که سرپرست خانواده یک فرم را پر می کند و دیگر اعضا دیگر نیازی به پر کردن فرم ندارند. اما واقعیت این است که هیچ پیوند خانوادگی وجود ندارد. یک خانواده ملزم به تکمیل فرم های جداگانه برای هر عضو است، حتی برای کودکان و نوزادان. در این صورت شما ملزم به پرداخت هزینه به اداره مهاجرت برای تمامی اعضا هستید. به طور معمول، کمتر از سه ماه طول می کشد تا آژانس مهاجرت پس از تکمیل مدارک، نتیجه را به فرد اعلام کند. برای کسانی که مدارک ناقص دارند یک ماه مهلت تکمیل مدارک وجود دارد و افراد موظفند مدارک را در مدت زمان مشخص شده تکمیل و به اداره مهاجرت تحویل دهند.

فرم راندوو و اقامت در ترکیه

ابطال وقت راندوو ترکیه چگونه است؟

پس از تکمیل فرم وقت ملاقات و ارسال آن، روز و ساعت مشخصی برای مراجعه شما به اداره مهاجرت تعیین می شود. اگر به دلایلی نتوانید به آن مراجعه کنید، فرم شما باطل می شود و باید 15 روز صبر کنید تا دوباره فرم را دریافت کنید و دوباره امتحان کنید. با این حال، توصیه می‌کنیم در صورتی که می‌دانید نمی‌توانید قبل از قرار ملاقات حضوری داشته باشید، قرار را لغو کنید. از آنجایی که تغییر نوبت یک پروسه بین 15 تا 90 روز طول می کشد، توصیه می شود در صورت داشتن ویزای 90 روزه در زمان مقرر به اداره مهاجرت مراجعه کنید. چون ویزای 90 روزه شما تمام می شود و کارت اقامت ندارید، باید ترکیه را ترک کنید. به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید یک قرار را لغو کنید و دوباره تلاش کنید، در شهر بزرگی مانند استانبول زمان زیادی طول می کشد تا نوبت شما برسد، در حالی که در شهرهای کوچکتر مانند آنکارا و ازمیر به درخواست شما سریعتر رسیدگی می شود.

پیگیری راندوو ترکیه چگونه است؟

پس از ارائه مدارک مورد نیاز و تکمیل مصاحبه، در صورت کامل بودن مدارک و عدم نقص، صحت و اعتبار آنها سنجیده شده و نتیجه حداکثر ظرف 90 روز به اطلاع شما خواهد رسید. مدارک ناقص دو هفته فرصت دارند تکمیل شوند. با ارائه مدارک به تمامی اعضای خانواده برای شما رسید صادر می شود و در صورت عدم پاسخگویی از اداره مهاجرت می توانید با این رسید پیگیری نمایید. این گزارش نتیجه تحقیقات اداره مهاجرت از طریق تلفن یا ایمیل است که در فرم قرار ملاقات درج می کنید. پس بهتر است شماره ایرانی را در فرم وارد نکنید زیرا احتمال در دسترس نبودن آن زیاد است. برای جلوگیری از بروز مشکل می توانید از سیم کارت های ترکیه استفاده کنید. همچنین هنگام وارد کردن آدرس ایمیل باید دقت کنید که آدرس صحیح باشد و حتما ایمیل را چک کنید تا در صورت ارسال پیام از دست ندهید. اما اگر بعد از 3 ماه پاسخی از اداره مهاجرت دریافت نکردید، می توانید با اداره مهاجرت به شماره 157 تماس بگیرید تا دلیل آن را بدانید. اگر به دلایلی اقامت ترکیه تایید نشد، مثلا بیمه درمانی باطل باشد یا اجاره نامه باطل باشد، نامه ای به فرد داده می شود و مجبور می شوند به مدت 10 روز ترکیه را ترک کنند. اگر فردی این قانون را زیر پا بگذارد مشمول جریمه می شود. کسانی که ترکیه را ترک می کنند می توانند پس از 6 ماه برای دریافت اقامت بازگردند. البته در کمتر از 6 ماه می توانید برای نوع دیگری از اقامتگاه اقدام کنید. در نظر داشته باشید در مواردی که افراد قانون شکنی کرده و ترکیه را ترک نکنند، علاوه بر پرداخت جریمه، مشمول تعویق درخواست راندو نیز می شوند. در برخی موارد، حتی این افراد ممکن است تا 5 سال بعد نتوانند فرم قرار ملاقات را برای دریافت اقامت تکمیل کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.