لیست دانشگاه های علوم پزشکی ترکیه

لیست دانشگاه های علوم پزشکی ترکیه

برای آن دسته از افرادی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه و تحصیل در یکی از رشته های پزشکی در این کشور را دارند، اطلاعات کامل در خصوص لیست دانشگاه های علوم پزشکی ترکیه نیاز خواهد بود. کشور ترکیه به لحاظ دانشگاه های مربوط به شاخه پزشکی در وضعیت خوبی قرار داشته و در تراز بین المللی جایگاه مناسبی را به دست آورده است.

با این حساب اگر قصد تحصیل در رشته پزشکی در کشور ترکیه را داشته باشید، از این حیث بستر مناسبی برای مهاجرت ترکیه شما فراهم خواهد بود.

لیست دانشگاه های علوم پزشکی ترکیه را اینجا بخوانید

پیش از هر چیزی باید به این نکته اشاره کنیم که برای تحصیل در یکی از رشته های پزشکی در کشور ترکیه، می توانید هم در دانشگاه های دولتی و هم خصوصی مشغول به تحصیل شوید و این البته بستگی به این خواهد داشت که در کدام یک از این دانشگاه ها پذیرش کسب کنید.

از جمله دانشگاه های معتبر علوم پزشکی در کشور ترکیه می توان به موارد زیر اشاره داشت:

دانشگاه Hacettepe

این یکی از دانشگاه های دولتی است که د رشهر آنکارا قرار داشته و به لحاظ تراز علمی جایگاهی عالی دارد. جالب است بدانید که دانشگاه Hacettepe رتبه ی چهارن در بین دانشگاه های جهانی کشور ترکیه را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه استانبول از بهترین ها در لیست دانشگاه های علوم پزشکی ترکیه

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های رشته های پزشکی در کشور ترکیه، دانشگاه استانبول می باشد. این دانشگاه دارای برترین اساتید بوده و پزشکانی حاذق تا کنون از آن فارغ التحصیل شده اند. دانشگاه پزشکی استانبول در سال 1827 میلادی در این شهر تاسیس شده و تا کنون همیشه امتیاز خود به عنوان یکی از بهترین و برترین دانشگاه های سراسر کشور ترکیه را حفظ کرده است.

لازم به توضیح است که دانشجویان برای ثبت نام در این دانشگاه باید به زبان ترکی مسلط بوده و تنها عده کمی می توانند با زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی خود در این دانشگاه تحصیل نمایند.

دانشگاه آنکارا

یکی دیگر از دانشکده های بسیار مشهور و معتبر در رشته پزشکی، دانشگاه آنکارا است. این دانشگاه در سال 1946 میلادی تاسیس شده و عنوان نخستین دانشکده پزشکی ترکیه را به خود اختصاص داد. شما می توانید در دانشگاه آنکارا به زبان های ترکی یا انگلیسی مشغول به تحصیل شده و از این حیث با محدودیتی روبرو نخواهید بود.

دانشگاه اژه از بهترین ها در لیست دانشگاه های علوم پزشکی ترکیه

یکی دیگر از قدیمی ترین دانشگاه های رشته پزشکی در کشور ترکیه، دانشگاه اژه است. این دانشگاه در شهر ازمیر قرار داشته و در شمار دانشگاه های دولتی قرار دارد. لازم به توضیح است که دانشگاه اژه در چند سال اخیر توانسته عنوان یکی از بهترین دانشگاه های جهانی پزشکی در آسیا را به خود اختصاص دهد.

لیست دانشگاه های علوم پزشکی ترکیه

دانشگاه مارمارا

همان طور که انتظار می رود شهر استانبول بیش از یک دانشگاه پزشکی معتبر داشته و به جز دانشگاه استانبول، دانشگاه مارمارا نیز در این شهر به عنوان یکی از بهترین دانشکده های پزشکی، قرار دارد. در این دانشگاه نیز رشته پزشکی به هر دو زبان انگلیسی و ترکی تدریس شده و این باعث گشته تا دانشگاه مارارا برای خارجی هایی که قصد تحصیل در کشور ترکیه را دارند، به گزینه ای جذاب تر تبدیل شود.

دانشگاه Erciyes

این دانشگاه در شهر کایسری قرار داشته و یکی از بهترین دانشکده های پزشکی در سراسر جهان است. همین طور تحقیقات پیشرفته پزشکی در این دانشگاه بسیار رواج داشته و به عنوان بخشی از فعالیت های آن شناخته می شوند.

دانشگاه کوچ از بهترین ها در لیست دانشگاه های علوم پزشکی ترکیه

در شهر پردیس توپکاپی، دانشگاه کوچ قرار داشته که به عنوان یکی از دانشکده های پزشکی که به زبان انگلیسی در آن تدریس می شود، مورد توجه قرار دارد. این دانشگاه در سال 2008 میلادی تاسیس شده و از آن زمان توانسته امتیاز بسیار خوبی در ردیف آموزشی به دست بیاورد.

دانشگاه Gazi در آنکارا

دانشگاه Gazi از جمله دانشگاه های دولتی است که توانسته نشان کیفیت ISO را به دست آورده و 21 دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی دارد. دانشگاه Gazi اکنون در شمار بهترین دانشکده های پزشکی کشور ترکیه قرار داشته و هر ساله دانشجویان بسیاری را پذیرا است.

دانشگاه Akdeniz

دانشگاه Akdeniz يی از  بهترین ها در لیست دانشگاه های دولتي است. این دانشگاه  در 20 جولای 1982 تاسيس شد و شامل موسسات آموزش عالي در استان های آنتاليا، بوردور و اسپارتا است. دانشجویان پزشکی دانشگاه Akdeniz دوره های بالینی خود را در بیمارستان دانشگاه که ظرفیت آن 775 تخت است می گذرانند.

کلام آخر

شما اگر قصد تحصیل در یکی از شاخه های رشته پزشکی در کشور ترکیه را داشته باشید، چطور دانشکده مورد نظر خود را انتخاب می کنید؟ کدام مورد از لیست دانشگاه های علوم پزشکی ترکیه از نظر شما بهتر بوده و دارای سطح بالاتری هستند؟ توصیه می کنیم که این مطلب را با دوستان و آشنایان خود که قصد تحصیل در رشته پزشکی را دارند به اشتراک گذاشته و به آن ها نیز اطلاع رسانی کنیذ.

5/5 - (2 امتیاز)

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.