مشکلات خرید ملک در ترکیه

مشکلات خرید ملک در ترکیه

از جمله مشکلات خرید ملک در ترکیه باید به این موضوع اشاره کرد که برای به دست آوردن حق شهروندی و پاسپورت کشور ترکیه شما محدودیت‌هایی در خرید آپارتمان یا خانه به هر شکلی در محله و منطقه های مختلف و شهرهای متفاوت این کشور خواهید داشت. به این معنا که اگر در هر منطقه از کشور ترکیه نسبت به خرید ملک اقدام کنید، موفق به دریافت پاسپورت و حق شهروندی بابت آن نخواهید شد و این موضوع تابع برخی از قوانین و شرایط است. از این رو اهمیت زیادی دارد که پیش از تصمیم‌گیری قطعی به خرید ملک در هر نقطه از کشور ترکیه در این خصوص مشاوره حرفه‌ای داشته و در مورد محل شهر مورد نظر خود راهنمایی تخصصی دریافت کنید.

 در اینجا به برخی از مشکلات خرید ملک در ترکیه می پردازیم.

مشکلات خرید ملک در ترکیه کدامند؟

از جمله مشکلات خرید ملک در ترکیه ، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت متفاوت املاک در ترکیه

قیمت خرید ملک در ترکیه از اصلی ترین مشکلاتی که برای خرید خانه در کشور ترکیه با آن رو به رو خواهید شد قیمت متفاوت آپارتمان در شهرها محل های مختلف این کشور است. به این ترتیب شما ممکن است با بودجه مورد نظر خود قادر به خرید ملک در برخی محلات نبوده، اما بتوانید با کمی جستجو به البته داشتن مشاوره حرفه ای با همان مبلغ خانه یا آپارتمان در محله دیگر خریداری کنید. همانطور که اشاره کردیم در صورت نداشتن تخصص آگاهی کافی در محله‌ها و قیمت ملک در این مناطق مختلف ممکن است علیرغم نداشتن بودجه مناسب برای خرید ملک در انجام این کار مایوس شوید.

کلاهبرداری های مختلف در معاملات املاک

متاسفانه میزان جرم و کلاهبرداری در کشور ترکیه اصلا پایین نیست و در صورتی که برای خرید خانه در این کشور دقت و وسواس لازم را به خرج ندهید، هیچ تعجب آور نیست که در فرایند خرید خود، دچار مشکل شده یا پس از آن دریابید که مورد کلاهبرداری قرار گرفته اید. از این روی حتما لازم است که برای خرید و سرمایه گذاری در املاک در کشور ترکیه، دارای وکیل و مشاور معتبر باشید.

فروش مال غیر، فروش یک آپارتمان به چندین نفر، خیانت در امانت و … از جمله کلاهبرداری های رایج در فروش املاک در کشور ترکیه هستند که نباید به هیچ وج نسبت به آن ها بی تفاوت بود.

نبود اجازه فروش برای حداقل 3 سال در اقامت دائم

در صورتی که شما ملکی را به مبلغ بیش از 250 هزار دلار خریداری کرده و روی آن اقامت دائم و پاسپورت کشور ترکیه را گرفته باشید، تا مدت 3 سال اجازه فروش ملک خود را نخواهید داشت. در واقع در صورتی که طی این مدت 3 سال، نسبت به فروش ملک اقدام کرده و ملک را به فروش برسانید، موضوغ اقامت دائمی شما منتفی خواهد شد.

مشکلات خرید ملک در ترکیه

به همین شکل اگر خانه ای کمتر و ارزان از 250 هزار دلار خریداری کرده و اقامت یک ساله گرفته باشید، در صورت فروش در این مدت، باقی مدت اقامت شما کنسل شده و باید به کشور خود مراجعت نمایید یا راه دیگری برای ادامه اقامت در ترکیه پیدا کنید.

هزینه های املاک و دفترخانه

همانند چیزی که در ایران داریم، در کشور ترکیه نیز باید ضمن خرید و فروش ملک، موضوع دستمزدها و هزینه های املاک و دفترخانه ها را نیز در نظر بگیرید. اگر چه این مبلغ در مقایسه با قیمت خود ملک، آن قدرها بالا و قابل توجه نیست؛ اما به هر ترتیب می توان برای افرادی که در یک شرایط خاص قرار گرفته و مبلغ بیشتری ندارند، مساله ساز باشد.

توصیه می شود که برای کاهش مشکلات، حتما از قبل تمامی مدارک لازم را آماده کرده و هزینه های مربوطه را کاملا مرتب همراه داشته باشید که کارها روی روال بهتری پیش رفته و مشکلات کمتری را تجربه کنید.

پرریسک بودن خرید ملک برای گرفتن اقامت

اگر قصد شما از خرید ملک در کشور ترکیه، به دست آوردن اقامت این کشور باشد؛ باید گفت که این ریسک وجود دارد که قوانین عوض شده یا مبلغ لازم برای خرید ملک در کشور ترکیه افزایش یابد.ب ه این شکل دیگر مبلغی که شما در حال حاضر برای خرید ملک در نظر گرفته اید، کفاف نداده و نمی توانید با پرداخت چنین مبلغی برای گرفتن حق شهروندی و پاسپورت ترکیه اقدام کنید.

سخن پایانی

شما چه مشکلات خرید ملک در ترکیه دیگری را تجربه کرده یا می شناسید که ما در اینجا به آن ها اشاره نکرده باشیم؟ از تجربیات خود در این زمینه و نکات دیگری که می دانید، به ما بگویید. همین طور توصیه می کنیم که این مطلب را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک گذاشته و نظر ان ها را نیز جویا شوید.

امتیازتان را با ما به اشتراک بگذارید

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.