مهاجرت به ترکیه با مدرک فنی حرفه ای

مهاجرت به ترکیه با مدرک فنی حرفه ای

یکی از روش های مهاجرت به ترکیه که همیشه مورد توجه متقاضیان جوان قرار داشته است، مهاجرت به ترکیه با مدرک فنی حرفه ای است. با توجه به فرصت های شغلی در کشور ترکیه و همین طور مناسبات فرهنگی که میان مردم ایران و مردم ترکیه وجود دارد، موضوع مهاجرت به ترکیه با مدرک فنی حرفه ای داغ تر از همیشه جریان دارد.به یاد می آوریم که برای مهاجرت ترکیه، لازم است که حتما اجازه کار در کشور ترکیه را به عنوان یکی از روش های مهاجرتی داشته باشید. این در واقع در شرایطی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه از طریق ویزای کاری را داشته باشید، لازم خواهد بود.

حال در اینجا با ما همراه شوید تا دنبال کنیم که چطور می توان با داشتن مدرک فنی حرفه ای، مجوز و ویزای کار ترکیه را به دست آورده و از این طریق نسبت به مهاجرت به ترکیه، اقدام قانونی و رسمی انجام داد.

مهاجرت به ترکیه با مدرک فنی حرفه ای و تکنیک های آن

مشاغل مختلفی در کشور ترکیه بازار کار دارند که اگر مدرک فنی حرفه ای شما با یکی از این مشاغل در ارتباط مستقیم یا حتی غیرمستقیم باشد؛ شانس بیشتری برای به دست آوردن ویزای کار خواهید داشت.

به طور خاص برای مهاجرت به ترکیه با مدرک فنی حرفه ای، لازم است که حداقل مدرک دیپلم داشته و به اندازه سه سال سابقه کاری نیز در حوزه رشته خود داشته باشید. با این همه با داشتن سابقه کاری و مدرک، لازم است که حتما از سوی یک کارفرمای ترک، پیشنهاد شغل در کشور ترکیه را داشته باشید.

رشته های فنی و حرفه ای مقبول در کشور ترکیه

از جمله مدارک فنی و حرفه ای که در کشور ترکیه پذیرفته شده و بازار کار خوبی دارند، می توان به رشته های جوشکاری، تاسیسات، برق، مکانیکی، لوله کشی، نجاری و … اشاره کرد. همان طور که همیشه انتظار داریم رشته های فنی و حرفه ای در حوزه خدمات و مشاغل وابسته به آن ها بوده و اتفاقا در اکثر کشورهای جهان بازار کار خوبی نیز دارند. کشور ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و رشته هایی چون مواردی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، توانسته اند در ترکیه سطح خوبی از بازار کار را به خود اختصاص دهند.

در نظر داشته باشید که برای موفقیت از این طریق و این که بتوانید به همان واسطه به درآمدزایی مناسبی برسید؛ بستگی به این خواهد داشت که تا چه اندازه در رشته خود تبحر عملی داشته باشید. در حقیقت در کشور ترکیه نیز این تبحر عملی و تخصص در به دست آوردن اولیه شغل و البته حفظ آن در مراحل بعدی، بسیار موثر است. بعضی اوقات نیاز خواهد بود که در یک آزمون عملی یا مصاحبه حضوری شرکت داشته باشید و میزان تسلط شما بر حوزه تحصیلی تان می تواند خود را در این موقعیت به خوبی نشان داده و شانس شما را بالا ببرد.

مهاجرت به ترکیه با مدرک فنی حرفه ای

تسلط به زبان ترکی در مهاجرت به ترکیه با مدرک فنی حرفه ای

در مهاجرت به ترکیه با مدرک فنی حرفه ای لازم است که یکی از زبان های انگلیسی یا ترکی را به خوبی بدانید. البته در نظر داشته باشید که زبان رسمی کشور ترکیه، ترکی بوده و مردم آن غالبا تسلط زیادی بر زبان انگلیسی ندارند. به واقع شما برای آن که امور روزمره و امور کاری خود را به خوبی به انجام برسانید؛ لازم است که زبان ترکی را به خوبی بدانید.

با دانستن زبان و داشتن مدرک و تخصص مورد نظر، می توانید برای اشتغال در کشور ترکیه از طریق وب سایت های کاریابی آن اقدام کرده یا در سفری توریستی به این کشور، فرصتی اشتغال زا برای خود فراهم کنید.

با داشتن درخواست استخدام از سوی یک کارفرمای ترکی، این فرصت را خواهید داشت که اقامت یک ساله ترکیه را به دست آورده و با ادامه اشتغال و تمدید آن به مدت 5 سال، در نهایت اقامت دائم ترکیه را داشته و برای گرفتن حق شهروندی و پاسپورت آن اقدام کنید.

سخن پایانی

در بالا توضیحاتی در خصوص مهاجرت به ترکیه با مدرک فنی حرفه ای ارائه کردیم. شما چه نظری در این باره دارید؟ توصیه می کنیم که این مطلب را با دوستان و آشنایان خود که علاقه مند به مهاجرت به کشور ترکیه هستند، به اشتراک گذاشته و نظر آن ها را نیز جویا شوید.

3/5 - (1 امتیاز)

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.