مهاجرت کاری پرستار به ترکیه

مهاجرت کاری پرستار به ترکیه

یکی از روش های مهاجرت به کشور ترکیه، مهاجرت کاری است. بسته به این که در چه شغلی دارای تخصص، دانش و مهارت باشید، می توانید در صورت وجود زمینه های لازم در آن، به کشور ترکیه مهاجرت کاری کرده و با گرفتن ویزای کار ترکیه، اقامت کوتاه مدت و پس از آن زمینه اقامت بلند مدت را رقم بزنید. در اینجا با ما همراه باشید تا در خصوص شرایط مهاجرت کاری پرستار به ترکیه بیشتر بدانیم.

شرایط مهاجرت کاری پرستار به ترکیه چگونه است؟

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم پیش از هر چیزی باید به درستی بدانید که آیا بازار کار مناسبی برای رشته پرستاری در کشور ترکیه وجود دارد یا خیر. در واقع اگر بازار کار فراهم نباشد، شما امکان دریافت ویزای کاری برای مهاجرت ترکیه را با رشته پرستاری یا هر رشته دیگری نخواهید داشت.

اما خبر خوب این است که در حال حاضر یعنی در سال 2022، بازار کار رشته پرستاری در کشور ترکیه بسیار داغ بوده و در صورتی که شما دارای تخصص و سابقه در این رشته باشید، امکان مهاجرت کاری پرستار به ترکیه برایتان فراهم خواهد بود.

در صورتی که بتوانید در رشته پرستاری در کشور ترکیه استخدام شوید، محل کار شما کلینیک های پزشکی یا بیمارستان ها خواهند بود. به علاوه این فرصت را خواهید داشت تا در یکی از مراکز توانبخشی، خانه های سالمندان و مانند آن ها نیز استخدام شود.

بدیهی است که مطابق با شرایط و قوانین ویزای کار، با استخدام در رشته پرستاری در یکی از مراکز فوق، امکان دریافت حق اقامت یک ساله را خواهید داشت. پس از آن در صورت ادامه دار بودن استخدام شما و اشتغال در شغل پرستاری در کشور ترکیه، می توانید به صورت سالیانه اقامت خود را تمدید کرده و پس از سپری شدن 5 سال، برای دریافت اقامت دائم و پاسپورت کشور ترکیه درخواست خود را ارائه دهید.

لازم به ذکر است اگر چه همیشه قطعا قرار نیست که با درخواست اقامت دائم شما موافقت شود، اما در اکثر مواقع اگر منع قانونی یا مشکل خاص دیگری وجود نداشته باشد، با این درخواست موافقت خواهد شد.

داشتن مدرک زبان ترکی برای مهاجرت کاری پرستاران به ترکیه

از آن جایی که زبان رسمی کشور ترکیه، زبان ترکی استانبولی بوده و مردم این کشور نیز تمایلی به صحبت کردن به زبان انگلیسی ندارند، برای اشتغال در شغل پرستاری در این کشور و مهاجرت کاری پرستار به ترکیه، لازم است که حتما به زبان ترکی مسلط بوده و مدرک زبان ترکی را داشته باشید. در حقیقت به زبان ساده باید گفت که شما باید در بیمارستان با همکاران خود و همین طور بیماران و همراهان آن ها به راحتی به زبان ترکی صحبت کنید.

مهاجرت کاری پرستار به ترکیه

تحصیل در رشته پرستاری در کشور ترکیه

لازم به ذکر است که به جز امکان مهاجرت با داشتن تحصیلات و سابقه کار پرستاری به کشور ترکیه، شما می توانید برای تحصیل در رشته پرستاری در کشور ترکیه اقدام کرده و با به پایان رساندن تحصیلات خود در این رشته، جذب بازار کار پرستاری در ترکیه شده و اقامت متناسب آن را دریافت کنید.

درآمد پرستاران در کشور ترکیه

در سال های اخیر مشکل بیکاری در کشور ترکیه بیش از گذشته خود را نشان داده است، اما خبر خوب این است که پرستاری هنوز در شمار مشاغلی قرار دارد که در این کشور نیاز به استخدام داشته و پرستاران، به ویژه آن هایی که از دانشگاه های معتبر فارغ التحصیل شده یا سوابق خوبی داشته باشند، با مشکل بیکاری روبرو نخواهند بود.

به لحاظ درآمد نیز می توان شغل پرستاری را در شمار مشاغل با سطح درآمد متوسط در کشور ترکیه به شمار آورد.

مدارک لازم برای مهاجر کاری پرستار به ترکیه

برای آن که بتوانید با شغل یا مدرک پرستاری از طریق ویزای کار به ترکیه مهاجرت کنید، مدارک زیر را نیاز خواهید داشت. توصیه می کنیم که حتما مدارک فوق را با دقت تکمیل و آماده کنید تا برای پیشبرد مراحل بعدی، دچار مشکلی نشوید.

فرم مربوط به درخواست مهاجرت کاری پرستار به ترکیه و تکمیل آن

گواهی عدم سوء سابقه

پاسپورت + کپی از تمام صفحات آن

4 قطعه عکس پاسپورتی

مدارک شناسایی + ترجمه مدارک

مدرک زبان ترکی

رسید پرداخت هزینه های مربوطه

دعوت نامه شغلی از ترکیه

مدارک تحصیلی + ترجمه

سوابق + ترجمه

بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته پرستاری

مهاجرت کاری پرستار به ترکیه

در صورتی که مایل به تحصیل در رشته پرستاری در کشور ترکیه هستید، توصیه می کنیم که به سراغ بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته پرستاری بروید. به این ترتیب فرصت آن را خواهید داشت که بهترین فرصت های شغلی را به دست آورده و سریع تر جذب بازار کار شوید.

از جمله بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته پرستاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه Cankaya University
  • دانشگاه Koc University
  • دانشگاه Hacettepe University
  • دانشگاه Sabanci University
  • دانشگاه Bilkent University
  • دانشگاه Bogazici University

شرایط استخدام پرستاران در کشور ترکیه

همین طور در کشور ترکیه برخی شرایط برای استخدام پرستاران در نظر گرفته شده است که در زیر به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

  • داشتن سن بین 25 تا 45 سال
  • حداقل سابقه کاری 6 ماه
  • تسلط به زبان ترکی
  • داشتن مدرک پرستاری از دانشگاه معتبر ترکی یا خارجی

نتیجه گیری

همان طور که در بالا مشاهده کردید مهاجرت کاری پرستار به ترکیه در مقایسه با بسیاری از تخصص ها و مشاغل دیگر، ساده تر بوده و با توجه به بازار کار گسترده شغل پرستاری در ترکیه، به نظر می رسد که به عنوان یکی از بهترین روش های مهاجرت به ترکیه مطرح باشد. شما چه نظری در این باره دارید؟

امتیازتان را با ما به اشتراک بگذارید

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.