اخذ کارت بازرگانی در ترکیه

اخذ کارت بازرگانی در ترکیه

به دلایل مختلفی ممکن است نیاز به اخذ کارت بازرگانی در ترکیه داشته باشید و برای این منظور باید حتما مدارک مربوط به گرفتن کارت بازرگانی در کشور ترکیه را آماده کرده و به شکل قانونی، مراحل اداری مربوط به آن را طی نمایید. با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص کشور ترکیه و همین طور شرایط اقتصادی مناسب آن در برهه های زمانی مختلف، به ویژه برای تاجران ایرانی، کارت بازرگانی این کشور کارایی بسیار زیادی برای فعالان اقتصادی ایرانی خواهد داشت.

در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم مراحل گرفتن کارت بازرگانی در ترکیه کدامند.

شرایط اخذ کارت بازرگانی در ترکیه + مدارک

اگر تصمیم گرفته اید که نسبت به تجارت در قالب واردات یا صادرات در کشور ترکیه فعالیت کنید، لازم است که مدارک و مراحل گرفتن کارت بازرگانی کشور ترکیه را بدانید. در حقیقت با وجودی که خرید ملک در ترکیه به عنوان یکی از بهترین روش های گرفتن اقامت این کشور به حساب می آید، اما شرایط مشابهی برای تاجران دارای کارت بازرگانی نیز با لحاظ مراحلی، میسر خواهد بود.

البته شما به جز گرفتن این کار، به مدارک و مسائل دیگری چون ثبت شرکت نیز به احتمال زیاد نیاز خواهید داشت که به طور جداگانه به آن پرداخته ایم.

گرفتن کارت بازرگانی ترکیه مزایای زیادی دارد. با توجه به این که کشور ترکیه بین دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته و به شکلی پل ارتباطی این دو قاره به حساب می آید، می توانید از این طریق به راحتی با کشورهای اروپایی وارد تجارت واردات و صادرات شده و به سودآوری قابل توجه و کلانی از این مسیر دست یابید.

از این ها گذشته مالیات در کشور ترکیه در مقایسه با بسیاری دیگر از کشورهای جهان کمتر بوده و این موضوع باعث می شود که تجارت در این کشور با کارت بازرگانی ترکیه، به مراتب جذاب تر و سودآورتر بوده و افراد بیشتری خواهان دریافت این کار و شروع به تجارت و معاملات بین المللی در حوزه صادرات یا واردات از طریق ترکیه نمایند.

به این ترتیب در مقایسه با تجارت در ایران یا بسیاری دیگر از کشورهای همسایه و اطراف، داشتن اجازه بازرگانی و تجارت در کشور ترکیه فوق العاده سودمند بوده و با مزایای زیادی همراه است.

مدارک لازم برای اخذ کارت بازرگانی در ترکیه

از جمله مدارکی که برای گرفتن کارت بازرگانی در ترکیه نیاز خواهید داشت، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دو قطعه عکس
  2. اصل پاسپورت با داشتن حداقل 6 ماه اعتبار
  3. مدارک ثبت شرکت با حداقل سرمایه 20 هزار لیر
اخذ کارت بازرگانی در ترکیه

مراحل اخذ کارت بازرگانی ترکیه

برای گرفتن کارت بازرگانی در ترکیه، شما باید پیش از هر چیزی یک شرکت لیمتید با شرایط مربوط به آن به ثبت برسانید. در نظر داشته باشید که باید ثبت شرکت به طور کامل انجام شده و تمام امور مربوط به آن به پایان رسیده باشد. پس از آن می توانید با تجمیع مدارک خود، درخواست کارت بازرگانی را به اتاق بازرگانی ترکیه ارائه داده و در آن جا به ثبت برسانید.

به این ترتیب پس از طی شدن مراحل به درخواست شما، در صورتی که همه چیز برای گرفتن این کارت به درستی پیش برده شده و مدارک شما نیز کافی باشد؛ اتاق بازرگانی ترکیه صحت مدارک و اصالت آن ها را تائید کرده و اگر شخص را مستحق دریافت کارت بداند، کارت بازرگانی وی صادر خواهد شد.

در نظر داشته باشید که برای رسیدن و گرفتن این کارت، به هیچ وجه نباید کاری خلاف قانون انجام داده یا حتی برای تسریع در امور، اقدام خاصی انجام دهید. از این روی تنها لازم است که تمامی مدارک را به موقع و به درستی آماده کرده و در یک فرایند استاندارد به اتاق بازرگانی ترکیه تحویل دهید.

کلام آخر

در بالا توضیحاتی در خصوص نحوه اخذ کارت بازرگانی در ترکیه و مزایای مربوط به آن ارائه کردیم. با این حساب به نظر می رسد که تجارت در کشور ترکیه با مزایای زیادی همراه بوده و برای تاجران ایرانی، یک فرصت سودآوری و جهش عالی به حساب بیاید. شما چه نظری در این باره دارید؟ نظرات و ایده های خود در این خصوص را با ما و دیگر کاربران وب سایت به اشتراک بگذارید. همین طور توصیه می کنیم که این مطلب را با دوستان و نزدیکان خود که در حوزه تجارت فعالیت دارند به اشتراک گذاشته و به آن ها نیز اطلاع رسانی داشته باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.