ارزانترین شهر برای زندگی در ترکیه

ارزانترین شهر برای زندگی در ترکیه

البته گردشگران از سراسر جهان برای لذت بردن حداکثری با بودجه کم به ترکیه می آیند. بنابراین، اگر شما هم برای گردشگری قصد سفر به ترکیه را دارید و می خواهید بدانید که مکان های ارزان برای اقامت در ترکیه کدامند، نگاهی خاص به شهرهای مختلف این کشور خواهید داشت. اما در این مطلب به دنبال آن هستیم تا ببینیم ارزانترین شهر برای زندگی در ترکیه کدام است.

در ادامه با ما همراه باشید.

ترکیه نه تنها برای مردم محلی بلکه برای خارجی ها کشور ارزانی است. علاوه بر این، طبق گزارش یک مجله (2021)، ترکیه دومین کشور مقرون به صرفه در اروپا از نظر هزینه زندگی، غذا خوردن، مواد غذایی و اجاره بها است.

به عنوان مثال، هزینه یک وعده غذایی در لندن یا نیویورک چند است؟ با این پول به راحتی می توانید یک روز کامل را در ترکیه بگذرانید. بنابراین، مکان های ارزان قیمت بی شماری در ترکیه برای گردشگری یا زندگی در ترکیه وجود دارد.

شهر فتحیه

فتحیه، شهری در ترکیه، به خصوص در بین گردشگران اروپایی بسیار محبوب است. بنابراین می توان خارجی ها را در حال آفتاب گرفتن در سواحل زیبای آنجا دید. علاوه بر این، نه تنها مرداب آبی، بلکه بسیاری از مقبره های مربوط به قرن چهارم قبل از میلاد نیز در آن قرار دارند. مارینا، چالیس، دره پروانه ها و اولودنیز مکان های محبوب فتحیه هستند. بنابراین، مرکز شهر در اینجا به دلیل مشغله کاری گران است. با این حال، ممکن است تعجب کنید که بدانید برخی از ارزان‌ترین هاستل‌ها و مهمان‌خانه‌ها در مرکز شهر نیز اقامتی بین ۷ تا ۸ دلار در هر شب ارائه می‌کنند.

کاپادوکیا

البته کاپادوکیه جایی است که صبح ها صدها بالون هوای گرم در آسمان اوج می گیرند. همچنین، کاپادوکیه یک منطقه خیره کننده در مرکز ترکیه است. این شهر به دلیل مناظر جادویی، غار نشینی، صخره های قابل توجه خود در سراسر جهان محبوب است.

همچنین، شهرهای Göreme و Uçhisar پذیرای اکثر گردشگران و مهاجران هستند که از شهر باستانی کاپادوکیه در آناتولی بازدید می کنند. در حقیقت باید گفت که، هتل‌های مجلل و سوئیت‌های غار، اقامتگاهی عالی را ارائه می‌دهند. در مقابل، چاووشین، دهکده ای زیبا در کاپادوکیه، گزینه های مقرون به صرفه ای برای اقامت دارد.

در اینجا می بینیم که کدام یک از شهرهای کشور ترکیه برای زندگی یا یک سفر گردشگری ارزان تر هستند:

ارزانترین شهر برای زندگی در ترکیه

ازمیر، ارزانترین شهر برای زندگی در ترکیه

ازمیر یک شهر تاریخی ترکیه باستانی است که یونانی ها و رومی ها در آن زندگی می کردند. سپس اسکندر مقدونی شهر را بازسازی کرد. بعدها به دلیل گسترش امپراتوری عثمانی، شهر ازمیر بخشی از ترکیه شد.

بدون شک آب و هوای گرم، سواحل پوشیده از شن های سفید و زندگی شبانه جذاب، گردشگران و مهاجران را به خود جذب می کند. بنابراین، بیشتر گردشگرانی که به ازمیر می آیند در Gaziemir، Bornova و Buca اقامت می کنند. با این حال، مناطق ارزانی نیز وجود دارد که گردشگران می توانند با بودجه اندکی اقامتگاه های خوبی دریافت کنند. مثلا،

  • کمالپاشا ازمیر
  • آلیاگا ازمیر
  • اورلا
  • تایر ازمیر

بنابراین در این مناطق ازمیر می توانید هاستل ها، هاستل ها و مهمانسراهای ارزان قیمتی پیدا کنید.

شهر افسوس

افسوس بهترین شهر رومی حفظ شده در منطقه مدیترانه و یکی از دیدنی های برتر ترکیه همراه با استانبول و کاپادوکیه است، اما سایت باستان شناسی افسوس تنها دلیل بازدید از این منطقه نیست.

سلچوک

 سلجوک شهر در 3 کیلومتری (2 مایلی) شرق سایت باستان شناسی افسوس، در پای تپه ایاسولوک قرار دارد که در بالای آن قلعه بیزانسی-عثمانی قرار دارد. در شیب، کلیسای سنت جان و مسجد عیسی بی قرار دارند که هر دو ارزش بازدید دارند، و در زیر آنها بقایای کمی از بنای معروف Artemision. موزه افسوس گنجینه های حفاری را در خود جای داده است.

 سلجوک در روز شنبه بازار هفتگی بزرگی دارد که با بازار هفتگی معروف تایر (TEE-reh)، شهری در 42 کیلومتری (26 مایلی) شمال شرقی سلجوک رقابت می کند.

سواحل خوب در Pamucak، Kuşadası و Altınkum هستند، یا می توانید یک سفر یک روزه برای ساحل و موج سواری به Alaçatı جذاب داشته باشید. این طور گفته می شود که مریم باکره آخرین روزهای خود را بر روی زمین در اینجا گذرانده است، و شما می توانید از خانه بازسازی شده مریم باکره (Meryemana) در بالای کوه در جنوب سایت باستان شناسی افسس دیدن کنید.

به جز شهرها و مناطقی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، شهرها و مناطق زیر نیز در شمار ارزانترین شهرها برای زندگی در ترکیه هستند:

  • کاس، آنتالیا (خط ساحلی مدیترانه)
  • ترابزون (نزدیک به دریای سیاه)
  • افسوس (میراث جهانی یونسکو)
  • قونیه
  • پاموکاله
  • آفیون کاراهیسار (غرب ترکیه)
  • باباسکی (منطقه مرمره)
  • Gelibolu (Çanakkale)

کلام آخر

در بالا به ارزانترین شهر برای زندگی در ترکیه اشاره کردیم. شما چه تجربه ای در این خصوص داشته و برای زندگی در کشور ترکیه، کدام شهر را به لحاظ هزینه ها مناسب تر می دانید؟ نظرات و تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران وب سایت به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.