بهترین بیمه برای اقامت ترکیه

بهترین بیمه برای اقامت ترکیه

یکی از موارد مهمی که حتما باید برای اقامت در ترکیه داشته باشید و به هیچ وجه امکان حذف یا نادیده گرفتن آن وجود ندارد، بیمه می باشد. از این روی جای دارد تا پیش از هر گونه اقدامی، بهترین بیمه برای اقامت ترکیه را شناخت و متناسب با آن نسبت به خرید بیمه پیش از مهاجرت به این کشور اقدام کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص بهترین بیمه برای اقامت ترکیه بیشتر بدانیم.

بهترین بیمه برای اقامت ترکیه کدام است؟

پیش از هر چیزی در نظر داشته باشید که هزینه خدمات درمانی در کشور ترکیه، بدون داشتن بیمه درمانی مناسب بسیار سرسام آور بوده و از عهده اکثر خانواده ها خارج می باشد. از این روی داشتن بیمه درمانی یکی از ضروریات زندگی در کشور ترکیه به حساب می آید و نباید به هیچ وجه این موضوع را نادیده گرفت.

فارغ از این که قرار است در کوتاه مدت یا بلند مدت در کشور ترکیه سکونت داشته باشید، حتما باید برای تمام روزهای اقامت خود در این کشور، بیمه درمانی برای خود و سایر اعضای خانواده تان دریافت کرده باشید. به این شکل در صورت بروز هر گونه بیماری کوچک و بزرگ، مشکلی برای استفاده از خدمات درمانی و هزینه های آن، وجود نخواهد داشت.

با این حساب باید گفت که داشتن بیمه در کشور ترکیه، یکی از مقدمات جدی برای اخذ اقامت کوتاه مدت یک ساله و یا اقامت دائم محسوب می شود.

در زیر به معرفی برخی از مهم ترین و برجسته ترین انواع بهترین بیمه برای اقامت ترکیه می پردازیم:

بیمه دولتی SGK

بیمه SGK یک بیمه دولتی در کشور ترکیه بوده که برای افراد دارای مجوز کار در این کشور، کارایی دارد. این بیمه چیزی شبیه به بیمه تامین اجتماعی در کشور ما محسوب شده و در صورتی که شما دارای یک کارفرمای ترک باشید یا به هر شکلی در شرکت یا سازمانی مشغول به کار شوید، کارفرما باید شما را بیمه کرده و این بیمه که SGK نام دارد با پوشش های درمانی همراه خواهد بود.

لازم به توضیح است که برای افرادی که قصد سرمایه گذاری یا ثبت شرکت در کشور ترکیه را دارند نیز استفاده از بیمه SGK میسر خواهد بود. البته در نظر داشته باشید که ضروری است که کارمندان خود را نیز تحت پوشش بیمه دربیاورید.

بیمه خویش فرما Bag-Kur

این بیمه برای افرادی که مشاغل آزاد دارند مناسب بوده و اگر شما در کشور ترکیه نزد یک شرکت یا کارفرمای ترکیه ای مشغول به کار نباشید، می توانید برای کسب و کار شخصی خود از این بیمه به عنوان بیمه مشاغل آزاد استفاده نمایید.

زیرگروه های این بیمه را می توان بیمه های درمانی آنکارا سیگورتا و بیمه نپتون سیگورتا دانست.

بهترین بیمه برای اقامت ترکیه

بیمه دانشجویی در کشور ترکیه

در مورد افرادی که به هر شکلی در کشور ترکیه مشغول به کار هستند، بیمه های مرتبط را معرفی کردیم. اما برای دانشجویان چه شرایطی وجود دارد؟ دانشجویان در کشور ترکیه می توانند از بیمه دانشجویی استفاده کرده و تحت پوشش خدمات درمانی آن قرار بگیرند. البته در سه ماهه اول ورود به دانشگاه بیمه دولتی SGK مشمول دانشجویان خواهد شد، اما پس از آن این بیمه قطع شده و دانشجو باید به صورت شخصی برای خرید یک بیمه نامه دیگر اقدام کند.

بیمه سلامت عمومی GSS

این بیمه نامه برای افرادی که دارای حق شهروندی ترکیه باشند، قابل استفاده خواهد بود و معمولا باید به وسیله کارفرما درخواست و خریداری شود. البته بیمه GSS دارای معایبی است که یکی از مهم ترین آن ها نبود سرویس پرداخت بازنشستگی می باشد. این موضوع باعث می شود که اکثر افراد به جای بیمه GSS علاقه مند به خرید بیمه SGK از طریق کارفرمای ترک خود باشند که پس از رسیدن به سن بازنشستگی، حقوق بازنشستگی برای آن ها به همراه دارد.

پوشش های بهترین بیمه برای اقامت ترکیه

زمانی که شما نسبت به دریافت بهترین بیمه برای اقامت ترکیه اقدام کنید، پوشش های مختلف درمانی به جز بازنشستگی را خواهید داشت که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه ویزیت
  • هزینه دارو
  • هزینه ام آر آی
  • هزینه های آزمایشگاهی و رادیولوژی
  • هزینه های سونوگرافی
  • هزینه های درمان سرپایی
  • هزینه های بستری در بیمارستان ها و کلینیک ها
  • و …

کلام آخر

همان طور که مشاهده کردید برای خرید بهترین بیمه برای اقامت ترکیه گزینه های متنوع دولتی و خصوصی وجود دارند. بسته به شرایط اقامت و نوع مهاجرت خود، می توانید بهترین بیمه را انتخاب و دریافت کرده و زندگی امنی در کشور ترکیه را در پیش بگیرید. شما چه نظری در این باره دارید؟

4.8/5 - (20 امتیاز)

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.