نحوه پیگیری کارت اقامت ترکیه

نحوه پیگیری کارت اقامت ترکیه

اگر قصد دریافت اقامت ترکیه را داشته یا تا کنون مراحل اخذ آن را تا حدودی پیش برده اید و اکنون به دنبال گرفتن کارت اقامت خود هستید، در این مطلب با ما همراه بوده و درباره نحوه پیگیری کارت اقامت ترکیه بیشتر بخوانید.به طور کلی برای آن دسته از افرادی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارند، کارت اقامت ترکیه یا همان کارت کیملیک ترکیه یک موضوع آشنا و در عین حال بسیار با اهمیت است. این کارت در واقع کارت اقامت افرادی است که در کشور ترکیه ساکن می شوند.

کارت اقامت ترکیه چیست؟

کارت اقامت ترکیه یا کارت کیملیک ترکیه، یک کارت هویتی است که به افرادی که در ترکیه ساکن بوده و اقامت ترکیه را دارند داده می شود. این کارت دارای یک کد 11 رقمی بوده و که در ابتدای آن، عدد 99 آمده است. این کارت و شماره 11 رقمی روی آن در حقیقت همان T.C نامبر فرد است.

T.C همان عبارت مخفف جمهوری ترکیه است. این شماره برای هر فرد منحصر به فرد می باشد. لازم به ذکر است که در کارت اقامت ترکیه، اطلاعات کاملی در خصوص هر فرد از جمله نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، ملیت، شهر محل سکونت و … آورده می شود.

همین طور نام پدر و مادر، تاریخ صدور کارت و تاریخ انقضای آن نیز روی کارت کیملیک دیده می شوند و لازم است که دقت داشته باشید تمام این اطلاعات با صحت ثبت شده باشند.

رنگ کارت های اقامت ترکیه

کارت های اقامت ترکیه به رنگ های مختلف بوده و در خصوص اقامت های گوناگون، متفاوت هستند. به طور مثال کارت اقامت توریستی ترکیه، به رنگ قرمز است. همین طور کارت اقامت خرید ملک نیز قرمز رنگ است. کارت اقامت ترکیه برای آن دسته از افرادی که دارای مجوز کار هستند، به رنگ آبی داده می شود. همچنین این کارت برای اقامت دانشجویی و مجوز تحصیل در کشور ترکیه، به رنگ زرد خواهد بود.

پیگیری کارت اقامت ترکیه چطور انجام می شود؟

پیش از هر چیزی لازم به ذکر است که کارت اقامت ترکیه باید در یک بازه زمانی 10 تا 90 روزه، به افراد تحویل داده شود. البته در نظر داشته باشید که در صورت شلوغ بودن لیست انتظار و درخواست های زیاد در یک دوره های زمانی، ممکن است تغییری در این زمان داده شود. با این همه شما می توانید در تماس با شماره تلفن 157، به بخش مشاوره امور اقامتی اداره مهاجرت ترکیه متصل شده و در این خصوص سوالات خود را جهت پیگیری کارت اقامت ترکیه، مطرح کنید.

در صورت گم شدن کارت اقامت ترکیه، چه باید کرد؟

در صورتی که به دلایل مختلف کارت اقامت ترکیه شما گم شد، باید ضمن اعلام این موضوع، برای گرفتن کارت اقامت جدید اقدام کنید:

  1. ابتدا به اداره پلیس در منطقه ای که کارت اقامت خود را در آن جا گم کرده اید، مراجعه نموده و موضوع گم شدن کارت اقامت را حتما اعلام کنید. دقت داشته باشید که حتما لازم است که این موضوع را به اداره پلیس اطلاع دهید. این برای مراحل بعدی به نفع شما خواهد بود.
  2. در صورتی که آدرس خانه شما در اداره نفوس ترکیه به ثبت رسیده که نیازی نیست در این خصوص اقدامی انجام دهید، در غیر این صورت حتما برای انجام این کار نیز به همراه سند خانه یا اجاره نامه اقدام کنید.
  3. حال با داشتن و ارائه دادن گزارش پلیس مبنی بر گم شدن کارت اقامت و همین طور برگه نفوس و یک قطعه عکس و کپی پاسپورت و کپی کارت گم شده، به اداره مهاجرت ترکیه مراجعه کنید.
  4. در اینجا شما باید هزینه 89 لیره در حال حاضر را به اداره مهاجرت پرداخت کرده و درخواست ارائه مجدد کارت اقامت ترکیه را بدهید.
  5. پس از آن کافی است منتظر بمانید تا کارت اقامت ترکیه به آدرس محل سکونت شما ارسال شود. این پروسه احتمالا کمی بیشتر از حالت عادی دریافت نخستین بار کارت اقامت ترکیه به طول خواهد انجامید.

کلام آخر

در بالا توضیحاتی در خصوص نحوه پیگیری کارت اقامت ترکیه و چیستی و شرایط آن، عنوان کردیم. شما چه موارد دیگری را به این فهرست اضافه می کنید و چه تجربه ای در این خصوص دارید؟ همین طور توصیه می کنیم که این مطلب را با دوستان و آشنایان خود نیز که قصد مهاجرت به کشور ترکیه یا اقامت کوتاه مدت و میان مدت در آن را دارند، به اشتراک گذاشته و آن ها را نیز در این اطلاعات سهیم کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.