نرخ سود بانکی در ترکیه

نرخ سود بانکی در ترکیه

ترکیه در سال های اخیر همواره به دنبال تقویت و توسعه اقتصاد خود بوده است. این کشور برای سرمایه گذاران خارجی اهمیت زیادی قائل است و به آنها امتیازات ویژه ای ارائه می دهد. اما بهترین راه برای کسب سود در ترکیه چیست؟ آیا سرمایه گذاری در این کشور سودآور است؟ آیا سپرده بانکی سودآور خواهد بود؟ بهترین بانک های ترکیه برای این اهداف کدامند؟ آیا سرمایه گذاری خارجی ها در بانک های این کشور امکان پذیر است؟ در صورت انتخاب روش سپرده گذاری، نرخ سود بانکی در ترکیه چقدر خواهد بود؟ با ما تا اخر این مطلب همراه باشید.

یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری سپرده بانکی و خرید ملک در ترکیه است. بانک های مختلفی در ترکیه وجود دارد که برخی از آنها با واحد پول این کشور لیر و برخی دیگر به دلار و یورو فعالیت می کنند. در نظر داشته باشید که در این کشور می توان به سود رسید، اما ابتدا باید بتوانید بانک و نوع سپرده مناسب را عاقلانه انتخاب کنید تا سودآور باشید.

نام بانک نرخ سود بانکی

ایش بانک         19%

واکیف بانک       18%

هالک بانک         17%

زراعت بانک       17%

آک بانک            14%

فیبا بانک           13%

آشنایی با سیستم بانکی ترکیه

سیستم بانکی ترکیه مشابه سیستم بانکی ایران است. البته با این تفاوت که نرخ سود در ترکیه بسیار بالاتر است و وام هایی که در ترکیه می توان دریافت کرد سود بسیار کمتری دارند. در حالی که نرخ سود وام در ایران حدود 18 درصد است اما در ترکیه این نرخ حدود 7 درصد است. مشتری مداری نیز یکی از اولویت های بانک های ترکیه است و مشتریان همیشه در اولویت هستند. لازم به ذکر است که انواع سپرده گذاری در بانک های ترکیه وجود دارد که مشتریان می توانند با توجه به نیاز خود یکی از این روش ها را انتخاب کنند. بانک های ترکیه محدودیت های خاصی را برای مشتریان خود اعمال می کنند. به عنوان مثال خارجی ها در این کشور مجاز به افتتاح حساب در بانک نیستند.

انواع سپرده‌گذاری رایج در ترکیه

برای سرمایه گذاری در ترکیه و کسب سود در این کشور باید انواع سپرده های رایج در این کشور را بشناسید. هر کدام از این سپرده ها می توانند دارای نرخ سود متغیری باشند که با توجه به میزان پول تعیین می شود. در اینجا انواع سپرده رایج در ترکیه آورده شده است:

سپرده بلند مدت

سپرده کوتاه مدت

سپرده‌های بلندمدت همانطور که از نام آن پیداست مدت طولانی و معمولاً بیش از ۶ ماه یا ۱ سال است. لازم به ذکر است که نرخ سود در این مدت بیشتر بوده و در برخی موارد مالیات بر سود بانکی این نوع سپرده به صفر درصد خواهد رسید. سپرده کوتاه مدت نیز نوع دیگری از سپرده گذاری است که به شما امکان برداشت در مدت زمان کوتاه تری را می دهد. این نوع سپرده سود کمتری دارد و برای آن مالیات بر سود بانکی در نظر گرفته شده است. بنابراین اگر در کمتر از یک سال به پول خود نیاز دارید، می توانید این نوع سپرده را درخواست کنید. لازم به ذکر است که نرخ سود بانکی در ترکیه برای سپرده های کوتاه مدت اندکی کمتر از سپرده های بلندمدت خواهد بود

نرخ سود بانکی در ترکیه

انواع بانک‌های کشور ترکیه

چندین بانک در ترکیه وجود دارد که به سه نوع عمومی، خصوصی و بین المللی تقسیم می شوند. اکثر بانک های دولتی و خصوصی در این کشور با واحد پول ترکیه کار می کنند، اما اکثر بانک های بین المللی در این کشور می توانند با ارزهای دیگری مانند دلار و یورو سرمایه گذاری کنند. همچنین همانطور که قبلا ذکر شد، لازم به ذکر است که اتباع خارجی در هنگام افتتاح حساب در ترکیه توسط بانک هایی که چنین افرادی را می پذیرند، محدود خواهند شد.

واکیف بانک کشور ترکیه

یکی از معروف ترین بانک های ترکیه، بانک وکیف است که نام کامل آن بانک اوقاف ترکیه است. این بانک در ژانویه 1950 به دستور نخست وزیر وقت ترکیه تأسیس شد. در حال حاضر این بانک از مدرن ترین سیستم بانکی دنیا استفاده می کند و می توان در این بانک حساب ویژه ای افتتاح کرد. این بانک با سرمایه عمومی شروع به کار کرد و هم اکنون 25 درصد سهامداران این بانک دولتی هستند. این بانک در سال 2005 سیستم خود را ارتقاء داد که باعث شد مشتریان زیادی را جذب کند. شعار فعلی بانک وکیف که در سال 1396 اعلام شد این است که قدرت با شماست. این بانک با سرمایه 198 میلیارد لیره ترکیه هفتمین بانک بزرگ ترکیه است. این بانک دارای 926 شعبه است که می تواند به سرمایه گذاران در سراسر ترکیه رسیدگی کند. لازم به ذکر است که افتتاح حساب در بانک وکیف یا سایر بانک های ترکیه بسته به شعبه مورد نظر شما ممکن است دارای شرایط کمی متفاوت باشد. برای مثال معرفی شدن توسط یک شرکت معتبر ترکیه ای می تواند کلید افتتاح حساب باشد. بانک وکیف ترکیه علاقه قابل توجهی را برای سرمایه گذاران خارجی جلب کرده است تا بتوانند به راحتی در این بانک سپرده گذاری کنند.

نرخ سود بانکی در واکیف بانک ترکیه

بانک وکیف ترکیه یکی از بالاترین نرخ های سود بانکی را در ترکیه دارد. بنابراین نرخ سود بانکی ماهانه در این بانک 18 درصد است و یکی از بالاترین نرخ های بازدهی را دارد. البته در نظر داشته باشید که سرمایه گذاری در این بانک تنها به لیر امکان پذیر است و نمی توانید به دلار یا یورو سپرده گذاری کنید. لازم به ذکر است که در ترکیه بر سود سپرده های بانکی مالیات وجود دارد که باید به دولت این کشور پرداخت کنید. بنابراین، درصد سود ذکر شده برابر با اندازه واقعی نخواهد بود، مثلاً 18 درصد. در آینده مالیات بیشتری بر سپرده های بانکی پرداخت خواهد شد.

امتیازتان را با ما به اشتراک بگذارید

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.