پیدا کردن شغل قبل از مهاجرت به ترکیه

پیدا کردن شغل قبل از مهاجرت به ترکیه

برخی از کشورها مانند کانادا و استرالیا سیاست ها و برنامه های خاصی را برای مهاجران خارجی در نظر گرفته اند. مهاجرانی که برای اقامت دائم به این کشورها می روند ابتدا باید شغل مناسبی داشته باشند و بتوانند در یک شرکت کانادایی یا استرالیایی استخدام شوند. اما کشوری مانند ترکیه قوانین خیلی سختگیرانه ای در قبال مهاجران خارجی ندارد، بنابراین مهاجران تنها با داشتن ویزا و پاسپورت می توانند وارد این کشورها شده و در آن زندگی کنند. حال، اگر دولت میزبان به اندازه ترکیه شما را سخت نگیرد، دلیلی وجود ندارد که به فکر کاریابی نباشید. قبل از مهاجرت بهتر است از توانایی ها، مهارت ها و تخصص خود مطمئن شوید و با رزومه ای مناسب و قابل قبول در مورد مهاجرت ترکیه تصمیم بگیرید. بدون شک هزینه های زندگی در کشورهایی مانند ترکیه نسبت به ایران بیشتر است و با پس انداز فعلی خود نمی توانید زیاد مقاومت کنید. پس به فکر یافتن شغلی با درآمد مناسب باشید.

شرایط دریافت اجازه کار در ترکیه چیست؟

در ابتدا لازم به ذکر است که اخذ مجوز کار در ترکیه به متقاضی مجوز کار، محیط کار، نوع کار و مدت زمان کار و … بستگی دارد، مهاجران مجاز به اقامت حداکثر 6 در ترکیه ماه می تواند برای مجوز کار به صورت آنلاین یا مستقیماً از طریق دولت الکترونیک در وزارت کار و تامین اجتماعی اقدام کند. البته این شامل مجوزهای اقامت دانشجویی نمی شود. همچنین در مواردی که مهاجران دارای مجوز اقامت معتبر نیستند، باید به کنسولگری کشور خود یا سفارت ترکیه مراجعه کنند. علاوه بر این، کسانی که پیشنهاد همکاری با یک شرکت ترکیه ای را دارند می توانند مجوز کار در ترکیه را نیز دریافت کنند. بنابراین باید حداکثر ظرف مدت 6 روز تمامی مدارک مورد نیاز را به صورت آنلاین به اداره کار و تامین اجتماعی ارسال کنید. سپس وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه درخواست و مدارک شما را به طور کامل طبق قوانین بین المللی کار بررسی می کند و نتیجه درخواست شما را به صورت حضوری یا آنلاین اعلام می کند.

شرایط کار در ترکیه چیست؟

همان‌طور که می‌دانید نوع کسب و کار، بازار کار و قوانین کار در کشورهای خارجی کاملا متفاوت می‌باشد و برای کار در زمینه‌های تخصصی، دریافت ویزای کاری تخصصی کمی سخت است که لازمه آن مهارت کافی فرد متقاضی می‌باشد. تسلط به زبان ترکی و اخذ ویزای کاری از دیگر شرایط‌های لازم برای کار در ترکیه می‌باشد. به طور کلی افرادی که کاملا به زبان ترکی مسلط باشند، در پیدا کردن شغل دلخواه خود در ترکیه موفق‌تر هستند.

شرایط دریافت اجازه کار در ترکیه

مشاغل پردرآمد در ترکیه

با توجه به شرایط زندگی و وضعیت حداقل دستمزد در ترکیه، مشاغل با درآمد خوب روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کنند. علاوه بر این، یکی از مهم ترین معیارهای افراد شاغل، میزان درآمد است که بدیهی است در هنگام جستجوی شغل، مشاغل با درآمد مناسب از مهم ترین گزینه ها هستند. در این قسمت از مقاله به معرفی چند شغل پردرآمد در ترکیه می پردازیم.

مدیر مالی

مدیران مالی جزو پردرآمدترین مشاغل ترکیه می‌باشند که بر کارهای مالی شرکت نظارت می‌کنند. لازم به ذکر است که متخصصان این حرفه باید فارغ‌التحصیل رشته‌هایی نظیر بانکداری و تجارت، اقتصاد و امور مالی باشند و متوسط حقوق ماهیانه آن‌ها تقریبا حدود 13 هزار لیر می‌باشد.

مدیر فناوری اطلاعات (IT)

حرفه مدیر فناوری اطلاعات در بین سایر مشاغل بسیار مهم است و همانطور که می دانید این حرفه نقش اساسی و بسیار مهمی در دنیای تجارت دارد. علاوه بر این، با افزایش دورکاری و کار در منزل به دلیل شیوع بیماری عروق کرونر، اهمیت چنین کاری در سازمان ها و شرکت ها افزایش یافته و توجه همگان را به خود جلب کرده است.

متخصص بیوشیمی

از دیگر شغل‌های پردرآمد می‌توان به متخصص بیوشیمی اشاره کرد. متخصص بیوشیمی به عنوان یک فرد باتجربه و حرفه‌ای توانایی لازم را برای انجام تمامی مراحل و تفسیر نتایج بیمار از نمونه‌گیری تا گزارش دادن را دارد. برای کسب این دانش باید شش سال آموزش پزشکی و چهار سال آموزش تخصصی گذرانده شود.

مشاور مالی

در برخی اوقات مشاور مالی را به عنوان یک حسابدار حرفه‌ای نیز می‌شناسند. میزان متوسط حقوق مشاوران مالی باتوجه به نحوه انجام کار و تجربه کاری متفاوت می‌باشد، اما از شغل‌های پولساز ترکیه به حساب می‌آید.

مدیر بازاریابی

مدیران بازاریابی نیز جزو پردرآمدترین افراد در ترکیه به شمار می‌روند که فارغ‌التحصیلان رشته‌هایی نظیر مدیریت و اقتصاد هستند. امروزه با وجود رقابت شدید بین شرکت‌ها و یا موسسات، مدیران بازاریابی بیشتر از قبل مورد توجه واقع می‌شوند.

سایت‌های کاریابی در ترکیه

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، کاریابی سنتی جای خود را به سایت های کاریابی و شبکه های مجازی داده است که می توانید با مراجعه به این سایت ها و ارسال رزومه خود در ترکیه شغلی پیدا کرده و به دست آورید. البته ناگفته نماند که اشتغال در ترکیه برای ترک ها در اولویت است و ممکن است مهاجران برای یافتن کار با مشکل مواجه شوند. به عنوان مثال، افرادی که فاقد مهارت و تخصص لازم هستند یا به زبان ترکی تسلط ندارند، ممکن است نتوانند به راحتی شغل مناسب با درآمد مناسب پیدا کنند. اما بد نیست شبکه های اجتماعی و هیئت های شغلی را جدی بگیرید و عضو شوید. در ادامه به معرفی چند آژانس کاریابی در ترکیه می پردازیم که از موسسات معتبر و شناخته شده در ترکیه هستند.

سایت کاریابی کارییر (Kariyer)

کارییر یکی از بهترین و معتبرترین سایت‌های کاریابی در کشور ترکیه می‌باشد که شما می‌توانید با عضویت در آن از آموزش‌های حرفه‌ای کاریابی بهره‌مند شوید و یک رزومه قوی برای خود بسازید تا بتوانید کار مدنظرتان را به دست آورید. جالب است بدانید که این سایت علاوه بر کمک به افراد جویای کار به کارفرمایان نیز در پیدا کردن کارمند مناسب خود کمک می‌کند. از دیگر بخش‌های جذاب این سایت می‌توان به داستان‌های موفقیت و مصاحبه با افراد معروف اشاره کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.