اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت

اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت

یکی از روش های اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت است و آن دسته از افرادی که موقعیت و امکانات ثبت شرکت در کشور ترکیه را داشته باشند، می توانند از این طریق به اقامت این کشور دسترسی پیدا کنند. از طرفی دیگر به نظر می رسد که راه اندازی کسب و کار و فعالیت در قالب شرکت های مختلف در کشور ترکیه، زمینه مناسبی داشته و در صورتی که دارای ایده های خلاقانه و مناسب در این حوزه باشید، کشور ترکیه موقعیت مناسبی برای شما خواهد بود.

اقتصاد ترکیه رو به رشد بوده و مزایای تشویقی زیادی برای آن دسته از افرادی که کارآفرین در این کشور باشند، به همراه خواهد داشت. نرخ مالیاتی پایین در مقایسه با کشورهای اروپایی و همین طور وام و دیگر مزایا باعث شده است تا در سال های اخیر، عده قابل توجهی از ایرانیان برای اقامت ترکیه اقدام کنند.

در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت بدانیم.

اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت

پیش از هر چیزی لازم به ذکر است که برای اتباع خارجی جهت آغاز هر شکلی از فعالیت تجاری، باید ثبت شرکت به صورت کاملا قانونی صورت بپذیرد. به این معنی که حتی اگر شما بخواهید یک سوپرمارکت در کشور ترکیه راه اندازی کنید، باید ابتدا ثبت شرکت مطابق با آن را در دستور کار خود قرار دهید. با این حساب به نظر می رسد که برای راه اندازی هر شکلی از کسب و کار در کشور ترکیه، باید پیش از آن، در خصوص ثبت شرکت در ترکیه اطلاعات لازم را داشته باشید.

به خصوص آن که یکی از روش های اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت می باشد و در صورتی که بتوانید در حوزه ثبت شرکت موفق ظاهر شوید، امکان دریافت اقامت ترکیه نیز برای شما وجود خواهد داشت.

برای دریافت اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت، کار به این صورت پیش می رود که شما با ثبت کردن شرکت در ترکیه، اقامت یک ساله این کشور را دریافت خواهید کرد. پس از آن می توانید هر سال برای تمدید اقامت اقدام کرده و احتمال این که اقامت شما پس از آن دو ساله تمدید شود نیز بسیار وجود خواهد داشت.

با فعال ماندن کسب و کار شرکت شما و دیگر شرایط لازم برای حداقل 5 سال در ترکیه و تمدید آن، می توانید درخواست اقامت دائم داده و پاسپورت ترکیه را دریافت کنید.

دیگر شرایط لازم، استخدام حداقل 5 تبعه ترکیه در شرکت و همین طور سرمایه حداقل 100 هزار لیری است.

نکته: لازم است که حتما در طول اقامت در کشور ترکیه، هیچ گونه سوء پیشینه کیفری برای فرد متقاضی شکل نگرفته باشد.

اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

از جمله مزایای ثبت شرکت در ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با ثبت شرکت در ترکیه، اقامت یک ساله این کشور را به دست خواهید آورد و با تمدید آن، می توانید رفته رفته به اقامت کامل و دائمی دست یابید.
  • با داشن شرکت در کشور ترکیه، امکان افتتاح حساب ارزی با واحد پولی دلار برای شما وجود خواهد داشت. البته شما می توانید این افتتاح حساب را با واحدهای پولی یورو و لیر نیز انجام داده و محدودیتی از این بابت وجود ندراد.
  • همین طور با ثبت شرکت، می توانید از بانک های ترکیه وام دریافت کرده و به کسب و کار خود رونق مناسبی ببخشید. به طور نمونه بانک زیرات برای صاحبان مشاغل، تا سقف 100 هزار لیر ترکیه وام با نرخ سود ماهانه 1.32 درصد می دهد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ترکیه

برای ثبت شرکت در ترکیه، به مدارک زیر نیاز دارید:

  • اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • ترجمه نوتر شده پاسپورت
  • دو قطعه عکس 4*3
  • اساس نامه شرکت
  • اعلام آدرس دفتر شرکت در کشور ترکیه
  • شماره مالیاتی از اداره ورگی ترکیه
  • ارائه نام شرکت

انواع شرکت در کشور ترکیه

انواع شرکت هایی که می توان در کشور ترکیه به ثبت رساند، به شرح زیر هستند:

شرکت با مسئولیت محدود یا لیمیتد

این شرکت ها سهم بزرگی از شرکت های موجود در کشور ترکیه را به خود اختصاص می دهند. به طور کلی فرآیند ثبت این شرکت های مسئولیت محدود در مقایسه با مدل های دیگر، بسیار ساده تر بوده و تنها با داشتن یک فرد به عنوان سهامدار، قابل ثبت هستند. لازم به ذکر است که حداکثر تعداد سهامداران در شرکت های لیمیتد یا با مسئولیت محدود، 50 نفر تعریف شده است.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای شرکت های لیمیتد، 10 هزار لیر ترکیه می باشد. جالب است بدانید که لازم نیست شما حتما در بدو امر نسبت به تامین و واریز این مبلغ اقدام کرده و می توانید سرمایه مزبور را تا 24 ماه بعد از ثبت شرکت نیز وارد جریان کار کنید. به علاوه طبق قانون حقوقی کشور ترکیه، هر یک از سهامداران به اندازه سهام خود، مسئولیت بدهی های شرکت را در آینده خواهد داشت.

شرکت سهامی

بخش بسیار کوچک تری از شرکت های موجود در کشور ترکیه را شرکت های سهامی به خود اختصاص می دهند. شرکت های سهامی در واقع شرکت هایی قدرتمند و با فعالیت اقتصادی بزرگ هستند که سهام آن ها در بورس ترکیه عرضه شده و به وسیله سهامداران خریداری می شود. بدیهی است که حداقل سرمایه اولیه شرکت های سهامی باید به مراتب بیشتر بوده و در حال حاضر معادل 50 هزار لیر ترکیه تعریف شده است.

شرکت تعاونی

باز به سراغ شرکت های با سهم کوچک تری از بازار شرکت های ترکیه می رویم که به نام شرکت های تعاونی شناخته می شوند. این گونه شرکت ها، برای انجام امور مشارکتی تاسیس شده و لازم است که حداقل 7 عضو داشته باشند.

شرکت شراکت محدود

همان طور که از نام این شرکت ها مشخص است، در قالب شراکتی بوده و باید حداقل 2 عضو داشته باشند. یکی از شرکا می تواند با مسئولیت نامحدود بوده و شریک دیگر، مسئولیت محدود داشته باشد.

شرکت جمعی

جالب است بدانید که کمتر از 1 درصد شرکت های فعال در کشور ترکیه، در قالب شرکت های جمعی فعالیت می کنند. برای تاسیس شرکت های جمعی باید حداقل دو شریک حاضر بوده و هر یک حق اداره شرکت به صورت مستقل را دارند. لازم به ذکر است که برای ثبت شرکت های جمعی، نیازی به حداقل سرمایه نخواهد بود و عددی برای این گونه شرکت ها تعریف و تعیین نشده است.

هزینه ثبت شرکت در ترکیه

با توجه به موارد مختلفی، هزینه ثبت شرکت در ترکیه متفاوت خواهد بود. این هزینه با هزینه اجاره یا خرید دفتر کار، هزینه ثبت برند و … به صورت مستقیم در ارتباط است. همین طور هزینه های اولیه برای ثبت شرکت را نیز باید در نظر گرفت که جدای از سرمایه مورد نیاز آن تعریف شده اند.

5/5 - (1 امتیاز)

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.