بهترین شغل در ترکیه برای ایرانی‌ها

بهترین شغل در ترکیه برای ایرانی‌ها

در مقاله بهترین مشاغل ترکیه برای ایرانیان به شرایط کار در ترکیه و بهترین مشاغل مورد نیاز ترکیه می پردازیم. همچنین اگر در مورد مقاله بهترین شغل در ترکیه برای ایرانیان سوالی دارید می توانید در قسمت نظرات بپرسید. با ما همراه باشید. هرگز به دنبال بهترین شغل نباشید. بهترین شغل برای هر فردی متفاوت است. یک نسخه ثابت را نمی توان برای همه کپسوله کرد. اگر مهارتی دارید که در آن تجربه زیادی دارید، ببینید آیا ترکیه به آن مهارت نیاز دارد یا خیر. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که مهارت خاصی ندارید و تجربه کمی در بازار کار دارید، می توانید یکی از مشاغل ذکر شده در ادامه مقاله آنها را انتخاب کنید و پس از یادگیری اطلاعات اولیه از این حوزه می توانید به ترکیه مهاجرت کنید. برای کار. لازم به ذکر است که در این روش دوم کار برای شما سخت خواهد بود. چندین سال طول می کشد تا در این کشور یک زندگی عادی داشته باشید.

کار کردن در ترکیه

کار در ترکیه مانند کار در بلژیک و سایر کشورها تابع قوانین و مقررات خاص خود می باشد. اگر در حال حاضر در ایران زندگی می کنید و قصد مهاجرت به ترکیه برای ادامه زندگی و کار خود در ترکیه را دارید، بهتر است این مقاله را مطالعه کنید. استخدام در خارج از کشور انجام می شود و هیچ ماموریتی برای اعزام نیروی کار به خارج از کشور وجود ندارد، اما به عنوان یک راهنمای مهاجرت می توانید از این سایت برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی یا تلفات جانی استفاده کنید. قبل از هر اقدامی باید یکسری شرایط را بدانید: باید بدانید که کار در ترکیه مستلزم داشتن مجوز یا مجوز کار است و باید قوانین استخدامی ترکیه را بدانید تا کارفرما نتواند از شما سوء استفاده کند.

شروط کار در کشور ترکیه

شرایط کار در ترکیه، مهاجرت کاری به ترکیه و خرید ملک در ترکیه به دلیل نزدیک بودن به ایران و هزینه پایین زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورها. کشورهای دیگر، توجه بسیاری از جویندگان کار در خارج از کشور را به خود جلب کرده اند. از آنجایی که سوالات زیادی در مورد ایرانیان مقیم ترکیه و شرایط کار در ترکیه مطرح شده است، موسسه گات ترکی این مقاله را با هدف آگاهی شما از کاریابی در ترکیه و اخذ اقامت ترکیه از طریق کار منتشر کرده است. دولت ترکیه یک کشور آسیایی بالکان است. ترکیه با گرجستان، ارمنستان، ایران، نخجوان و عراق همسایه است. مساحت این کشور تقریباً 783000 کیلومتر مربع و دارای 28000000 نفر جمعیت است. ترکیه دارای استان هایی است که اکثریت آنها ترک و کرد هستند. پایتخت ترکیه آنکارا است که بعد از استانبول مهمترین شهر ترکیه است. استانبول پایتخت فرهنگی و تجاری ترکیه است که در دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد و همچنین مرکز سیاسی ترکیه است. این شهر با 15000000 نفر یکی از شهرهای توریستی جهان است. اکثر شهروندان ترکیه به زبان ترکی صحبت می کنند و واحد پول آن لیر است.

بهترین شغل در ترکیه برای ایرانی‌ها

شرایط جوی و تولیدات ترکیه

ترکیه کشوری کوهستانی و پرباران است. ترکیه یکی از حیاتی ترین مناطق جهان است، موقعیت جغرافیایی استراتژیک بسیار خوبی دارد و گذرگاه آسیا و اروپا است و بسیاری از کشورها به ویژه ایران از خاک ترکیه برای حمل و نقل کالا و انرژی استفاده می کنند. سواحل شمالی، جنوبی و غربی ترکیه دارای آب و هوای مدیترانه ای با زمستان های معمولی معتدل و تابستان های گرم و مرطوب است. بخش مرکزی ترکیه خشک است و میانگین بارندگی سالانه کمتر از 250 میلی متر است. علاوه بر دامپروری، کشاورزی رایج است و کتان، تنباکو، زیتون، مرکبات و چغندر قند عمده ترین محصولات کشاورزی کشور است. بیشتر صادرات این کشور مواد غذایی، پوشاک، تجهیزات حمل و نقل و منسوجات است. مهمترین نکته برای ایرانیان از نظر شرایط کار در ترکیه این است که اقتصاد ترکیه با وجود موقعیتی که به عنوان یک کشور توسعه یافته یا در حال توسعه دارد، به دلیل بحران ارزی و بدهی اخیر با رکود شدیدی مواجه است. زیرا به دنبال توسعه سریع است. نرخ بیکاری در ترکیه در سال گذشته افزایش یافت. اما این موضوع به شدت توسط دولت ترکیه کنترل می شود، اگرچه امسال این نرخ کاهش یافته است، اما در حال حاضر نرخ بیکاری در این کشور 13.3 درصد است. یکی از راه های مهاجرت به ترکیه از طریق مهاجرت به این کشور می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

کار های مورد نیاز کشور ترکیه

افرادی که می خواهند به کشور ترکیه مهاجرت کنند باید از بازار تجارت آن کشور باخبر باشند. بررسی کنندکه آیا کشور مقصد به مهارت من نیازی دارد؟! آخرین لیستی که توسط مقامات مربوطه برای کسب و کار هایی که ترکیه نیاز دارد ارائه شده، در ابتدای سال 2020 می باشد. این مشاغل به شرح زیر است:

  • نجاری
  • آشپزی
  • گارسون
  • مهماندار
  • لیدر تور
  • جوشکاری
  • آرایشگری
  • حسابداری
  • فروشندگی
  • بسته بندی
  • نقاش کاری
  • کاشی کاری
  • فناوری اطلاعات
  • مشاغل ساختمانی

به صورت عمومی این مشاغل ذکر شده مورد نیاز کشور ترکیه می باشد.

بهترین شغل در ترکیه برای ایرانی‌ها

بیشترین حقوق و دستمز برای مشاغل ترکیه

اگر دارای مهارت در شغل های ذکر شده در ادامه مقاله هستید می توانید بیشترین در آمد را در ترکیه داشته باشید. مهاجران معمولا دوست دارند بدانند در کشور مقصدی که قصد سفر دارند، چه افرادی بیشترین حقوق و دستمزد را دریافت می کنند. مطابق روال در کل دنیا مشاغل پزشکی در تمامی مشاغل بیشترین ها را دریافت می کنند. این روال برای کشور ترکیه نیز صادق است. این مشاغل به شرح زیر است:

اورولوژیست

متخصص داخلی

پزشک طب سوزنی

جراح مغز و اعصاب

پزشک زنان و زایمان

متوسط درآمد این مشاغل به طور میانگین در ماه 67.000 لیر می باشد. که بیشترین آن مربوط به متخصص جراحی مغز و اعصاب با 80.000 لیر و کمترین آن مربوط به متخصص زنان و زایمان با 60.000 لیر است.

از جمله مشاغل غیر پزشکی که بعد از موارد ذکر شده می باشد، مدیران ارشد مالی و اجرایی بیشترین درآمد ها را دارند.

به دلیل داشتن نرخ 13.3 درصدی بیکاری در کشور ترکیه، مقامات مربوط به امور مهاجران به این کشور، سختگیری هایی دارند. تمامی مشاغل نمی توانند اتباع خارجی را استخدام کنند و اولویت با شهروندان ترکیه می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.