سرمایه گذاری در ترکیه برای اخذ تابعیت

سرمایه گذاری در ترکیه برای اخذ تابعیت

اگر قصد سرمایه گذاری در ترکیه برای اخذ تابعیت را داشته باشید، روش های مختلفی پیش روی شما قرار دارند که باید با توجه به شرایط خود و این که چه موقعیتی به لحاظ مالی، تخصصی و … دارید، هر یک از این روش ها را انتخاب کرده و مطابق با آن پیش بروید. توصیه می کنیم که پیش از تصمیم گیری قطعی، حتما مشاوره حرفه ای در این خصوص داشته و بهترین تکنیک سرمایه گذاری در کشور ترکیه را برای دست یابی سریع تر و موفق تر به اخذ تابعیت انتخاب کنید.

با ما همراه باشید.

پیش از هر چیزی توجه شما را به این موضوع جلب می کنیم که سرمایه گذاری در ترکیه مانند سرمایه گذاری در هر سرزمین دیگری با ریسک ها و موقعیت های خاص خود همراه است. از این روی سرمایه گذاران باید حتما این نکته را در نظر گرفته و ضمن دریافت مشاوره و مطالعه بازارهای مختلف، همیشه ضریبی از ریسک را برای خود قائل باشند.

در سال های قبل برای سرمایه گذاری موفق در این کشور که به دریافت اقامت ترکیه منجر شود، نیاز به سرمایه ای بین 1 تا 3 میلیون دلار بود. اما از سال 2019 میلادی به بعد، این مبلغ کاهش پیدا کرده و به چیزی بین 250 هزار تا 500 هزار دلار آمریکا تنزل پیدا کرد. البته مشخص نیست به طور قطعی که در سال های آینده دوباره شاهد افزایش مبلغ لازم برای سرمایه گذاری منجر به اخذ تابعیت در ترکیه باشیم یا خیر.

از جمله روش های سرمایه گذاری در ترکیه برای اخذ تابعیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرمایه گذاری در ترکیه برای اخذ تابعیت از طریق خرید ملک

یکی از ساده ترین و در عین حال پرطرفدارترین روش های سرمایه گذاری در کشور ترکیه، سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه است. اگر شما ملکی به مبلغ حداقل 250 هزار دلار آمریکا در کشور ترکیه خریداری کنید یا چند ملک به قیمت مجموع این رقم در یک روز بخرید، می توانید در مدت زمانی کوتاه که غالبا چیزی کمتر از 3 ماه است، اقامت ترکیه را به دست بیاورید. این به دلیل پرسود و مطمئن بودن سرمایه گذاری در حوزه ملک و همین طور سریع بودن فرایند گرفتن اقامت، از محبوب ترین روش های دریافت اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری به حساب می آید.

نکته: لازم به ذکر است که در این الگو، شما نباید حداقل برای مدت 3 سال، نسبت به فروش ملک خریداری شده، اقدام کنید. البته اجاره دادن آن هیچ مانعی نخواهد داشت و می توانید از این طریق کسب درآمد داشته باشید.

روش های سرمایه گذاری در ترکیه برای اخذ تابعیت

سرمایه گذاری با سپرده بانکی

اگر بتوانید حداقل مبلغ 500 هزار دلار آمریکا در یکی از بانک های ترکیه سپرده گذاری کرده و برای مدت حداقل 3 سال از آن برداشت مستقیم نداشته باشید، امکان دریافت اقامت ترکیه را خواهید داشت. این مبلغ در سال های قبل نزدیک به 3 میلیون دلار آمریکا بود که اخیرا به مبلغ 500 هزار دلار آمریکا کاهش یافته است و به نظر می رسد که به این شکل برای ایرانیانی که مایل به دریافت اقامت ترکیه هستند، به مراتب دسترسی آسان تری ایجاد کند.

سرمایه گذاری در ترکیه برای اخذ تابعیت با خرید سهام

شما می توانید با خرید سهام در کشور ترکیه به مبلغ حداقل 500 هزار دلار آمریکا و سرمایه گذاری در بورس این کشور، به اقامت ترکیه دست یابید. پیش از این حداقل مبلغ در نظر گرفته شده برای خرید سهام در ترکیه و اخذ اقامت به واسطه ی آن، حداقل 2 میلیون دلار آمریکا اعلام شده بود که مطابق با سیاست های کاهش سرمایه لازم، به مبلغ 500 هزار دلار آمریکا کاهش یافت.

لازم به یادآوری است که در این الگو نیز باید سهم های خریداری شده را برای حداقل مدت 3 سال نگهداری کنید.

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق کارآفرینی

کارآفرینی نیز یکی از روش های سرمایه گذاری در کشور ترکیه است. شما باید حداقل 50 شهروند ترکیه ای را در الگوی کارآفرینی خود جذب کرده و استخدام کنید تا بتوانید از این طریق نسبت به اخذ شهروندی و اقامت کشور ترکیه اقدام کرده و به موفقیت دلخواه خود دست یابید. سرمایه اولیه لازم برای این روش از سرمایه گذاری در کشور ترکیه، معادل حداقل 2600 دلار آمریکا خواهد بود و کارآفرین با توجه به بیزنس پلان مورد نظر خود باید حداقل این سرمایه را به عنوان سرمایه اولیه کار یا ثبت شرکت در ترکیه، فراهم کرده باشد.

سرمایه گذاری در ترکیه برای اخذ تابعیت در شرکت های سرمایه گذار املاک

برخی از شرکت های سرمایه گذار در حوزه املاک در کشور ترکیه فعالیت می کنند و شما می توانید با سرمایه گذاری به مبلغ حداقل 500 هزار دلار در این شرکت ها، به اقامت ترکیه دست یابید. این نیز یکی از روش های امن سرمایه گذاری در کشور ترکیه به حساب می آید و تنها کافی خواهد بود که انتخاب اولیه شما در خصوص بهترین شرکت فعال در حوزه املاک به درستی و با مشاوره و تحقیق کافی صورت بگیرد.

سخن پایانی

با استفاده از سرمایه گذاری در ترکیه برای اخذ تابعیت، می توانید ظرف مدت 3 تا 6 ماه، نسبت به دریافت پاسپورت و تابعیت کشور ترکیه اقدام کنید. همین طور با داشتن پاسپورت این کشور امکان سفر به 148 کشور دنیا بدون ویزا را خواهید داشت که فرصت مناسبی به نظر می رسد. تحصیلات رایگان، خدمات درمانی رایگان، عدم وجود شرط حضور در ترکیه و … از جمله مزایای این روش های سرمایه گذاری به حساب می آیند. شما چه تجربه ای در این خصوص دارید؟

5/5 - (1 امتیاز)

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.