گرفتن ویزا آلمان از ترکیه

گرفتن ویزا آلمان از ترکیه

برای آن دسته از افرادی که مایل به گرفتن مهاجرت و ویزای کشور آلمان هستند، روش های مختلفی وجود دارد. با توجه به این که کشور آلمان در قاره اروپا قرار دارد، کار برای ایرانی ها به مراتب سخت تر خواهد بود، اما شرایط گرفتن ویزا آلمان از ترکیه ساده تر بوده و ایرانیانی که قصد مهاجرت به این کشور یا سفری کوتاه با ویزا را دارند، می توانند از طریق ترکیه اقدام کنند.

لازم به توضیح است که گرفتن وقت سفارت آلمان در تهران کاری بسیار سخت و پیچیده بوده و در اغلب مواقع در زمان بندی درست اتفاق نخواهد افتاد. از این روی به نظر می رسد که راه حل میان بر یعنی گرفتن ویزای آلمان از طریق کشور ترکیه، به مراتب معقولانه تر و ساده تر باشد.

در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم چطور می توان از طریق کشور ترکیه، ویزای آلمان را با سهولت بیشتری به دست آورد.

شرایط گرفتن ویزا آلمان از ترکیه چگونه است؟

پیش از هر چیزی لازم به یادآوری است که کشور آلمان یکی از اعضای اتحادیه اروپا (حوزه شینگن) بوده و قوانین سخت گیرانه ای برای ویزا دادن به خارجی ها و همین طور مهاجر پذیری دارد. با توجه به زمینه های اشتغال زیاد در کشور آلمان، پذیرش مهاجر و نیروی کار در این کشور، شرایط بسیار خوبی داشته و در صورتی که بتوانید در حوزه مشاغل نیازمند به استخدام در کشور آلمان، تخصص داشته باشید، امکان دریافت ویزای کار برای شما در مقایسه با دیگر ردیف های ویزا، ساده تر خواهد بود.

گرفتن ویزا آلمان از ترکیه با اقامت کوتاه مدت

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم گرفتن وقت سفارت در تهران بسیار مشکل بوده و به ویژه در سال های اخیر چالش های زیادی در این خصوص ایجاد شده است. از این روی برای آن دسته از افرادی که حداقل به مدت 6 ماه در کشور ترکیه حضور داشته باشند، این فرصت وجود دارد که از طریق سفارت آلمان در ترکیه، برای اخذ ویزا اقدام کنند. به این شکل با اقامت ترکیه، می توان نسبت به گرفتن ویزا آلمان از ترکیه اقدام کرد.

همان طور که مشاهده می کنید حتی در این حالت نیازی نیست که حتما برای ویزا گرفتن به مقصد کشور آلمان، اقامت دائمی یا پاسپورت کشور ترکیه را داشته باشید. اگر چه داشتن این موارد، کار را برای شما بارها و بارها ساده تر خواهد کرد، اما کافی است که حداقل برای مدت 6 ماه در کشور ترکیه اقامت کوتاه مدت داشته، پس از آن برای گرفتن وقت سفارت و در پی آن اخذ ویزا (با عنوان مشخص و مرتبط با خود) اقدام کنید.

گرفتن ویزا آلمان از ترکیه

نکته: لازم به تذکر است که شما با داشتن ویزای توریستی در سفر به کشور ترکیه، تنها اجازه خواهید داشت که برای حداکثر مدت 3 ماه در این کشور مانده و پس از سپری شدن 3 ماه، باید خاک ترکیه را ترک کنید. با این حساب امکان درخواست ویزا آلمان از ترکیه در این مدت که با ویزای توریستی در کشور ترکیه هستید، وجود ندارد.

به این شکل حتی اگر موفق به گرفتن وقت سفارت شده و پرونده تشکیل داده و ارائه کرده باشید، قطعا درخواست شما برای گرفتن ویزا آلمان از ترکیه، مردود و رد خواهد شد.

گرفتن ویزا آلمان از ترکیه با حق شهروندی

اما در شرایط تسهیل شده تری، در صورتی که شما حق شهروندی ترکیه و پاسپورت این کشور را داشته باشید، گرفتن ویزا به مراتب ساده تر و روان تر خواهد بود. در واقع افرادی که دارای پاسپورت ترکیه ای هستند، برای گرفتن ویزای آلمان، مسیر ساده و سریعی پیش روی خود داشته و کافی است که دارایی و تملک مالی خود را به وسیله سند یک خانه در ترکیه، حساب بانکی و … اثبات کنند. به این شکل به راحتی ویزای آلمان به این افراد که شهروند کشور ترکیه به حساب می آیند، داده خواهد شد.

یک توصیه مهم

به یاد داشته باشید که مردم آلمان و به طور کلی شرایط حاکم بر این سرزمین، بسیار قانونمند بوده و همه چیز تابع یک سری قواعد و عرف منظم است. از این روی در تمام مراحل برای اقدام گرفتن ویزا و همین طور پس از سفر به کشور آلمان، این موارد را به خاطر سپرده و آن ها را به درستی رعایت کنید.

نتیجه گیری

همان طور که در بالا مرور کردیم، برای گرفتن ویزا آلمان از ترکیه دو راه از مسیر اقامت کوتاه مدت و حق شهروندی و پاسپورت ترکیه وجود دارد. بدیهی است که روش دوم به مراتب ساده تر بوده و سریع تر نیز به نتیجه می رسد. شما چه نظری در این باره دارید؟ آیا پیش از این برای گرفتن ویزای آلمان یا یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقدام کرده اید؟ نتیجه چطور بوده و تا چه اندازه در گرفتن ویزا موفق بوده اید؟

5/5 - (1 امتیاز)

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.