مدارک لازم برای اخذ پاسپورت ترکیه

مدارک لازم برای اخذ پاسپورت ترکیه

اگر تصمیم به گرفتن پاسپورت ترکیه داشته باشید، باید علاوه بر شناخت نسبت به قوانین اخذ پاسپورت این کشور و اقدامات و آمادگی های لازم برای آن، در خصوص مدارک لازم برای اخذ پاسپورت ترکیه نیز اطلاعات کافی به دست بیاورید. در این مطلب به دنبال ارائه لیست کامل مدارک برای اخذ پاسپورت ترکیه هستیم تا بتوانید پیش از اقدام، تمامی مدارک را آماده کرده و بدون هیچ مشکلی مراحل را طی نمایید.

ترکیه با زبان ترکی استانبولی که به عنوان زبان رسمی این کشور شناخته می شود در منطقه اوراسیایی، قرار گرفته است و واحد رسمی پول آن، لیر ترکیه است. این کشور همواره به عنوان یک مقصد مهاجرتی، مورد توجه ایرانیان قرار داشته است.

در واقع با به دست آوردن پاسپورت این کشور، می توان پاسپورت دوم را داشته و شرایط مناسب تری برای سفر به دیگر کشورهای جهان داشته و از مزایای مربوط به آن بهره مند شد.

روش های اخذ پاسپورت ترکیه

پیش از هر چیزی لازم به ذکر است که در حال حاضر روش های مختلفی برای گرفتن پاسپورت ترکیه وجود داشته و به طور کلی شما با سهولت بیشتری می توانید برای اخذ پاسپورت این کشور اقدام کنید. این در حالی اس تکه در سال های گذشته، برای گرفتن پاسپورت ترکیه چالش های بزرگ تری وجود داشت و در حقیقت باید 7 خوان رستم را برای دستیابی به آن پشت سر می گذاشتید.

در حال حاضر می توانید از طریق هر یک از روش های زیر و با داشتن شرایط مربوط به آن ها، برای گرفتن پاسپورت ترکیه اقدام کنید:

  1. سرمایه گذاری
  2. خرید ملک در ترکیه
  3. اقامت موقت به مدت 5 تا 8 سال
  4. اقامت کاری به مدت حداقل 5 سال با پرداخت حق بیمه
  5. ثبت شرکت در ترکیه
  6. ازدواج با تبعه ترک

از جمله مدارک لازم برای گرفتن پاسپورت ترکیه این موارد قابل توجه هستند. لازم به ذکر است که این مدارک فهرست شده در حال حاضر اعلام شده اند و این احتمال وجود دارد که برای سال های آتی، مدارک دیگری نیز به این فهرست اضافه شوند.

  • اصل پاسپورت فرد متقاضی و همراهان وی (همسر و فرزندان زیر 18 سال)
  • سند ازدواج (در صورت متاهل بودن فرد متقاضی)
  • سند طلاق (در صورت متارکه)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • اصل شناسنامه فرد متقاضی و همراهان وی به اضافه نسخه های کپی
  • گواهی سلامت جسمی از پزشکان معتمد
  • ارائه مدارک مربوط به تمکن مالی

در نظر داشته باشید که هر یک از مدارک فوق باید کامل و دارای اعتبار بوده و در صورت نیاز ترجمه شده و در قالب یک پوشه به صورت منظم ارائه شوند. نقص در هر یک از این مدارک باعث خواهد شد تا موضوع دریافت پاسپورت به درازا کشیده و نتوانید در موعد زمانی لازم برای پیشبرد تمامی کارها اقدام داشته باشید.

از این روی همیشه توصیه می شود که ضمن داشتن مشاوره پیش از هر گونه اقدامی برای به دست اوردن اقامت کوتاه مدت، اقامت بلند مدت یا پاسپورت کشور ترکیه، تمامی مدارک را نیز آماده کرده و با دست پر برای این منظور اقدام کنید تا در کمترین زمان ممکن و با صرف هزینه ای کمتر، به نتیجه دلخواه خود دست یابید.

سخن پایانی

شما چه تجربه ای در خصوص گرفتن پاسپورت ترکیه دارید و تا چه اندازه داشتن این پاسپورت را دارای مزایا می دانید؟ نظرات و تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران وب سایت در میان بگذارید.

امتیازتان را با ما به اشتراک بگذارید

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.