هزینه اقامت ترکیه با اجاره خانه

هزینه اقامت ترکیه با اجاره خانه

به طور طبیعی افراد پس از ورود به کشور ترکیه، اجازه اقامت به مدت 90 روز در قالب ویزای توریستی داشته و البته در این مدت نمی توانند کار کرده یا تحصیل در ترکیه داشته باشند. روش های مختلفی برای دریافت اقامت کوتاه مدت یا بلند مدت ترکیه وجود دارد که یکی از آن ها اجاره خانه در کشور ترکیه است. در این مطلب به این موضوع و هزینه اقامت ترکیه با اجاره خانه را مرور خواهیم کرد.

با ما همراه باشید.

روش های اقامت ترکیه

همان طور که اشاره کردیم روش های مختلفی برای به دست آوردن اقامت ترکیه وجود دارد و یکی از ساده ترین آن ها و در عین حال ارزان ترین روش ها، اقامت ترکیه با اجاره خانه در این کشور است.

با استفاده از اجاره خانه در ترکیه می توانید اقامت یک ساله این کشور را به دست بیاورید و در طول این یک سال شما فرصت خواهید داشت که از سایر روش های موجود، برای به دست آوردن اقامت بلند مدت تری اقدام کنید.

هزینه اقامت ترکیه با اجاره خانه را در موارد زیر جای می دهیم:

  • هزینه مربوط به اجاره خانه که می تواند از چیزی نزدیک به 700 لیر آغاز شده و همچنان به بالاتر ادامه داشته باشد.
  • هزینه گرفتن بیمه یک ساله که بسته به سن فرد ممکن است بین 200 تا 900 لیر ترکیه باشد.
  • هزینه مربوط به ترجمه مدارک
  • مالیات مربوط به اتباع خارجی که از آن به عنوان پول خاک نیز یاد می شود. این هزینه می تواند چیزی نزدیک به 89 لیر باشد.
  • هزینه مربوط به دفترخانه اسناد رسمی که احتمالا چیزی بین 200 تا 300 لیر ترکیه خواهد بود.

در نظر داشته باشید که این هزینه ها ممکن است تغییر کرده و در هر دوره زمانی باید به صورت مجزا نسبت به آن ها تحقیق و استعلام لازم را به عمل بیاورید.

مدارک مورد نیاز برای اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه

از جمله مدارکی که برای به دست آوردن اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه نیاز خواهید داشت، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اجاره نامه محضری در کشور ترکیه
  • فرم راندوو تکمیل شده
  • اصل و یک نسخه فتوکپی از پاسپورت با اعتبار
  • شماره مالیاتی
  • بیمه درمانی برای افراد بالای 18 سال و زیر 65 سال
  • فیش پرداختی مربوط به هزینه های واریز شده به اداره مهاجرت
  • چهار قطعه عکس تمام رخ رنگی

بدیهی است که تکمیل نبودن مدارک، باعث خواهد شد تا در مراحل اخذ اقامت یک ساله مشکل ایجاد شده و نتوانید طبق زمان بندی استاندارد، به نتیجه دلخواه خود دست یابید.

هزینه اقامت ترکیه با اجاره خانه

مراحل دریافت اقامت ترکیه با اجاره خانه

برای آن که بتوانید به اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه در این کشور دست یابید، باید پیش از هر چیزی موضوع اجاره یک خانه را حل کرده باشید و پس از آن برای بیمه نامه و نمره مالیاتی مربوط به اتباع خارجی، اقدام کنید. در گام بعدی یک وقت مصاحبه برای شما از اداره مهاجرت ترکیه مشخص می شود. زمان مصاحبه ممکن است برای 2 روز بعد یا  2 ماه بعد باشد، اما در بیشتر مواقع بیشتر از این زمان به طول نخواهد انجامید.

به علاوه مصاحبه به زبان ترکی یا انگلیسی انجام شده و در صورتی که به هیچ یک از این دو زبان تسلط نداشته باشید، به همراه مترجم اجرا خواهد شد.

پاسخ مصاحبه نیز ظرف مدت سه ماه به وسیله ایمیل، به شما اطلاع رسانی می شود و می توانید از این طریق سبت به قبول یا عدم پذیرش خود برای اقامت کوتاه مدت یک ساله، آگاهی پیدا کنید.

نکات مهم در خصوص اجاره ملک در ترکیه

حتما پیش از اقدام به اجاره ملک در کشور ترکیه، از مشاوره افراد متخصص در این حوزه بهره مند شوید تا بتوانید ملک با شرایط مناسب و اجاره متناسب با آن را انتخاب کرده و در مراحل قانونی ثبت اجاره نامه و گام های بعدی برای دریافت اقامت نیز دچار مشکل نشوید.
لازم است که حتما مطمئن شوید که اجاره نامه شما با مالک اصلی واحد مسکونی نوشته شده و پیش از آن نیز ملک به شخص دیگری برای مدت اجاره نامه شما، اجاره داده نشده باشد. به واقع در این حوزه نیز کلاهبرداری های زیادی صورت می گیرد که در صورت عدم اطلاع و آگاهی مناسب نسبت به آن ها، ریسک های زیادی را متحمل خواهید شد.

امتیازتان را با ما به اشتراک بگذارید

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.