حداقل مبلغ سرمایه گذاری در ترکیه

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در ترکیه

همان طور که در مقالات دیگر نیز به این موضوع پرداخته بودیم، یکی از روش های اخذ اقامت ترکیه، سرمایه گذاری در این کشور است. قطعا برای آن که بتوان از این روش برای مهاجرت استفاده کرد، نیاز به رعایت حداقل مبلغ سرمایه گذاری در ترکیه خواهیم داشت. به واقع افرادی که مایل به دریافت حق شهروندی و پاسپورت کشور ترکیه هستند، می توانند با فراهم ساختن حداقل سرمایه لازم برای این موضوع، به سریع ترین شکل ممکن، اقامت این کشور را به دست بیاورند.

چرا سرمایه گذاری در ترکیه؟

با توجه به نزدیکی کشور ترکیه به ایران به لحاظ جغرافیایی و همین طور مجاورت این کشور و تسهیل روابط با اروپا، آسیای میانه و خاورمیانه، روابط تجاری تجار و سرمایه گذاران در کشور ترکیه با سایر کشورهای جهان، بسیار ساده تر از چیزی است که در ایران تجربه می کنیم. از این روی به نظر می رسد که شرایط  سرمایه گذاری در ترکیه، به مراتب بهتر بوده و برای سرمایه گذاران محل مناسبی جهت وارد کردن سرمایه خود باشد. به این شکل نه تنها می توان از این طریق حق اقامت در کشور ترکیه را به دست آورد، بلکه در پی آن، فرصت سرمایه گذاری و سودآوری قابل توجهی نیز از این طریق ایجاد می شود.

از این روی بسیاری از شرکت ها و کمپانی های بین المللی در کشور ترکیه، سرمایه گذاری و دفتر داشته و فعالیت های اقتصادی خود در این کشور را دنبال می کنند.

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در ترکیه چقدر است ؟

همان طور که می دانید روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در کشور ترکیه وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کشور ترکیه از طریق خرید ملک

بسته به این که چه روشی از سرمایه گذاری در کشور ترکیه را انتخاب کرده باشید، حداقل مبلغی که برای این روش از سرمایه گذاری نیاز است، تا حدودی متفاوت خواهد بود. به طور مثال اگر روش خرید ملک در ترکیه را انتخاب کرده باشید، در حال حاضر حداقل مبلغ 250 هزار دلار برای خرید ملک در کشور ترکیه نیاز خواهد بود به این ترتیب می توان گفت که حداقل مبلغ سرمایه گذاری در ترکیه در الگوی خرید ملک، معادل 250 هزار دلار است.

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در ترکیه

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در تیکه از طریق سپرده بانکی

اگر تصمیم به سرمایه گذاری از طریق سپرده بانکی داشته باشید، در حال حاضر حداقل رقم 500 هزار دلار آمریکا یا معادل آن، نیاز خواهد بود. به این شکل شما می توانید مبلغ فوق را در یکی از بانک های ترکیه سپرده گذاری کرده و در پی آن، تابعیت کشور ترکیه را به دست بیاورید. لازم به ذکر است که باید این مبلغ برای مدت حداقل 3 سال در بانک مورد نظر سپرده گذاری شده و رقمی از آن طی این مدت کسر و برداشت نگردد.

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید اوراق قرضه

همین طور شما می توانید با خرید اوراق قرضه به مبلغ حداقل 500 هزار دلار آمریکا، نسبت به سرمایه گذاری موثر در کشور ترکیه اقدام کرده و در پی آن، اقامت دائم و حق شهروندی و پاسپورت ترکیه را به دست بیاورید. در نظر داشته باشید که در این روش نیز باید برای مدت حداقل 3 سال، از هر گونه فروش این اوراق قرضه خودداری کنید. البته اگر شما مبلغی بیش از این برای خرید اوراق قرضه پرداخت کرده باشید، امکان فروش بیشتر و مازاد آن را داشته و تنها باید این حداقل مبلغ 500 هزار دلار برای مدت سه سال حفظ شده و به فروش رسانده نشود.

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید سهام

به علاوه شما می توانید در صورت خرید سهام ترکیه به مبلغ حداقل 500 هزار دلار، اقامت این کشور را به دست بیاورید. لازم به توضیح است که این سهام باید به وسیله وزارت صنعت و فناوری کشور ترکیه تائید شده باشد. همین طور یادآوری می کنیم که حتما باید سهام های مزبور برای مدت حداقل 3 سال توسط فرد حفظ شده و اقدامی برای فروش آن ها صورت نگیرد.

نکته: لازم به توضیح است که این ارقام ذکر شده در موارد فوق، مربوط به زمان حاضر بوده و این احتمال همیشه وجود دارد که در سال ها و دوره های آتی، به مبالغ فوق افزوده شده و برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری، نیاز به تامین سرمایه بیشتری باشد.

از این روی توصیه می کنیم که پیش از هر گونه اقدامی، حتما تحقیقات لازم را به عمل آورده و از مشاوره حرفه ای مشاوران گات ترکی در این حوزه بهره مند شوید.

مزایای سرمایه گذاری در کشور ترکیه

از جمله مزایای سرمایه گذاری در کشور ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی عالی به بازارهای فروش اروپا و آسیا
  • بهره مندی از تابعیت دوگانه
  • دریافت اقامت برای اعضای خانواده (همسر و فرزندان زیر 18 سال)
  • دریافت حق تحصیل در ترکیه
  • دریافت حق درمان و بیمه بهداشتی در کشور ترکیه
  • پتانسیل های تجارت و سودآوری بالا
5/5 - (1 امتیاز)

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.