دنکلیک (معادل سازی) مدارک در ترکیه

دنکلیک (معادل سازی) مدارک در ترکیه

در این مقاله می خواهیم نزول یا معدل دیپلم در ترکیه را توضیح دهیم. بسیاری از افرادی که به ترکیه مهاجرت می کنند قصد استخدام یا ادامه تحصیل را دارند. اما نکته اصلی این است که بدانیم آیا ترکیه مدارک اخذ شده در ایران را به رسمیت می شناسد یا خیر؟ به طور خلاصه، پاسخ به این سوال منفی است. ترکیه هیچ مدرکی را که در خارج از ترکیه اخذ شده است به رسمیت نمی شناسد و به شما اجازه کار یا ادامه تحصیل با این مدرک را نمی دهد. حتی اگر این مدرک در 1000 مدرسه برتر دنیا کسب شود. اما راه حل چیست؟ برای استفاده از مدارک خود در ترکیه، به راحتی می توانید آنها را محکوم یا جذب کنید. این امر با اعمال مدارک تحصیلی از ابتدایی تا دبیرستان تحت نظارت وزارت آموزش ترکیه و برای مدارک دانشگاهی توسط سازمان آموزش عالیانجام می شود. برای تبدیل مدرک تحصیلی 12 ساله خود باید توجه داشته باشید که سیستم آموزشی ترکیه 12 ساله است. و اگر در نظام قدیم درس خوانده اید باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را ارائه دهید اما اگر تحصیلات خود را بر اساس نظام جدید به پایان رسانده اید، تنها باید مدرک دیپلم و ریز نمرات نمره 12 را ارائه دهید. تبدیل مدارک تحصیلی در ترکیه زیر نظر سازمان آموزش عالی انجام می شود

مدت زمان دنکلیک مدارک تحصیلی

مدت زمان این پروسه نیز متفاوت است.

مثلا برای مدارک پزشکی حدودا یکسال زمان میبرد ولی برای سایر رشته ها معمولا ۳ تا ۶ ماه انجام میشود.

مدارک لازم برای دنکلیک 

-اصل مدرک تحصیلی خود ( لیسانس، فوق لیسانس یا دکتری ) یا کپی برابر اصل آن.

-ترجمه رسمی مدرک تحصیلی خود به زبان ترکی استانبولی.

-کپی مدرک دانشگاهی و ترجمه آنها ( می توانید از خدمات دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی موسسه گات ترکی استفاده کنید)

نکته: درصورت دانشتن مدرک تحصیلی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، ارائه مدارک ضمیمه و ترجمه ها الزامی است.

-کارت اقامت ترکیه یا برگه وقت ملاقات (راندوو)

-اصل و کپی پاسپورت

-عکس پاسپورتی از شخص متفاضی

-پر کردن برگه مخصوص دنکلیک

-فیش واریزی مبلغ تطابق مدارک تحصیلی

نحوه معادل سازی مدارک و دنکلیک در ترکیه

برای انجام تطبیق مدرک باید از طریق سامانه نوبت دهی وقت بگیرید. سپس باید در آزمون های مربوطه نمره قبولی بگیرید. افرادی که در رشته پزشکی برای شرکت در آزمون STS (آزمون TUS) پذیرفته شده اند تا حداقل 40 امتیاز از 100 را در این آزمون کسب کنند. پذیرفته شدگان رشته دندانپزشکی برای کسب نمره معادل و کسب حداقل امتیاز 40 از 100 در این آزمون در آزمون STS (DUS) شرکت خواهند کرد. متقاضیان داروسازی نیازی به آزمون کتبی ندارند و باید در آزمون شفاهی دانشگاه آنادولو شرکت کنند.

افرادی که در رشته های مهندسی و معماری برای شرکت در آزمون معادل سازی STS-2 پذیرفته شده اند و در آن آزمون حداقل 40 امتیاز از 100 امتیاز را کسب کرده اند. اگر معلمان قصد تدریس در مدارس دولتی را دارند می توانند در آزمون Kpss نیز شرکت کنند. البته این آزمون دو بار در سال در ماه های مرداد و تیر برگزار می شود. اما کسانی که می خواهند در مدارس خصوصی تدریس کنند نیازی به آزمون Kpss ندارند. هیچ معادلی برای آزمون Kpss لازم نیست. در صورتی که در رشته های مهندسی خود مدارک یا مدارک معادل نداشته باشید، اجازه حضور در اتاق مهندسی را ندارید و امضای شما در پروژه ها فاقد اعتبار است. همچنین برای پزشکان و سایر رشته های پزشکی علاوه بر عدم اجازه کار، اجازه تاسیس مطب نیز ندارید. توجه داشته باشید که تمامی مراحل تطبیق مدارک باید در ترکیه انجام شود و در کنسولگری سایر کشورها امکان انجام آن وجود ندارد.

5/5 - (1 امتیاز)

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.