نحوه ورود به دانشگاه پزشکی ترکیه

نحوه ورود به دانشگاه پزشکی ترکیه

یکی از رشته های پرطرفدار تحصیلی نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان، رشته پزشکی است. برای آن دسته از افرادی که مایل به تحصیل در این رشته بوده و در ضمن قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارند، نحوه ورود به دانشگاه پزشکی ترکیه به عنوان یک پرسش مطرح بوده و بر آن هستیم تا در این مطلب به این سوال جواب مبسوطی ارائه دهیم.

با ما همراه باشید.

نحوه ورود به دانشگاه پزشکی ترکیه چگونه است؟

پیش از هر چیزی لازم به ذکر است که کشور ترکیه دارای دانشگاه های بسیار قوی و دارای اعتبار زیاد در سطح بین المللی بوده و در صورتی که موفق به مهاجرت ترکیه و تحصیل در رشته پزشکی دراین کشور شدید، مدرک فارغ التحصیلی و تخصص شما در همه جای دنیا دارای اعتبار خواهد بود.

سیستم آموزشی در کشور ترکیه مطابق با سیستم آموزشی اروپا بوده و دانشگاه های این کشور، به ویژه دانشکده های پزشکی از استانداردهای بین المللی بالایی برخوردار هستند. دانشگاه های کشور ترکیه با دانشگاه های معتبر جهانی در ارتباط نزدیک و تنگاتنگ بوده و این اعتبار علمی این دانشگاه ها را به مراتب افزایش می دهد.

نحوه ورود به دانشگاه پزشکی ترکیه به این شکل است که شما باید به عنوان متقاضی، پیش از هر چیزی دارای مدرک دیپلم بوده و در آزمون YOS نیز شرکت کرده و نمره قبولی را به دست بیاورید. لازم به توضیح است که آزمون YOS در دو بخش بوده که ترکیبی از سوالات ریاضی، هوش و هندسه می باشد. بخش دوم نیز مربوط به سوالات زبان ترکی است که با نمرات A، B و C همراه خواهد بود.

نکته: در صورتی که متقاضی موفق به قبولی در آزمون YOS (البته قسمت زبان ترکی) نشود، باید پیش از تحصیل در دانشگاه دوره یک ساله زبان ترکی به نام TOMER را گذرانده و در آزمون نهایی آن به نمره قبولی دست یابد. البته برخی از دانشگاه ها نیز آزمون دیگری به نام آزمون SAT را به جای آزمون YOS قرار دارند که اتفاقا در بیشتر دانشگاه های علوم پزشکی ترکیه به همین شکل آزمون گرفته می شود.

شرایط سنی برای تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه

شرط سنی خاصی برای ورود به دانشگاه پزشکی ترکیه وجود ندارد، اما در نظر داشته باشید که قبولی در آزموهای YOS یا SAT کاملا ضروری است و در ضمن شخص باید حتما مدرک دیپلم را داشته باشد.

دوره پزشکی در کشور ترکیه

دوره پزشکی در کشور ترکیه 6 سال بوده و در دوره سه ساله نخستین لازم است که دانشجویان به جز شرکت کردن در کلاس های آموزشی، دوره های تحقیقات بالینی و آزمایشگاهی را نیز پشت سر بگذارند.

نحوه ورود به دانشگاه پزشکی ترکیه

مزایای تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه

با توجه به میزان اعتبار مدرک پزشکی دانشگاه های ترکیه، مهاجران ایرانی کشور ترکیه، این رشته را به عنوان یکی از بهترین رشته های تحصیلی خود انتخاب کرده اند. همین طور 15 مورد از دانشگاه های پزشکی ترکیه مورد تائید وزارت علوم و بهداشت ایران نیز می باشند.

قرابت فرهنگی میان مردم ایران و ترکیه، یکی دیگر از مزایا و دلایلی است که ایرانیان تحصیل در رشته پزشکی در کشور ترکیه را انتخاب می کنند. همین طور نزدیک بودن به اروپا، به عنوان یک دلیل مهم از نظر دانشجویان ایرانی در نظر گرفته می شود.

در دانشگاه های کشور ترکیه، تدریس به دو زبان ترکی و انگلیسی انجام شده و در صورتی که شما زبان ترکی را به درستی ندانید، می توانید با دانستن زبان انگلیسی به تحصیل در دانشگاه و در رشته پزشکی مشغول شوید.

مدارک مورد نیاز پذیرش دانشگاه های پزشکی ترکیه

در خصوص نحوه ورود به دانشگاه پزشکی ترکیه با مدارکی مورد نیاز همراه است که باید حتما آماده کرده و برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه مدارک زیر نیاز خواهد بود:

  • فرم تکمیل شده درخواست پذیرش از دانشگاه ها
  • مدرک دیپلم دبیرستان و ترجمه آن به زبان ترکی و انگلیسی
  • ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی همراه با ترجمه انگلیسی یا ترکی
  • گواهی تسلط به زبان انگلیسی
  • قبولی در آزمون ورودی دانشگاه بین المللی
  • پرداخت هزینه پذیرش

بورسیه پزشکی ترکیه

بورسیه پزشکی در ترکیه با بورسیه های دولت ترکیه، برنامه بورسیه علوم پزشکی ابن سینا، بورسیه پزشکی ترکیه بورسلاری و بورسیه علوم پزشکی همراه است. لازم به توضیح است که دانشجویان از سراسر جهان می توانند برای گرفتن بورسیه تحصیلی از دانشگاه های پزشکی ترکیه اقدام نماین. بورسیه شامل هزینه های تحصیلی خوابگاه و سکونت دانشجوها، همین طور شهریه دانشگاه و هزینه های مربوط به بهداشت و هزینه سفر دانشجویان در حین تحصیل را شامل می شود. دانشگاه های معتبری چون دانشگاه آیدین استانبول و همین طور دانشگاه بیرونی و دانشگاه یدی تپه، بورسیه پزشکی در کشور ترکیه را پذیرا هستند.

بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه در سال 2022

بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه در سال 2022 شامل موارد زیر می شود:

  • دانشگاه حاجت تپه
  • دانشگاه استانبول
  • دانشگاه کوچ
  • دانشگاه آجی بادم
  • دانشگاه آکادنیز
  • دانشگاه جراح پاشا استانبول
  • دانشگاه آنکارا
  • دانشگاه آتاتورک
  • دانشگاه باهچه شهیر
  • دانشگاه باشکنت

کلام آخر

در بالا توضیحاتی در خصوص نحوه ورود به دانشگاه پزشکی ترکیه و شرایط تحصیل در آن را ارائه کردیم. شما چه اطلاعاتی در این خصوص داشته و فرایند تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه را چطور ارزیابی می کنید؟ نظرات و تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران وب سایت به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.