هزینه اجاره خانه در استانبول

هزینه اجاره خانه در محله های استانبول

اگر قصد سفر به استانبول را دارید باید بدانید که هزینه اجاره خانه در استانبول نسبت به شهرهای دیگر ترکیه کمی بیشتر است. در عین حال، شانس یافتن شغل در استانبول بیشتر است. در ادامه به بررسی قیمت اجاره آپارتمان در استانبول  و خرید ملک در استانبول و محله های مختلف آن می پردازیم.

رهن خانه در استانبول ترکیه

نکته‌ی مهم: توی ترکیه امکان رهن وجود نداره؛ شما یا یک خانه رو می‌خرید یا اجاره می کنید

نکته‌ی مهم بعدی: برخلاف ایران، برای اجاره‌ی خانه در ترکیه، نیاز ندارید مبلغ خیلی هنگفتی رو به عنوان پول پیش به صاحب‌خانه بدید.

بلکه پول پیش به اندازه‌ی یک یا دو مبلغ کرایه است.

اگر خانه را مبله بگیرید، دو تا کرایه ر‌و به عنوان پول پیش پرداخت می‌کنید.

اگر خانه بدون وسیله باشد، فقط یه کرایه رو پول پیش می‌دهید.

در ترکیه به این پول پیش دپوزیت گفته می شود.

نکته‌ی مهم آخر این که برای اجاره خانه  توی ترکیه برخلاف ایران، شما کرایه‌ی هر ماه رو باید ابتدای اون ماه بدهید و نه در پایان ماه.

نحوه اجاره خانه در استانبول

پس از انعقاد قرارداد و امضای اجاره نامه نوبت به تغییر نام فاکتورها می رسد. برای نام بردن قبض آب و گاز خود به کارت اقامت ترکیه نیاز دارید. این تغییر نام شامل انتقال مسئولیت بدهی های مالک سابق به شما است. نحوه پرداخت اجاره بها نیز ماهانه است و بهتر است از طریق حساب بانکی خود به حساب صاحبخانه واریز کنید. قبل از اجاره خانه و پس از ورود به استانبول، حتما یک حساب بانکی در ترکیه باز کنید.

اخذ اقامت از طریق اجاره خانه در ترکیه

هنگام اجاره خانه حتما به موقعیت خانه توجه کنید. زیرا دیگر از طرف اداره اتباع خارجی به مناطق خاصی از اقامت اعطا نمی شود. از جمله این مناطق در استانبول می توان به فاتح و اسنیورت اشاره کرد. علاوه بر این، در برخی مناطق دیگر که درصد اتباع خارجی زیاد است، مسکن اعطا نمی شود. شانس گرفتن اقامت با اجاره خانه در سال 2022 حدود 30 تا 40 درصد است. به سند خانه هم توجه کنید. اگر سند مشکل داشته باشد اداره مهاجرت در این خانه اقامت نخواهد داشت. در استانبول، بسیاری از آپارتمان ها در سند تجاری خود ذکر شده اند، اما برای استفاده مسکونی هستند. قبل از اجاره خانه، با درخواست سند از مسکونی بودن واحد اطمینان حاصل کنید.

 قیمت اجاره  آپارتمان در استانبول

اگر قصد اجاره خانه در استانبول را برای کمتر از یک سال دارید، کرایه آن 4000-5000 لیر در ماه خواهد بود. اما اگر می خواهید همان خانه را در طول سال اجاره کنید مبلغ این اجاره 3000 لیر خواهد بود که البته شامل هزینه آب، برق و آب و برق خواهد بود.

هزینه اجاره خانه در محله های استانبول

نکات اجاره خانه در استانبول

-1نکته
قبل از ورود به منزل حتما از اثاثیه و دیوارهای خانه با حضور صاحبخانه فیلم بگیرید تا در پایان قرارداد به بهانه آسیب رساندن به اشیاء خانه ودیعه خود را پس بگیرید. .

-2نکته

هنگام اجاره خانه و یا خرید ملک در ترکیه در املاک، حتما در مورد نوع واحد سرمایشی و گرمایشی سوال کنید. گرمایش مرکزی معمولا هزینه بیشتری دارد.

-3نکته:

دسترسی به وسایل نقلیه عمومی، مراکز خرید، بازارهای محلی و مکان‌های دارایی را با دقت در نظر بگیرید و انتخاب کنید.

-4نکته:

هنگام تنظیم اجاره نامه حتما شرایط قرارداد را مطالعه کنید. با توجه به زبان ترکی اجاره نامه، مطمئن شوید که توسط متولی از شرایط قرارداد مطلع شده اید.

انواع خانه در ترکیه

به طور کلی انواع خانه‌ها در ترکیه را می‌توان در سه شکل زیر دسته‌بندی کرد:

رزیدانس‌ها : این نوع از خانه‌ها در ترکیه، همانند برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی در ایران هستند. رزیدانس‌ها عموما امکاناتی همچون استخر، باشگاه ورزشی، لابی من و … دارند و ساکنین می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.

نرمال آپارتمان ها : خانه‌های آپارتمانی معمولی در ترکیه، با نام نرمال آپارتمان شناخته می‌شوند.

خانه‌های ویلایی : خانه‌های ویلایی ترکیه معمولا در خط ساحلی یا محله‌هایی با طبیعت زیبا ساخته می‌شوند.

اجاره خانه در مناطق اروپایی استانبول

مناطق اروپایی استانبول قلب جاذبه های گردشگری و توریستی ترکیه هستند و به همین دلیل تردد خودروها در این مناطق نسبت به مناطق آسیایی بیشتر است. از طرفی به دلیل این ترافیک، امکانات حمل و نقل عمومی استانبول مانند مترو، تراموا و … و سایر امکانات مانند فرودگاه استانبول بیشتر در قسمت اروپایی شهر قرار دارند. قسمت اروپایی استانبول از نظر هزینه زندگی گرانتر است و بافت مدرنی دارد.

اجاره خانه در آنکارا ترکیه

برخلاف تصور عمومی، آنکارا پایتخت و مرکز سیاسی ترکیه است. درست است که کلان شهر استانبول بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر ترکیه است، اما مرکز سیاسی ترکیه شهر آنکارا است و برای بازدید از سفارت آمریکا در ترکیه باید به آنکارا سفر کرد. کسانی که علاقه مند به اجاره خانه های ارزان تر در ترکیه هستند می توانند زندگی در آنکارا را امتحان کنند. آنکارا برخلاف استانبول کنار دریا نیست و شهری کوهستانی است. امکانات گردشگری و تفریحی این شهر از استانبول پایین تر است.

اجاره خانه در منطقه چانکایا آنکارا

اگر بخواهیم در یک کلام بگوییم منطقه چانکایا در آنکارا ترکیه بهترین، گران ترین و پرتردد ترین منطقه پایتخت ترکیه است. منطقه چانکایا در قلب شهر آنکارا قرار گرفته است و تقریبا تمام ادارات مهم و سفارت خانه ها (از جمله سفارت آمریکا و کانادا) در این منطقه قرار دارند. از محله های مهم منطقه چانکایا می‌تواند به محله های زیر اشاره کرد :

محله کیزیلای : محله ای که سفارت آمریکا در آن واقع شده است.

محله اُران (Oran)

محله ییلدیز اِولَر (Yildizevler)

محله امید (Ümit)

محله موتلو کِنت (Mutlukent)

محله چیدم (Çiğdem)

محله آنیت تپه (Anittepe)

محله بلوک های ایشچی (İşçi Blokları)

محله چای یولو (Çay yolu)

محله اِمِک (Emek)

محله باهچلی اِولَر

امتیازتان را با ما به اشتراک بگذارید

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.