حواله سوئیفت در ترکیه

حواله سوئیفت در ترکیه

پرداخت سریع که به عنوان انتقال پول بین المللی نیز شناخته می شود، روشی مطمئن و استاندارد برای ارسال یا دریافت پول از بانک ها در هر نقطه از جهان است. در مقاله زیر هر آنچه که باید در مورد حواله سوئیفت در ترکیه بدانید مانند کارمزد سوئیفت، کد سوئیفت و بسیاری از سوالات شما در مورد انتقال وجه سوئیفت به ترکیه می باشد. ترکیه پاسخی خواهد یافت.

سوئیفت چیست؟

(سوئیفت) یک سیستم پیام رسانی پرداخت الکترونیکی است که توسط بانک ها و مؤسسات مالی در سراسر جهان استفاده می شود. سوئیفت، معیاری برای قابلیت اطمینان و امنیت تراکنش های مالی، توسط بیش از 11000 موسسه در 200 کشور استفاده می شود.

سوئیفت در واقع انتقال وجوه الکترونیکی را انجام نمی دهد. بلکه به عنوان یک سیستم پیام رسانی عمل می کند که شبکه جهانی موسسات مالی را قادر به تبادل وجوه می کند. سوئیفت به‌عنوان پیشروترین شبکه پیام‌رسان مالی جهان، در ژانویه سال 2021 به طور متوسط روزانه 42.1 میلیون پیام را ثبت کرد.

چه کسانی از SWIFT می‌توانند استفاده کنند؟

سوئیفت به طور گسترده در بازارهای مالی، بازار سرمایه و بانک ها استفاده می شود. اگرچه در ابتدا فقط برای تسهیل تراکنش ها طراحی شده بود، اما قالب پیام رسانی انعطاف پذیر و مقیاس پذیر آن به آن اجازه می دهد تا به حوزه های دیگری مانند اوراق بهادار، خزانه داری، تجارت و سیستم معاملاتی گسترش یابد. سوئیفت در حال حاضر به انواع موسسات مالی از جمله بانک ها، بورس اوراق بهادار، سپرده گذاران، کارگزاری ها، سازمان های مدیریت دارایی، صرافی ها، فروشندگان اوراق بهادار و خزانه های شرکت ها خدمات می دهد. سوئیفت علاوه بر تسهیل  سرمایه گذاری در ترکیه طیف وسیعی از خدمات مالی، به اجرای نقض قوانین بین‌المللی نیز کمک می‌کند. سازمان ملل و کشورهای عضو آن ممکن است دسترسی به سوئیفت را به منظور اجرای تحریم های بین المللی محدود کنند. به عنوان مثال، از سال 2012 تا 2016، بانک های ایرانی به دلیل تحریم ها علیه برنامه هسته ای این کشور از شبکه سوئیفت قطع شدند.

نکاتی که باید دریاره حواله سوئیفت در ترکیه بدانید

پرداخت سوئیفت معمولاً 1 تا 4 روز کاری طول می کشد.

زمان صرف شده بر اساس مقصد، مناطق زمانی و رویه های مختلف بانکی متفاوت است.

انتقال SWIFT آنی نیست.

قبل از اینکه وجوه شما به گیرنده اعتبار داده شود، آنها تحت بررسی های ضد کلاهبرداری و مبارزه با پولشویی قرار می گیرند که زمان می برد.

اگر ارتباط مستقیمی بین بانک شما و بانک مقصد وجود نداشته باشد، ممکن است برخی از بانک ها نیز پول شما را از طریق یک بانک واسطه هدایت کنند که می تواند روند انتقال حواله را کندتر کند.

اطلاعاتی که برای انتقال حواله سوئیفت در ترکیه نیاز دارید

برای ارسال پول به خارج از کشور با استفاده از سوئیفت، به اطلاعات زیر نیاز دارید:

نام شخصی که پول را دریافت می کند.

آدرس گیرنده

نام و آدرس بانک دریافت کننده پول.

کد سوئیفت بانک (همچنین به عنوان BIC شناخته می شود).

شماره حساب گیرنده یا IBAN.

توجه داشته باشید که کد SWIFT فقط بانک را شناسایی می کند. IBAN (شماره حساب بانکی بین المللی) طولانی تر است و یک حساب بانکی خاص را مشخص می کند.

حواله سوئیفت در ترکیه

برای انتقال حواله سوئیفت در ترکیه چگونه یک کد سوئیفت تهیه کنیم؟

کد SWIFT که با نام کد شناسایی بانک (BIC) نیز شناخته می شود، با جستجوی آنلاین قابل یافتن است. این اطلاعات شخصی نیست، بنابراین به طور گسترده در دسترس است. برخی از بانک ها به طور خودکار کد سوئیفت را در فاکتورهای خود نشان می دهند، اما همیشه اینطور نیست. به دلایل امنیتی، ترجیحاً آن را مستقیماً از وب سایت بانک تهیه کنید. توجه داشته باشید که کد سوئیفت بانکی را که پول خود را دریافت می‌کنید، ارائه می‌کنید، نه بانکی را که از آن ارسال می‌کنید. IBAN طولانی تر از کد سوئیفت است زیرا حاوی اطلاعات حساب خاصی نیز می باشد. طول IBAN بسته به کشور متفاوت است و می تواند از 16 تا 32 کاراکتر باشد. مولدهای آنلاین IBAN وجود دارند که ساختار IBAN را برای هر کشور به شما نشان می دهند.

مراحل انتقال حواله سوئیفت در ترکیه چیست؟

مراحل انتقال سریع پول شامل 4 مرحله آسان است که می توانید برای انجام آسان خدمات تبدیل ارز و ارسال وجه به ترکیه از طریق SWIF دنبال کنید.

مرحله 1: بررسی شناسایی (احراز هویت)

تمامی مشتریانی که پرداخت های بین المللی انجام می دهند باید مطابق با قوانین و مقررات جهانی مبارزه با پولشویی شناسایی شوند. ممکن است لازم باشد گذرنامه و صورت حساب بانکی خود را برای چند ماه گذشته اسکن یا ایمیل کنید.

مرحله 2: تضمین نرخ ارز

برای ارسال پول از یک ارز به ارز دیگر، باید نرخ مبادله ای را بپذیرید. هنگامی که شما آماده انتقال پول خود هستید، یک بانک یا شرکت انتقال پول به شما نرخ ارز فعلی خود را می گوید. در صورت موافقت با ادامه، نرخ مبادله ای ذکر شده برای شما قفل می شود و یا به عبارتی ذخیره می شود.

مرحله 3: پرداخت پول

قبل از تبدیل پول، بانک یا شرکت انتقال پول شما باید وجوه شما را دریافت کند. اگر از بانک استفاده می کنید، قبل از اینکه بتوانند نرخ ارز را تضمین کنند به وجوه شما نیاز دارند. با این حال، اگر از یک شرکت انتقال پول استفاده می کنید، ممکن است به شما اجازه دهند قبل از ارسال پول، نرخی را تضمین کنید.

مرحله 4: تبدیل و ارسال نهایی پول

هنگامی که وجوه خود را دریافت کردید، با نرخ مبادله ای توافق شده به ارز مورد نیاز تبدیل می شود. سپس وجوه از طریق شبکه سوئیفت به حساب بانکی مقصد ارسال می شود.

هزینه انتقال حواله سوئیفت در ترکیه چقدر است؟

هزینه انتقال سوئیفت بسته به بانک یا شرکت انتقال پولی که استفاده می کنید متفاوت است. به طور کلی دو نوع هزینه وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید: هزینه ها و نرخ ارز هزینه هایی هستند که باید پرداخت کنید. هر بانک یا شرکت انتقال پول ترکیبی از کمیسیون و نرخ ارز برای انتقال سوئیفت دریافت می کند. در حالی که این می تواند مقایسه را دشوار کند، اما در نهایت بستگی به مقدار پولی دارد که به طور جداگانه از هزینه ها دریافت می کنید.

کارمزد حواله سوئیفت در ترکیه

برای انتقال سوئیفت، بانک‌های بزرگ ممکن است مجموعه‌ای کارمزد دریافت کنند. متداول ترین انواع هزینه ها، هزینه های انتقال و هزینه های ذینفع است. کارمزد معمولاً مبلغ ثابتی برای هر انتقال سوئیفت است. این امکان وجود دارد که در صورت استفاده از بانک واسطه در فرآیند تحویل پول خود به مقصد، کارمزد بانک خبرنگاری از شما اخذ شود. به‌علاوه، برخی از بانک‌ها برای تسریع در پرداخت، کارمزدهای اولویت دار را دریافت می‌کنند.

حواله سوئیفت در ترکیه

انتقال حواله سوئیفت در ترکیه چقدر ایمن است؟

سوئیفت یک شبکه پرداخت بسیار امن و قابل اعتماد است که بیش از چهار دهه از آن استفاده می شود. تخمین زده می شود که تقریباً نیمی از تمام پرداخت های فرامرزی در سراسر جهان از شبکه SWIFT استفاده می کنند. اما به یاد داشته باشید که SWIFT فقط یک روش ارتباطی است که پول را از یک حساب به حساب دیگر منتقل می کند. سوئیفت پول را اداره نمی کند. بانک یا شرکت انتقال پول شما از این امر مراقبت خواهد کرد. به همین دلیل ارزش آن را دارد که مطمئن شوید با یک شرکت دارای مجوز از طرف اداره رفتار مالی (FCA) سر و کار دارید. یک بانک یا شرکت انتقال پول مجاز FCA باید تمام وجوه مشتری را در یک حساب بانکی امن نگهداری کند که فقط برای تراکنش های مشتری استفاده می شود.

کد سوئیفت چیست؟

کدهای سوئیفت دنباله ای از اعداد و حروف هستند که سوئیفت برای شناسایی مؤسسات مالی استفاده می کند. هر موسسه مالی دارای یک کد منحصر به فرد از 8 تا 11 کاراکتر است که به آن کد شناسه بانک (BIC) یا کد ISO 9362 نیز می گویند. هر کد SWIFT توسط چندین کد از پیش تعریف شده بر اساس اطلاعات موسسه مالی تعیین می شود. کدهای سوئیفت شامل موارد زیر است: کد تاسیس (4 کاراکتر)، کد کشور (2 کاراکتر)، کد مکان (2 کاراکتر)، کد شعبه فردی (3 کاراکتر، فقط در صورت لزوم برای شناسایی شعبه در محل استفاده می شود)

سخن پایانی

سوئیفت یک سیستم پرداخت ایمن و مطمئن است که برای چندین دهه برای انجام خدمات مبادله ارز و ارسال وجوه به ترکیه یا انتقال سوئیفت در داخل ترکیه مورد استفاده قرار گرفته است. برای انتقال سوئیفت می توانید از بانک تخصصی یا حواله پول استفاده کنید. پرداخت بین المللی سوئیفت ممکن است 1 تا 4 روز کاری طول بکشد.

امتیازتان را با ما به اشتراک بگذارید

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.