گزارش اکسپرتیز ملک در ترکیه

گزارش اکسپرتیز ملک در ترکیه

خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه به دلایل زیادی در بین بسیاری از خارجی ها از کشورهای مختلف محبوبیت دارد. اما خرید ملک در ترکیه آنطور که به نظر می رسد آسان نیست و نیاز به آگاهی دارد. بنابراین در طول این مسیر باید قوانین و شرایط ترکیه را بشناسید.

مراحل خرید ملک در  ترکیه

بازدید از ملک

قرار داد فروش و پرداخت بیهانه

دریافت گزازش اکسپرتیز ملک

انتقال سند و پرداخت مبلغ کل

گزارش اکسپرتیز ملک در ترکیه چیست؟

بسیاری از خریداران ملک در ترکیه ارزش واقعی ملک خود را به دولت اعلام نمی کنند. به عنوان مثال، اگر ملکی 350000 لیر باشد، گزارش ارزیابی اموال آن ملک به عنوان 280000 لیر ثبت می شود. دلیل این امر فرار مالیاتی توسط مالکان در ترکیه است که 280000 لیر مالیات پرداخت می کنند. اگر به دنبال ملیت ترکیه نیستید و ارزش ملکی که می‌خرید کمتر از 250000 دلار است، گزارش ملک اهمیت خاصی ندارد زیرا ارزش ملک معیاری برای دریافت اجازه اقامت نیست. اما اگر می خواهید در ترکیه ملک بخرید، اخذ پاسپورت ترکیه بگیرید، گزارش ملک ترکیه باید برای شما بسیار مهم باشد. این بدان معناست که مبلغی که برای خرید ملک در ترکیه می پردازید باید دقیقاً به همان میزان در گزارش ارزیابی باشد.

هزینه گزارش ارزیابی ملک در ترکیه

در هنگام فروش املاک در ترکیه به اتباع خارجی، دریافت گزارش ارزیابی ملک با ذکر ارزش ملک قبل از نقل و انتقال سند، اجباری است.هزینه گزارش ارزیابی ملک مبلغ ۲۷۵۰ لیر است خریداران این هزینه را مستقیما به بخش ارزیابی املاک و اداره سازمان ثبت زمین پرداخت خواهند کرد.

زمان تکمیل گزارش ارزیابی ملک 2 تا 3 روز زمان نیاز دارد. گزارش ارزیابی ملک یا اکسپرتیس برای فروش ملک به اتباع خارجی و به زودی برای تمام خرید و فروش املاک در ترکیه حتی برای افراد ترک از تاریخ 15.02.2019 اجباری شده است.

گزارش اکسپرتیز ملک در ترکیه

این گزارش توسط دو ارگان دولتی تهیه می شود. یکی از موسسه های معتبر ارزیابی و تایید شده دولت است.

یکی دیگر از آنها نقشه ها، اطلاعات ثبت شده در شهرداری و دفتر تاپو را بررسی می کند.

آنها از املاک بازدید می کنند تا ملکی را که شما قصد خرید دارید ، بدون مشکل و تمیز باشد. کنترل کننده دوم ملک را چک می کند تا قیمت مقایسه ای خانه و رجیستری درست باشد.

متخصصین ارزیابی هر دو موسسه سوگند خورده هستند. دولت ترکیه قصد دارد بجای تکیه بر قیمتهای اعلام شده، ارزش واقعی بازار ملک را در نظر بگیرد.

پیش از این، یک فروشنده ملک در ترکیه ممکن بود قیمت فروش ملک را بسیار پایین اعلام کند تا از پرداخت هزینه های نقل و انتقال و مالیات جلوگیری نماید.

گزارش ارزیابی املاک در ترکیه شامل موارد زیر است است

اطلاعات سند ملک،

موقعیت مکانی بر روی نقشه

عکس های واقعی ملک

قیمت ملک های مشابه

مورد معامله  پیش بینی قیمت ملک

چک کردن وضعیت بدهی، بررسی شرایط فنی در شهرداری و در اداره کل ثبت زمین.

گزارش ارزیابی ملک با توجه به خواسته های شما و ویژگی های ملک، می تواند شرایط و ضوابط بیشتری را نیز ارایه دهد.

آیا برای خرید ملک در ترکیه نیاز به گزارش ارزیابی دارم؟

بله، اگر شما ملکی را در ترکیه خریداری نمایید؛ باید در اداره کل ثبت زمین و دفتر تاپو، گزارش ارزیابی داشته باشید..و برای انتقال سند الزامی میباشد.

مدت زمان لازم برای تهیه گزارش ارزیابی ملک چه قدراست؟

هنگامی که شما گزارش ارزیابی ملک را درخواست می کنید، کارشناسان اطلاعات ملک را بررسی می کنند. با مطالعه عکس ها، تایید اطلاعات در دفتر تاپو و ثبت اسناد و در نهایت تایید نقشه های ثبت شده ملک در شهرداری، تمامی عناصر مربوط به ملک مورد تایید قرار گرفته و در دفتر گزارش ثبت می شود. کارشناس قیمت های مقایسه ای را جمع آوری می کند. این گزارش شامل 20 تا 35 صفحه می باشد. زمان این کار 2-3 روز خواهد بود.

اگر ارزیابی ملک با قیمت خرید متفاوت باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟

طبق قانون در ترکیه، از 5 فوریه 2019، دفتر ارزیابی املاک تحت مجوز اداره کل ثبت زمین تاسیس شد. ارزیابی املاک و آمار فروش در ترکیه یک پروژه کاملاً جدید در ترکیه است. ما تازه شروع کرده ایم دقت گزارش های ارزیابی اموال می تواند تا 20 درصد متفاوت باشد. به عنوان مثال، بسیاری از صاحبان خانه، خانه ای را به ارزش 300000 دلار فروخته اند، اما کارشناس املاک و مستغلات گزارش می دهد که ارزش ملک 150،000 دلار است. پس توجه داشته باشید که با خرید این ملک نمی توانید تابعیت ترکیه را دریافت کنید. درست است که شما 300 هزار دلار پرداخت کرده اید، اما ملاک دولت برای اعطای تابعیت، گزارش کارشناسی است. این گزارش معمولاً توسط مالک درخواست می شود و در اختیار شما قرار می گیرد که در زمان انتقال اجباری است. یعنی تا زمانی که این گزارش در دسترس نباشد، سند بر اساس قوانین جدید خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی منتقل نخواهد شد. بنابراین لازم است در هنگام خرید ملک در ترکیه به گزارش ارزیابی املاک و مستغلات توجه زیادی داشته باشید، به خصوص زمانی که فرد تمایل به اخذ تابعیت ترکیه دارد. قبل از خرید ملک در ترکیه و بازدید از آن، از فروشنده ملک بپرسید که آیا کل مبلغ را در اختیار دولت قرار می دهد یا خیر.

شاید شما قصد ساخت یک هتل در ترکیه یا خرید یک هتل در ترکیه داشته باشید. زمانی که گزارش ارزیابی پروژه را درخواست  می کنید، اطلاعات زیر را دریافت خواهید کرد

ارزیابی ارزش مالی زمین

اطلاعات مربوط به سند ملک و مکان آن بر روی نقشه و اطلاعات محلی

چک کردن وضعیت بدهی ملک،

بررسی وضعیت فنی در شهرداری و اداره کل ثبت زمین

هزینه توسعه پروژه

 هزینه ساخت و ساز هتل و عملیات اجرایی

5/5 - (1 امتیاز)

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.