افتتاح حساب بانکی در استانبول

افتتاح حساب بانکی در استانبول

در سال های اخیر نحوه افتتاح حساب در ترکیه برای اتباع خارجی تغییر کرده است. اگر قصد افتتاح حساب در ترکیه را دارید پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها دنبال کنید زیرا خبرهای خوبی برای شما داریم. خوشبختانه با وجود تحریم های متعدد آمریکا، هنوز امکان داشتن حساب بانکی برای ایرانیان وجود دارد. هر کسی با توجه به بودجه خود می تواند در بانک های ترکیه حساب باز کند. لازم به ذکر است که هرگونه عملیات بانکی به حساب اشخاص خارج از ترکیه نیز امکان پذیر است. هر کسی با داشتن این حساب ها در بانک های جهانی می تواند معاملات مالی زیادی داشته باشد. با افتتاح حساب در بانک های ترکیه، ویزا کارت و همچنین مستر کارت دریافت می کنید که می توانید از آن برای خرید در سایت های بین المللی استفاده کنید. یکی دیگر از مزایای دریافت ویزا کارت این است که می توانید پول نقد را از دستگاه های خودپرداز در سراسر جهان برداشت کنید. متاسفانه در حال حاضر محدودیت های قابل توجهی برای ایرانیانی که قصد افتتاح حساب در ترکیه را دارند وجود دارد، اما در این مقاله قصد داریم شما را با روش های افتتاح حساب در بانک ترکیه با در نظر گرفتن تمامی این محدودیت ها آشنا کنیم. . شرایط افتتاح حساب در ترکیه را تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

نحوه افتتاح حساب در ترکیه با اخذ اقامت

اگر بتوانید اقامت ترکیه را دریافت کنید، می توانید به راحتی در یکی از بانک های ترکیه حساب باز کنید. برای افتتاح حساب در ترکیه باید مدارکی مانند قبض آب، برق یا گاز را که به نام شما ثبت شده است ارائه دهید. برای افراد مقیم ترکیه ویزا و مسترکارت به نام خودشان صادر می شود که کمی زمان می برد و بلافاصله صادر نمی شود. این کارت ها پس از یک هفته از طریق آدرس پستی به منزل شما در ترکیه ارسال می شود.

نحوه افتتاح حساب در ترکیه بدون گرفتن اقامت

حتما شما هم از این جمله تعجب کرده اید، آیا می توان بدون داشتن اقامت در ترکیه حساب باز کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که هر فردی می تواند با پاسپورت خود در ترکیه حساب باز کند. به این ترتیب پس از مراجعه به اداره مالیات می توانید با ثبت آدرس معتبر کد مالیاتی خود را دریافت کنید. بلافاصله پس از افتتاح حساب، کارت بانکی بین المللی برای شما صادر می شود. هر کسی می تواند یک روز حساب باز کند. لازم به ذکر است که حساب ها می توانند لیر، دلار، پوند و یورو باشند و محدودیتی ندارند. هر حساب مستقل از دیگری است و برای هر یک شماره حساب جداگانه در نظر گرفته شده است. به یاد داشته باشید که فقط برخی از بانک های ترکیه برای افراد غیر مقیم حساب باز می کنند و این بانک ها برای افراد بر اساس رزومه و اعتبار آنها حساب باز می کنند. قبل از اینکه بخواهید برای افتتاح حساب به بانک مراجعه کنید، باید به زبان انگلیسی مسلط باشید تا بتوانید به راحتی با کارکنان بانک ارتباط برقرار کنید.

نحوه افتتاح حساب در ترکیه

نحوه افتتاح حساب در ترکیه طریق ثبت شرکت

بانک های ترکیه از افرادی که مایل به سپرده گذاری در بانک های ترکیه هستند استقبال کرده اند و شرایط سپرده گذاری را تا حد امکان ساده کرده اند. طبق اخبار، حداقل سرمایه گذاری در این بانک ها 30 هزار لیر است. اگر قصد خرید ملک در ترکیه را دارید پیشنهاد می کنیم ابتدا حساب باز کنید زیرا با این اقدام می توانید سرمایه و سود خود را صرف خرید ملک در ترکیه کنید.

چگونگی حوالجات ارزی و جابه جایی پول برای ایرانیان

لازم به ذکر است افراد خارجی که در ترکیه برای خود حساب بانکی ایجاد می کنند، می توانند از خریدهای بین المللی و ارزهای آزاد استفاده کنند ولیکن اجازه انتقال آن را به خارج از ترکیه ندارند. اما هریک از شما می توانید دیگر ارزهایی همچون یورو را به خارج از ترکیه انتقال دهید.

مقدار کارمزد تراکنش های بانکی در ترکیه

به یاد داشته باشید که بانک های خارجی نسبت به بانک های ایرانی کارمزدهای بیشتری دارند. به طور مثال: کارمزد انتقالی های بانکی مبلغی حدود ۳ لیر بوده که بسته نوع مبالغ به ۵۰۰ لیر هم ممکن است برسد.

سود بانکی در کشور ترکیه چقدر است؟

نرخ سود بانکی در ترکیه به اندازه ایران متغیر است. اما به طور کلی بانک کشاورزی یک بانک دولتی در ترکیه است که سود سپرده های لیری 20 درصد و سپرده های دلاری 3 درصد است. در بانک های ترکیه، سپرده هایی با سررسید کوتاه تر سود بیشتری دارند. به عنوان مثال، سود سپرده های سه ماهه بیشتر از سپرده های یک ساله است. یکی از بهترین شرایط برای افتتاح حساب در ترکیه این است که افراد بدون مراجعه به بانک بتوانند سپرده های مدت دار افتتاح کنند.

بهترین شهر برای افتتاح حساب کدام شهر است؟

استانبول یکی از بهترین شهرها برای افتتاح حساب است. دلیل آن توریستی بودن استانبول است زیرا در این شهر بانک ها راحت تر می توانند برای خارجی ها حساب باز کنند. یکی دیگر از دلایل برتری استانبول نسبت به دیگر شهرها حضور ایرانی هاست که مبادلات مالی زیادی در آن صورت می گیرد. استانبول یکی از شهرهایی است که فعالیت های تجاری زیادی در آن صورت می گیرد و به همین دلیل استانبول را برای دپو انتخاب کردیم.

مدارک لازم جهت افتتاح حساب

  • حضور یافتن فرد متقاضی تنها یک روز
  • دریافت کد مالیاتی
  • اخذ سیمکارت ترکیه

معرفی بانک های ترکیه

بانک هایی که در ترکیه به مشتریان خود خدمات بانکی ارائه می دهند عبارتند از:

Isbank. Yapi kredi. Ziraat bankasi. Akbank

هریک از این بانک های ذکر شده خدمات گوناگونی را به مشتریان خود عرضه می کنند. به عنوان مثال: یکی از بزرگترین بانک های ترکیه Isbank نام دارد که در کشورهایی همچون انگلیس و چین شعبه دارد.

خدمات بانکی دولت ترکیه

بیشتر خدمات بانکی دولت ترکیه به صورت مشارکتی می باشد. حساب های مشارکتی بین صاحب سرمایه و بانک بوده که هردو آن ها در سود و زیان سرمایه سهیم خواهند بود.

مبالغ موجود در این حساب ها صرف فعالیت های تجاری، صنعتی و یا کشاورزی می شوند. یکی از ویژگی های مثبتی که این حساب ها دارد این است که سود حاصل از آن در پایان هر دوره واریز می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.