ویزای کار ترکیه

یکی از روش های دریافت اقامت ترکیه، اشتغال به کار در این کشور، البته با داشتن ویزای کار ترکیه است. در صورتی که بدانید چگونه ویزای کار ترکیه بگیریم و البته شرایط ابتدایی برای گرفتن این نوع ویزا را نیز داشته باشید، مراحل بعدی برای شما به مراتب ساده تر خواهد بود.

پیش از هر چیزی در نظر داشته باشید که بازار کار کشور ترکیه در خصوص برخی مشاغل شرایط خوبی داشته و در مورد برخی دیگر از ردیف مشاغل، اشباع بوده و جایگاه مناسبی برای اشتغال ندارد. از این روی باید پیش از هر گونه اقدامی، ابتدا بازار کار این کشور را به خوبی مطالعه کرده و مطمئن باشید که شرایط کافی برای پذیرش شما داشته باشد.

در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در خصوص ویزای کار ترکیه بدانیم.

چگونه ویزای کار ترکیه بگیریم؟

از لحاظ قرارگرفتن کشور ترکیه در بین دو قاره آسیا و اروپا و نقش پررنگی که در این محور استراتژیک ایفا می کند، باعث شده تا کسب و کارهای مختلف در این کشور رونق خوبی داشته باشند و همین موضوع خود یک بازار کار گسترده ایجاد کرده است.

برای آن که بتوانید ویزای کار ترکیه را بگیرید، لازم است که حتما از سوی یک کارفرمای ترک، پیشنهاد کار داشته باشید. پس از آن با داشتن دیگر مولفه های لازم، واجد شرایط دریافت ویزای کار ترکیه خواهید شد که البته خود انواع مختلفی دارد.

برای آن که یک فرد خارجی در کشور ترکیه اجازه کار یا همان ویزای کار را دریافت کند، لازم است که حتما مجوز مربوط به آن را اخذ کند. مجوز لازم برای کار در وزارت کار ترکیه و امور اجتماعی یا همان MLSS صادر خواهد شد.

به این ترتیب شما لازم است که درخواست خود را به سفارت ترکیه ارائه کرده و به همین موازات کارفرمای ترکی نیز درخواست خود را به MLSS ارائه دهد. پس از آن در صورتی که همه چیز درست باشد و به درستی پیش رود، مجوز کار شما در کشور ترکیه صادر خواهد شد.

لازم به ذکر است که افراد متقاضی باید حتما حداقل 6 ماه اعتبار پاسپورت داشته باشد تا امکان صدور ویزای کار برای وی وجود داشته باشد. به علاوه در نظر داشته باشید که وقتی شما به عنوان توریست و با ویزای توریستی به کشور ترکیه سفر می کنید، امکان کار کردن در این کشور برای شما میسر نیست.

به این ترتیب چیزی که برای گرفتن ویزای کار ترکیه نیاز دارید، پیدا کردن یک کارفرمای ترک است که درخواست استخدام شما را به اداره MLSS ترکیه ارائه کرده و اعلام کند که نیاز به استخدام شما دارد.

ویزای کار ترکیه

مراحل دریافت ویزای کار ترکیه

پیش از هر چیزی لازم به توضیح است که برای رسیدن به نقطه سرانجام، باید چیزی نزدیک به 3 ماه برای بررسی پرونده و اعلام نتیجه آن را در نظر بگیرید. پس از آن که درخواست شما تائید شد، لازم خواهد بود که مراجعه حضوری به کشور ترکیه داشته و پس از آن بنا به حضور شما، ویزای کار شما مهر خواهد شد. اما در صورتی که از ابتدا درخواست ویزای کار ترکیه را از همان داخل کشور ترکیه ارائه دهید، می توانید این پروسه را کوتاه کرده و خود به صورت شخصی به اداره MLSS مراجعه کرده و درخواست داشته باشید که بررسی پرونده زودتر انجام شود.

نکته: در نظر داشته باشید که ویزای کار برای مدت یک سال صادر خواهد شد و پس از آن برای ادامه کار خود، باید این ویزا را حتما تمدید نمایید. پس از دو دوره تمدید، دفعه بعدی در صورت درخواست کارفرما برای ادامه همکاری، ویزا به صورت سه ساله تمدید خواهد شد.

پس از آن همان طور که گفتیم در صورتی که به مدت 8 سال ویزای کاری شما تمدید شود، می توانید برای گرفتن پاسپورت ترکیه و اقامت دائم آن درخواست خود را ارائه کرده و در صورتی که مشکل خاصی مطابق قوانین وجود نداشته باشد، با صدور حق اقامت دائمی شما موافقت خواهد شد.

کلام آخر

هزینه ویزای کار ترکیه بسته به این که موقت، دائم یا مستقل باشد هزینه تا حدودی متفاوت خواهد داشت. شما چه نظری در خصوص اشتغال در ترکیه دارید و شرایط زندگی و کار کردن در این کشور را چطور ارزیابی می کنید؟ نظرات و تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران وب سایت در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.