هزینه های جانبی خرید ملک در ترکیه

هزینه های جانبی خرید ملک در ترکیه

در مطالب زیر در رابطه با خرید ملک در ترکیه قصد داریم هزینه های جانبی خرید ملک در ترکیه در سال 2022 را به شما عزیزان بگوییم تا با دانش کافی در این مدیریت حرکت کنید. بر اساس آمار، ترکیه بهترین مقصد برای مهاجران ایرانی است. سالانه صدها هزار ایرانی به این کشور مهاجرت می کنند و زندگی جدیدی را در این کشور آغاز می کنند. مهاجرت ترکیه در بین ایرانیان بسیار محبوب است زیرا فرهنگ و مذهب این کشور بسیار شبیه به ماست، دوم اینکه هزینه زندگی در ترکیه بسیار کمتر است و سوم اینکه ترکیه کشوری امن برای توسعه اقتصادی است. و ساختن آینده اش در این بین یکی از ساده ترین راه های اخذ اقامت این کشور خرید ملک می باشد. اما به غیر از این، آیا چیزی در مورد هزینه های جانبی خرید ملک در ترکیه می دانید؟

هزینه‌های جانبی خرید ملک در ترکیه کدامند؟

خرید ملک در هر کشوری علاوه بر هزینه خود ملک، یک سری هزینه های جانبی نیز به دنبال خواهد داشت. این هزینه ها معمولا توسط خریدار، فروشنده یا هر دو طرف پرداخت می شود. به زبان ساده، وجود چنین هزینه‌هایی چیز شگفت‌انگیز نیست، به طور خلاصه در همه کشورها رایج است. به خصوص اگر بخواهید به عنوان یک خارجی در کشور دیگری خانه بخرید.

هزینه های جانبی خرید ملک در ترکیه از این قرارند:

هزینه سند زدن

هزینه های ثبت اسناد یکی از مهم ترین هزینه های جانبی خرید ملک در ترکیه می باشد. در این نوع مبلغی معادل 4 درصد ارزش کل ملک باید در اداره ثبت پرداخت شود. پرداخت این پورسانت معمولا بین خریدار و فروشنده تقسیم می شود. بسته به توافق شما، تنها یک طرف می تواند این مبلغ را بپذیرد.

مالیات بر ارزش افزوده یا KDV

از دیگر هزینه های جانبی خرید ملک در ترکیه می توان به هزینه مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد. عواملی مانند وسعت ملک، موقعیت و موقعیت جغرافیایی ملک و سال اتمام در تعیین آن نقش دارند. این مبلغ معمولاً چیزی بین 1 تا 18 درصد از ارزش کل ملک را شامل می شود و البته توسط خریدار پرداخت می شود.

هزینه های جانبی خرید ملک در ترکیه

هزینه کارشناسی ملک و مترجم

یکی از هزینه های مربوط به خرید ملک در ترکیه که به طور کلی برای خریداران خارجی بسیار مهم است، هزینه ارزیابی املاک (گزارش کارشناسی) است. خریداران ملک در ترکیه موظفند قبل از مستندسازی یک گزارش کارشناسی در مورد ارزش واقعی ملک به اداره ثبت ارائه دهند. ضمناً در صورت عدم تسلط خریدار خارجی به زبان ترکی، استفاده از مترجم قسم خورده در حین مستندسازی الزامی است که البته هزینه جداگانه ای را به همراه خواهد داشت.

خرید کنتور و آبونگی

اگر ملکی که خریداری کرده اید صفر و کلید نیست، باید کنتور آب، برق و گاز به نام خود خریداری کنید. از طرف دیگر، اگر ملک شما صفر نیست، پس از خرید، به سادگی تراز برق، آب یا گاز را به نام خود تغییر دهید.

به علاوه، از دیگر هزینه های جانبی خرید ملک در ترکیه که باید به آن‌ها توجه داشته باشید، از قرار زیر است.

هزینه ترجمه گذرنامه در دفتر اسناد رسمی

هزینه ترجمه مدارک جهت افتتاح حساب بانکی در ترکیه

 هزینه مترجم قسم خورده

هزینه دریافت شماره مالیاتی

هزینه عکس

مالیات کاداستر که بالا ذکر شد.

حق‌الوکاله‌ی وکیل که البته اختیاری است.

علاوه بر هزینه‌هایی که در بخش‌های پیشین ذکر شد، معمولا لازم است تا مثل ایران، هزینه‌ای را به آژانس‌ها املاک نیز بپردازید. این مبلغ چیزی در حدود 2 درصد ارزش ملک خریداری شده خواهد بود.

مزایای خرید ملک در ترکیه

کسانی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند به خوبی می دانند که خرید ملک در این کشور یکی از آسان ترین و بی دردسرترین راه ها برای اخذ اقامت ترکیه می باشد. خرید ملک مزایای زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. خرید ملک در این کشور از نظر بسیاری از کارشناسان سرمایه گذاری هوشمندانه ای است که هرگز سودآوری خود را از دست نمی دهد. علاوه بر این، خرید ملک می تواند به شما و خانواده شما شهروندی و پاسپورت بدهد. خرید ملک در این کشور و البته اخذ تابعیت آن قوانین خاص خود را دارد که باید از آن آگاه باشید. علاوه بر این، باید به موضوع هزینه های جانبی برای خرید ملک در ترکیه توجه ویژه ای شود. به عبارت ساده، اگر ارزش ملکی که خریداری کرده اید 250000 دلار یا بیشتر باشد، حداکثر تا سه ماه بعد شهروند ترکیه خواهید شد. در این صورت برای همسر و فرزندان زیر 18 سال شما پاسپورت ترکیه صادر می شود. اما اگر ارزش ملکی که در ترکیه خریداری می کنید کمتر از 250000 دلار و بیش از 60000 دلار باشد، تابعیت ترکیه به شما تعلق نمی گیرد. در این صورت می توانید اقامت موقت ترکیه را دریافت کنید. این نوع اقامت حداکثر یک سال اعتبار دارد و پس از آن برای دو سال دیگر قابل تمدید است.

سخن پایانی

خرید و اجاره ملک یکی از ساده ترین و بی دردسرترین راه های اخذ اقامت ترکیه است. تنها کاری که برای دریافت این نوع اقامت باید انجام دهید حمایت مالی است و پس از آن همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت. خرید ملک در ترکیه در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته و افراد زیادی را به خود جذب کرده است.

امتیازتان را با ما به اشتراک بگذارید

گات ترکیمشاهده نوشته ها

گات ترکی مشاوران سرمایه گذاری جهانی با بیش از ده سال تجربه در زمینه املاک ، ثبت شرکت ، مهاجرت ، مبادله ارز و تجارت الکترونیکی در ترکیه را در رزومه ی خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonجهت مشاوره تماس بگیرید.